اولین سالگرد اعلامیه علیه بازداشت خودسرانه در روابط دولت به دولت

[ad_1] 15 فوریه 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا ملانی جولی، وزیر امور خارجه محترم، امروز بیانیه زیر را به مناسبت اولین سالگرد انتشار اعلامیه علیه بازداشت خودسرانه در روابط دولت به دولت صادر کرد: در طول تاریخ ما، کانادا از مجموعه قوانینی دفاع کرده است که جوامع ما را به سمت عادلانه

کد خبر : 168417
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
اولین سالگرد اعلامیه علیه بازداشت خودسرانه در روابط دولت به دولت

[ad_1]

15 فوریه 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا

ملانی جولی، وزیر امور خارجه محترم، امروز بیانیه زیر را به مناسبت اولین سالگرد انتشار اعلامیه علیه بازداشت خودسرانه در روابط دولت به دولت صادر کرد:

در طول تاریخ ما، کانادا از مجموعه قوانینی دفاع کرده است که جوامع ما را به سمت عادلانه تر و عادلانه تر بودن هدایت می کند. کانادا به ایجاد این نظم بین المللی مبتنی بر قوانین کمک کرد و ما در حالی که دیگران قوانین را برای مصلحت سیاسی تغییر می دهند، کنار نخواهیم ایستاد.

«عمل بازداشت خودسرانه همه شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد، به ویژه کسانی که در خارج از کشور سفر می کنند، کار می کنند یا زندگی می کنند. همه دولت ها باید تلاش کنند تا رسیدگی عادلانه و علنی توسط دادگاه های صالح، مستقل و بی طرف را تضمین کنند. برای جامعه بین المللی مهم است که در کنار یکدیگر بایستند تا همه اشکال بازداشت خودسرانه اجباری را محکوم کنند. به این ترتیب ما همه شهروندان خود را در امان نگه می داریم.

«یک سال پیش، امروز، کانادا اعلامیه‌ای علیه بازداشت خودسرانه در روابط دولت به دولت را به عنوان بخشی از یک ابتکار بین‌المللی برای ارتقای حقوق بشر، حاکمیت قانون، استقلال قضایی و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین منتشر کرد. این اعلامیه یک جبهه مشترک جهانی را علیه دستگیری، بازداشت و محکومیت خودسرانه در روابط دیپلماتیک تقویت می کند.

از زمان انتشار این بیانیه ضروری، حمایت بین المللی از آن به 67 کشور، از تمام قاره ها، و همچنین اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

کانادا از این فرصت استفاده می کند و از شرکای خود که متحد هستند تا به این عمل غیرقابل قبول و غیرقانونی در سراسر جهان پایان دهند، تشکر می کند. ما همچنین از این فرصت برای استقبال از همه دموکراسی ها و کشورهای همفکر در سراسر جهان که هنوز این اعلامیه را تایید نکرده اند، استقبال می کنیم. ما با هم به مبارزه برای جهانی عاری از بازداشت های خودسرانه برای اهرم های دیپلماتیک، اکنون و برای نسل های آینده ادامه خواهیم داد.»

حقایق فوری

  • دستگیری‌ها و بازداشت‌های خودسرانه نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر از جمله بند 1 ماده 9 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که می‌گوید: «هیچ‌کس را نمی‌توان تحت بازداشت خودسرانه قرار داد. [or] بازداشت» و ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر که می گوید: «هیچ کس را نمی توان خودسرانه تحت بازداشت، بازداشت یا تبعید قرار داد». دستگیری و بازداشت خودسرانه نیز در اسناد مختلف منطقه ای حقوق بشر ممنوع است.
  • کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی بیان می‌دارد که «افسران کنسولی حق دارند با یک تبعه کشور فرستنده که در زندان، بازداشت یا بازداشت است ملاقات کنند، تا با او گفتگو و مکاتبه کنند و ترتیبی برای نمایندگی قانونی او ترتیب دهند.»
  • اعلامیه کانادا علاوه بر 67 حامی جهانی خود، توسط نهادهای مربوطه سازمان ملل متحد، از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و گروه کاری سازمان ملل در مورد بازداشت خودسرانه، و همچنین توسط بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل، حمایت می شود.
  • کانادا در ماه می 2021 برنامه اقدام مشارکتی را برای گسترش ابتکار عمل فراتر از اعلامیه توسعه داد. این مجموعه اقدامات داوطلبانه ای را پیشنهاد می کند که دولت ها، سازمان ها و جامعه مدنی می توانند از آنها حمایت کنند تا از دستگیری، بازداشت یا محکومیت خودسرانه در روابط دولت به دولت جلوگیری کنند و در برابر این اقدامات حرکت کنند.

پیوندهای مرتبط

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.