اولین دشت اردوغان از آمریکا پس از موافقت با عضویت سوئد در ناتو

[ad_1] وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» شامگاه جمعه اعلام کرد، وزارت خارجه ایالات متحده با فروش جنگنده‌های «اف ۱۶» به ترکیه و تجهیزات مربوط به آن به ارزش ۲۳ میلیارد دلار موافقت کرد. به گفته این وزارتخانه، شرکت «لاکهید مارتین» بزرگترین شرکت صنعتی نظامی در جهان، پیمانکار اصلی این معامله است. یک مقام آمریکایی که نخواست

کد خبر : 460100
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
اولین دشت اردوغان از آمریکا پس از موافقت با عضویت سوئد در ناتو

[ad_1]

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» شامگاه جمعه اعلام کرد، وزارت خارجه ایالات متحده با فروش جنگنده‌های «اف ۱۶» به ترکیه و تجهیزات مربوط به آن به ارزش ۲۳ میلیارد دلار موافقت کرد.

به گفته این وزارتخانه، شرکت «لاکهید مارتین» بزرگترین شرکت صنعتی نظامی در جهان، پیمانکار اصلی این معامله است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به مطبوعات گفت، وزارت خارجه، جمعه ۶ بهمن، طبق قانون آمریکا به کنگره اطلاع داده این قرارداد دوگانه که شامل فروش جنگنده «اف ۳۵» به یونان نیز می‌شود را انجام خواهد داد.

بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز جمعه گفته بود موافقتش با فروش محصولات شرکت «لاکهید مارتین» به ترکیه در پی موافقت آنکارا با پیوستن سوئد به ناتو صورت گرفت.

مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند، موافقت ترکیه برای پیوستن سوئد به ناتو، راه خرید جنگنده «اف ۱۶» آمریکایی را برای این کشور هموار می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز روز جمعه گفته بود که ترکیه منتظر گام بعدی آمریکا در مورد درخواست آنکارا برای خرید جنگنده‌های «اف ۱۶» و تجهیزات مدرن‌سازی پس از تایید درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو است.

اردوغان درگفت‌وگو با خبرنگاران در استانبول، پس از یک روز از امضای موافقت پارلمان ترکیه با درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو، گفت، وزیر خارجه ترکیه در این زمینه هماهنگ با همتای آمریکایی خود کار می‌کند.

اردوغان روز جمعه در پخش زنده یک شبکه تلویزیونی گفت: «ما منتظر این هستیم.»

این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز جمعه پس از دریافت سیگنال‌های مثبت از سوی مجارستان و ترکیه ابراز خوش‌بینی کرد که سوئد با آغاز ماه مارس به ناتو خواهد پیوست.

ترکیه این هفته پس از ۲۰ ماه تاخیر، با عضویت سوئد به ناتو موافقت کرد و مجارستان تنها متحدی است که هنوز عضویت سوئد به ناتو را تایید نکرده است.

در همین راستا، دو منبع به «رویترز» گفتند، کانادا و ترکیه برای از سرگیری صادرات قطعات پهپاد «اتاوا» به آنکارا در ازای شفافیت بیشتر در مورد محل استفاده از پهپادها به توافق رسیده‌اند، مشروط بر اینکه ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو موافقت کند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.