اولین بخش تخصصی پای دیابتی کشور افتتاح شد

همزمان با بیست و پنجمین سالگرد فعالیت پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین بخش تخصصی پای دیابتی کشور با حضور معاونین وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم این دانشگاه، افتتاح شد. به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی – رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم

کد خبر : 15196
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۱۳
اولین بخش تخصصی پای دیابتی کشور افتتاح شد



همزمان با بیست و پنجمین سالگرد فعالیت پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین بخش تخصصی پای دیابتی کشور با حضور معاونین وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم این دانشگاه، افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی – رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از این پژوهشگاه گفت: بخش غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران ۵۰ سال فعالیت دارد و اکنون برای سه دوره مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی است.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی بین علوم ادامه داد: تفاوت پژوهشگاه غدد با سایر مراکز تحقیقاتی در نگاه بین رشته‌ای به علوم است.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم در ادامه بر لزوم وجود شبکه‌ای برای تحقیقات دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در پژوهشگاه شبکه‌ای تحقیقاتی برای ارتباط با دیگر دانشگاه‌های کشور به راه انداخته‌ایم تا از این طریق از کارهای تکراری جلوگیری کنیم. تمام اطلاعات که از پروژه‌های متعدد داریم را در دسترس گذاشته‌ایم. یکی از کارهای اخلاقی این است که داده‌های خود را در قفسه‌ها نگه نداریم و در اختیار دیگران قرار دهیم.

وی در ادامه به اهمیت بیماری‌های غیرواگیر پرداخت و گفت: بیماری کووید ۱۹ یک بیماری غیرواگیر است اما ۶۰ درصد از افرادی که از جانباختگان این بیماری، در اثر ابتلا به بیماری‌ غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند.

لاریجانی سپس به بخش تخصصی پای دیابتی کشور پرداخت و گفت: این بخش شامل ۱۶ تخت بستری و ۲ تخت ایزوله و تجهیزاتی مثل ABI، HBOT، پدوگرافی و پاپزکی است که می‌تواند گام مهمی در کاهش موارد قطع عضو داشته باشد. شیوع دیابت در جمعیت بزرگسال ایران ۱۱.۴ درصد است و از هر ۴ بیمار دیابتی یک نفر به زخم پای دیابتی دچار می‌شود که مشکلاتی مثل بستری شدن طولانی در بیمارستان و مرگ و میر را به دنبال دارد.

تحقیقات باید در منطقه خودنمایی کنند

در ادامه دکتر فرید نجفی – معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های پژوهشگاه غدد گفت: همه چیزهایی که ما در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم در این پژوهشگاه وجود دارد. رتبه‌بندی این مجموعه در برخی موارد از بسیاری از دانشگاه‌ها بالاتر است.
وی ادامه داد: تحقیقات باید به سمتی بروند که در منطقه خودنمایی کنند و برای تحقیقات کشورهای منطقه نقش رهبری داشته باشند. اینکه داده‌های پژوهش‌های پژوهشگاه در اختیار دیگران قرار می‌گیرد اتفاق مهمی برای کشور و افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

پژوهشگاه غدد ترجمه دانشگاهِ پاسخگوست

همچنین دکتر عباسعلی کریمی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از پژوهشگاه غدد به عنوان ترجمه دانشگاه پاسخگو یاد کرد و گفت: کشوری پیشرفت می‌کند که مسئولانش مثل رئیس جمهور از رئیس دانشگاه سوال کند و پاسخ بخواهد.

کریمی گفت: تعداد افرادی که روزانه قلب‌شان عمل می‌شود بسیار بالاست. ما بیشتر از پا، قلب دیابتی داریم که امیدوارم پژوهشگاه غدد با بخش قلب نیز همکاری داشته باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران کشور سیاسی نشوند و سمت‌های سیاسی و اجرایی نگیرند و به جای آن به سوالات اصلی کشور پاسخ دهند.

در ادامه برای افتتاح بخش پای دیابتی در بیمارستان شریعتی ارتباط مجازی با رئیس این بیمارستان برقرار شد. مدعوین همچنین از مراکز پژوهشگاه غدد بازدید کردند.

انتهای پیام



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.