اوپک پلاس روسیه را تعلیق خواهد کرد؟/ انسجام اوپک پلاس در تیررس جنگ

نگارعلی_ معافیت روسیه از اهداف تولید نفت خود می تواند به طور بالقوه راه را برای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر تولیدکنندگان در سازمان کشورهای صادرکننده نفت هموار کند تا به میزان قابل توجهی نفت خام تولید کنند، چیزی که ایالات متحده و کشورهای اروپایی آنها را برای انجام آن تحت فشار قرار

کد خبر : 212126
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۳۴
اوپک پلاس روسیه را تعلیق خواهد کرد؟/ انسجام اوپک پلاس در تیررس جنگ



نگارعلی_ معافیت روسیه از اهداف تولید نفت خود می تواند به طور بالقوه راه را برای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر تولیدکنندگان در سازمان کشورهای صادرکننده نفت هموار کند تا به میزان قابل توجهی نفت خام تولید کنند، چیزی که ایالات متحده و کشورهای اروپایی آنها را برای انجام آن تحت فشار قرار داده اند.

روسیه، یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت جهان، سال گذشته با اوپک و ۹ کشور غیرعضو اوپک به توافق رسید که هر ماه نفت بیشتری تولید کند، اما اکنون انتظار می‌رود تولید آن در سال جاری حدود ۸ درصد کاهش یابد. نمی توان مشخص کرد که آیا روسیه با معافیت از اهداف تولید توافق موافقت می کند یا خیر.

نمایندگان گفتند تاکنون هیچ فشار رسمی به اوپک برای جبران کمبود احتمالی نفت روسیه وارد نشده است اما برخی از اعضای خلیج فارس برنامه ریزی برای افزایش تولید در چند ماه آینده را آغاز کرده اند.

تولید نفت افزایش پیدا خواهد کرد؟

۱۳ عضو اوپک و ۱۰ تولیدکننده غیراوپک به رهبری روسیه قرار است روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کنند، زمانی که انتظار می رود افزایش برنامه ریزی شده ۴۳۲۰۰۰ بشکه در روز را تصویب کنند، بخشی از یک سری افزایش ماهانه تولید نفت که برای بازگرداندن تولید به سطح قبل از همه گیری طراحی شده است، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک با هم خود را اوپک پلاس می نامند.

ایالات متحده و کشورهای اروپایی گفته‌اند که این توافق برای تثبیت بازار نفت در طول حمله روسیه به اوکراین کافی نیست، اما اوپک پلاس از این امر امتناع کرده است.

سخنگوی وزارت انرژی روسیه گفت که تا نشست اوپک پلاس در روز پنجشنبه اظهار نظر نخواهد کرد.

مسکو در افزایش تولید برنامه‌ریزی شده اوپک شرکت نخواهد کرد؟

در حالی که روسیه عضو اوپک نیست، از سال ۲۰۱۶ تولید نفت را با این گروه در ائتلافی که بیش از نیمی از تولید نفت خام جهان را کنترل می‌کند، هماهنگ کرده و به مسکو بر بازار نفت سیطره می‌دهد.

نمایندگان می گویند اکنون، اعضای اوپک، از جمله در گروه اصلی این کارتل از تولیدکنندگان خلیج فارس، شروع به بحث در مورد اینکه آیا ممکن است مسکو مجبور شود در افزایش برنامه ریزی شده این گروه شرکت نکند، کرده اند. تولید روسیه از زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمله به اوکراین را آغاز کرد کاهش یافته است و طبق پیش بینی های خود روسیه احتمالاً کاهش بیشتری خواهد داشت.

رهبران اتحادیه اروپا با توافق بر سر مسدود کردن ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه تا پایان سال، گام بزرگی در مبارزه اقتصادی علیه مسکو بر سر تهاجم این کشور به اوکراین برداشتند. این تحریم با مخالفت کشورهای بسیار وابسته به نفت خام روسیه، به ویژه مجارستان مواجه شد.

اوپک در گذشته از الزامات تولید برای اعضای تحت فشار چشم پوشی کرده است، از جمله عراق که در دهه ۱۹۹۰ تحت تحریم بود. لیبی، ونزوئلا و ایران همگی در حال حاضر از هرگونه تعهدی برای دستیابی به اهداف اوپک معاف هستند.

روسیه چندین ماه است که هدف تولید خود را که سهمیه اوپک نامیده می شود، از دست داده است.

اوپک هر کاری انجام دهد، احتمالاً تلاش خواهد کرد مسکو را به عنوان متحد خود حفظ کند و به روزی می‌اندیشد که تولیدش بتواند بازگردد. حتی با کاهش تولید، روسیه بیش از همه کشورها به جز ایالات متحده و عربستان سعودی نفت به بازار پمپاژ می‌کند.

با این حال، برخی از اعضا نگران هستند که معافیت روسیه از اهدافش، انسجام در اوپک پلاس را تضعیف کند.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.