اولی نپال قول داد در صورت بازگشت به قدرت، روابط متعادلی با چین و هند برقرار کند

[ad_1] هر دو غول آسیایی در نبردی برای نفوذ در نپال – که بین دو کشور محصور شده – در آرزوی یک دولت دوست در کاتماندو گرفتار شده‌اند. هند، بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی نپال، آن را متحد طبیعی می داند و میلیاردها دلار در زیرساخت های خود سرمایه گذاری کرده است. پکن نیز اخیراً

کد خبر : 276170
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
اولی نپال قول داد در صورت بازگشت به قدرت، روابط متعادلی با چین و هند برقرار کند

[ad_1]

هر دو غول آسیایی در نبردی برای نفوذ در نپال – که بین دو کشور محصور شده – در آرزوی یک دولت دوست در کاتماندو گرفتار شده‌اند.

هند، بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی نپال، آن را متحد طبیعی می داند و میلیاردها دلار در زیرساخت های خود سرمایه گذاری کرده است. پکن نیز اخیراً هجوم آورده و پروژه هایی را تحت ابتکار کمربند و جاده امضا کرده است.

آنها (هند و چین) قدرت های بزرگی هستند. کی‌پی شارما اولی، نخست‌وزیر سابق و رئیس‌جمهور حزب کمونیست نپال (مارکسیست-لنینیست متحد) یا UML در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: سیاست بی‌طرفی و عدم تعهد ما واقعاً دنبال و اجرا خواهد شد. در روز چهارشنبه

اولی که برخی ناظران سیاسی او را نزدیک‌تر به چین می‌دانند، در دوره پیشین ریاست‌جمهوری خود به دهلی نو فرصت سختی داد زیرا احساسات ناسیونالیستی را تقویت کرد و در عین حال نقشه نپال را در مورد سرزمین‌های مورد مناقشه با گنجاندن مناطق تحت کنترل هند تغییر داد.

ما دوست و همسایه قابل اعتماد هر دو خواهیم بود. اولی در حالی که در دفتر خود نشسته بود گفت: سیاست خارجی ما بر اساس منافع متقابل و احترام متقابل خواهد بود.

اگر ائتلاف سست او با سلطنت طلبان و گروهی از احزاب منطقه ای مسلط در دشت های جنوبی اکثریت را در انتخابات 20 نوامبر برای 275 عضو پارلمان ملی کسب کند، این پیرمرد 70 ساله برای نخست وزیری مورد علاقه خواهد بود.

او با اتحاد حاکم، نخست وزیر شیر بهادر دوبا، با حزب مرکز مائوئیست به رهبری پراچاندا، که رهبری یک دهه شورش را بر عهده داشت که در سال 2006 پایان یافت، روبرو است. هر دو دیوبا، 76 و پراچاندا، 67، برای کسب مقام برتر رقابت می کنند.

تورم بالا، افزایش نرخ بهره

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که نپال با بالاترین نرخ تورم در شش سال اخیر ناشی از افزایش قیمت انرژی پس از حمله روسیه به اوکراین و در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از کندی رشد اقتصادی پس از انقباض پولی مواجه است.

اولی گفت که دولت فعلی هیچ چشم اندازی برای مقابله با تورم، نرخ بهره بالا و رشد اقتصادی متزلزل ندارد. تورم خرده فروشی در حال حاضر بالای 8 درصد است و نرخ وام بانکی به بیش از 18 درصد رسیده است.

اولی گفت: «نرخ‌های بهره بالا برای مشاغل و صنایع مفید نیست.

حزب اولی در بیانیه انتخاباتی خود که روز سه شنبه منتشر شد، وعده ایجاد 500000 شغل در سال را داد.

اولی گفت بازسازی 750,000 خانه، بنای تاریخی، بیمارستان و مدرسه تخریب شده در زلزله سال 2015، همراه با جاده ها و فرودگاه ها از دستاوردهای کلیدی دو دولت قبلی او بین سال های 2015 تا 2021 بوده است.

او گفت: «مردم می دانند که UML قابل اعتماد، قدرتمند است و می تواند یک دولت ملی قوی را رهبری کند که برای آنها کار می کند.

(گزارش توسط Gopal Sharma؛ گزارش اضافی توسط Manoj Kumar در دهلی نو؛ ویرایش توسط Kim Coghill)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.