اولین واکنش ایران به مواضع جدید آمریکا در قبال یمن

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص اظهارات اخیر مسئولین آمریکایی در خصوص یمن اظهارداشت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد می تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:

کد خبر : 17549
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
اولین واکنش ایران به مواضع جدید آمریکا در قبال یمن

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص اظهارات اخیر مسئولین آمریکایی در خصوص یمن اظهارداشت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد می تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این موضوع  مشکل یمن را به تنهایی حل نمی کند و در ادامه باید محاصره هوایی، دریایی و زمینی که بواسطه آن هزاران نفر از مردم آن کشور به دلیل فقر غذایی و دارویی جان باختند، برطرف و حملات نظامی کشورهای متجاوز به رهبری عربستان سعودی به یمن نیز قطع گردد.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه جامعه جهانی و برخی کشورهایی که با تجارت و فروش سلاح در جنایت های عربستان علیه مردم یمن شریک هستند باید به حمایت های سخت و نرم خود از عربستان پایان دهند و راه را برای ادامه این فاجعه انسانی مسدود نمایند، افزود: متاسفانه عربستان با شروع جنگ در یمن خود را بیشتر آسیب پذیر کرد و  با ایراد اتهام های ناروا به سایر کشورها در راستای فشارهای حداکثری آمریکا، تلاش دارد خود را از تجاوز نظامی به یمن و کشتن هزاران زن و کودک یمنی تبرئه نماید.  
 
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه افزود: در عین حال امید است کشورهای جنگ طلب به اشتباه راهبردی خود در تجاوز به یمن پی برده و با اقرار به اشتباه شش ساله خود، جنگ و محاصره یمن را پایان داده و راه حل مسالمت آمیز را در پیش گیرند.

خطیب زاده در پایان اظهارداشت: ایران از هر گونه تلاش جامعه جهانی در جهت حمایت از یمن و قطع حمایت از متجاوز استقبال می کند و در جهت حل مشکل همچنان راه حل چهارماده ای خود را نافذ می داند.

311311

[ad_2]

لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.