اولتیماتوم پوتین مورد قبول اروپایی‌ها قرار نگرفت

به گزارش  “سی ان ان “، وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه روز پنجشنبه گفتند که آن‌ها به توافقات موجود با روسیه برای پرداخت هزینه گاز روسیه فقط به ارز یورو متعهد هستند.  برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رابرت هابک همتای آلمانی خود گفت: “قراردادها با روسیه به یورو

کد خبر : 186071
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
اولتیماتوم پوتین مورد قبول اروپایی‌ها قرار نگرفت



به گزارش  “سی ان ان “، وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه روز پنجشنبه گفتند که آن‌ها به توافقات موجود با روسیه برای پرداخت هزینه گاز روسیه فقط به ارز یورو متعهد هستند. 

برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رابرت هابک همتای آلمانی خود گفت: “قراردادها با روسیه به یورو است و باید به یورو پرداخت شود. “

وی افزود: ما پرداخت هزینه گاز (روسیه) با هر ارز دیگری غیر از آنچه در قراردادها مشخص شده است را نخواهیم پذیرفت. 

هابک در یک کنفرانس خبری جداگانه گفت که آلمان برای همه احتمالات از جمله توقف جریان گاز روسیه به اروپا “آماده” است. از سوی دیگر لومر گفت فرانسه در حال آماده‌سازی خود برای قطع احتمالی گاز از سوی روسیه است. 

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز روز پنجشنبه تاکید کرد که برلین بهای گاز روسیه را فقط با ارز یورو پرداخت خواهد کرد. 

سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز روز پنجشنبه اظهار کرد که انگلیس درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را نخواهد پذیرفت. 

این سخنگو گفت کواسی کوارتنگ، وزیر انرژی انگلیس به صراحت گفته است که “این درخواست را درنظر نخواهد گرفت. “

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: کشورهایی که در لیست کشورهای «غیردوست» قرار گرفته‌اند باید از ابتدای ماه آوریل (فردا) ، هزینه گاز را به روبل بپردازند. 

پوتین روز پنجشنبه در نشستی با مسئولان صنایع هوایی این کشور، در عین حال تاکید کرد که مسکو به تعهداتش در قبال مشتریان گاز براساس قیمت‌ها و حجم‌های مندرج در قراردادها متعهد خواهد بود. 

وی تاکید کرد: نپرداختن هزینه گاز به روبل از سوی مشتریان به معنای عمل نکردن به تعهدات تلقی خواهد شد و خود آن‌ها مسئول عواقب این موضوع خواهند بود. 

پوتین روز ۲۳ مارس اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده روسیه باید بهای گاز را به روبل بپردازند و به دولت، بانک مرکزی و شرکت گازپروم این کشور یک هفته مهلت داد تا قراردادهای فروش گاز را به روبل تبدیل کنند. این اقدام روسیه، واکنش گروه هفت را به دنبال داشت و آن‌ها اعلام کردند که بهای گاز خریداری شده از روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کنند. اگرچه، آلمان یکی از بزرگترین مشتریان گاز روسیه خواستار شفاف‌سازی نحوه انجام نقل و انتقالات مالی به روبل شده است. 

پوتین دستوری را امضا کرده است که براساس آن، کشورهای غیردوست باید حسابی را در بانک‌های روسیه افتتاح کنند و از فردا، اول آوریل، پرداخت‌ها باید از طریق این حساب‌ها و به روبل انجام شود. 

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.