اولین قطار مسافربری اوکراینی به خرسون تازه آزاد شده می‌پیوندد

[ad_1] هریوری ویرتوسا، کارگر ساختمانی 67 ساله، اندکی پس از خروج از مسیر شبانه از پایتخت، کیف، گفت: «من حتی نمی توانم احساساتم را در قالب کلمات بیان کنم. نیروهای اوکراینی خرسون را در 11 نوامبر از اشغال روسیه آزاد کردند که به منزله یک شکست بزرگ دیگر در میدان جنگ برای مسکو بود. این

کد خبر : 282995
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۳۶
اولین قطار مسافربری اوکراینی به خرسون تازه آزاد شده می‌پیوندد

[ad_1]

هریوری ویرتوسا، کارگر ساختمانی 67 ساله، اندکی پس از خروج از مسیر شبانه از پایتخت، کیف، گفت: «من حتی نمی توانم احساساتم را در قالب کلمات بیان کنم.

نیروهای اوکراینی خرسون را در 11 نوامبر از اشغال روسیه آزاد کردند که به منزله یک شکست بزرگ دیگر در میدان جنگ برای مسکو بود. این تنها پایتخت منطقه ای بود که از زمان تهاجم 24 فوریه به تصرف نیروهای روسیه درآمد.

سفر روز شنبه اولین باری بود که ویرتوسا، بومی منطقه خرسون با ریشه مولداوی، پس از فرار از شهر اسکادوسک تحت اشغال روسیه در ماه آوریل، توانست به کشور بازگردد.

به محض ورود، ویرتوزای درخشان به عهد خود عمل کرد که پس از ورود فریاد بزند “شکوه بر اوکراین”. سپس پسرش را که هشت ماه بود ندیده بود محکم در آغوش گرفت.

صدها تن از ساکنان این شهر که در حال حاضر بدون برق، آب لوله کشی و گرمایش مرکزی است، هنگام استقبال از قطار به شادی پرداختند.

“این نماد آزادی است. این خوشحالی است.» ماریا ماتسنکو، 66 ساله، که پرچم اوکراین را در دست داشت در حالی که با دوستش روی سکو منتظر بود، گفت.

این قطار که توسط هنرمندان مختلف اوکراینی رنگ آمیزی شده بود و شعارهایی از جمله “مردم فولاد” در آن نقش بسته بود، اواخر روز جمعه پس از برگزاری جشنی در ایستگاه اصلی راه آهن کیف را ترک کرد.

این مراسم شامل اجرای اوله اسکریپکا خواننده راک اوکراینی بود که مسافران در میان جمعیت از جمله سربازان اوکراینی در کنار هم آواز می‌خواندند.

بلیت‌های خرسون برای اولین بار هفته‌ها قبل از آزادسازی به عنوان بخشی از ابتکار «قطار به سوی پیروزی» بین راه‌آهن اوکراین و ابتکار جمع‌آوری کمک‌های مالی توسط رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی، فروخته شد.

شهر ماریوپول در جنوب شرقی این کشور که اوایل امسال به شدت آسیب دید و همچنان در اشغال نیروهای روسیه است، از دیگر مقاصد این کشور است.

(گزارش توسط استفانیا برن و جوزف کمبل؛ نوشته دن پلشوک؛ ویرایش توسط هلن پوپر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.