اوکراین بر سر مذاکرات با روسیه درگیر شد و مسکو در شرق موفق نشد

[ad_1] سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در اظهاراتی که اوایل روز شنبه منتشر شد، گفت که لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه بخشی از مذاکرات صلح است که به گفته او «دشوار» است اما هر روز از طریق لینک ویدیویی ادامه می‌یابد. خبرگزاری اینترفاکس گفت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به خبرنگاران لهستانی گفت که

کد خبر : 200377
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
اوکراین بر سر مذاکرات با روسیه درگیر شد و مسکو در شرق موفق نشد

[ad_1]

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در اظهاراتی که اوایل روز شنبه منتشر شد، گفت که لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه بخشی از مذاکرات صلح است که به گفته او «دشوار» است اما هر روز از طریق لینک ویدیویی ادامه می‌یابد.

خبرگزاری اینترفاکس گفت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به خبرنگاران لهستانی گفت که این احتمال وجود دارد که مذاکرات، که یک ماه است شخصاً برگزار نشده، به دلیل «کتاب بازی روسیه در مورد قتل افراد» به پایان برسد.

اوکراین سربازان روسیه را به جنایات در مناطق نزدیک پایتخت، کیف، که آنها اشغال کرده بودند، متهم می کند. مسکو این ادعاها را رد می کند.

پس از شکست در تسخیر پایتخت در حمله 9 هفته ای که شهرها را به ویرانه تبدیل کرد، هزاران نفر را کشت و 5 میلیون اوکراینی را مجبور به فرار به خارج از کشور کرد، اکنون مسکو بر شرق و جنوب متمرکز شده است.

نیروهای روسیه شهر خرسون در جنوب اوکراین را تصرف کردند و عمدتاً شهر بندری ماریوپول در جنوب شرقی این کشور را اشغال کردند، جایی که سازمان ملل در حال تلاش برای تخلیه غیرنظامیان و جنگجویان مستقر در یک کارخانه بزرگ فولاد است.

لاوروف به خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، گفت که از زمان آغاز تهاجم در 24 فوریه، 1.02 میلیون نفر از اوکراین به روسیه تخلیه شده اند. اوکراین می گوید هزاران نفر بر خلاف میل آنها به روسیه برده شده اند.

رویترز به طور مستقل نتوانست ادعای هیچ یک از طرفین را تأیید کند.

لاوروف گفت که 120000 خارجی و مردمی از مناطق جدا شده اوکراین تحت حمایت روسیه – به اصطلاح جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک – که روسیه درست قبل از اعلام حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌عنوان مستقل به رسمیت شناخته‌اند، در میان تخلیه‌شده‌ها هستند.

“ضایعات عظیم”

مسکو این جنگ را یک “عملیات نظامی ویژه” برای خلع سلاح و “غیره زدایی” اوکراین، دفاع از مردم روسی زبان در برابر آزار و اذیت و جلوگیری از استفاده ایالات متحده از این کشور برای تهدید روسیه می خواند.

اوکراین ادعاهای پوتین مبنی بر آزار و شکنجه را رد می کند و می گوید که در حال مبارزه با غصب بی دلیل زمین برای تصرف کامل دونتسک و لوهانسک است که منطقه دونباس را تشکیل می دهند.

بریتانیا و ایالات متحده حمایت خود را از اوکراین در مذاکرات صلح اعلام کرده‌اند، اما می‌گویند تداوم تسلیح کیف ضروری است. روز پنجشنبه، رئیس جمهور جو بایدن از کنگره ایالات متحده درخواست 33 میلیارد دلار کمک جدید کرد که بیش از 20 میلیارد دلار آن به صورت تسلیحاتی است.

این بودجه از حمایت دو حزبی کنگره برخوردار شده است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که امیدوار است این بسته را “در اسرع وقت” تصویب کند.

اوکراین به از دست دادن کنترل برخی شهرها و روستاهای شرقی اعتراف می کند، اما می گوید که دستاوردهای مسکو هزینه سنگینی برای نیرویی که قبلاً از شکست خود در نزدیکی پایتخت فرسوده شده است، داشته است.

الکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین، بدون اشاره به جزئیات گفت: «ما خسارات جدی داریم، اما خسارات روس ها بسیار بسیار بیشتر است». “آنها زیان های عظیمی دارند.”

مقامات اوکراینی گفتند که روسیه تمام خط مقدم دونتسک را با راکت، توپخانه، بمب های خمپاره ای و هواپیما تا حدی هدف قرار می دهد تا مانع از تجدید سازمان نیروهای اوکراینی شود.

ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه برای حمله به مناطق لیمان در دونتسک و سیویرودونتسک و پوپاسنا در لوهانسک آماده می شود. در جنوب، روسیه “به جمع‌بندی مجدد، افزایش اثربخشی آتش و بهبود موقعیت ادامه می‌دهد.”

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور مکان‌های نگهداری سلاح، استحکامات جوخه‌ها، مواضع توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی را هدف قرار داده‌اند. روسیه گفت که یک زیردریایی دیزلی در دریای سیاه به اهداف نظامی با موشک های کروز کالیبر حمله کرده است که اولین گزارش از چنین حملاتی از یک زیردریایی است.

“قابل توصیف نیست”

روسیه اعلام کرد موشک های دوربرد با دقت بالا تاسیسات تولید یک کارخانه راکت سازی در کیف را نابود کرده است.

اوکراین می‌گوید که حمله روز پنجشنبه به یک ساختمان مسکونی حمله کرد و غیرنظامیان را مجروح کرد و یکی از تهیه‌کنندگان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی را کشته شد.

پخش کننده گفت: جسد تهیه کننده، ویرا هیریچ، در زیر آوار ساختمان پیدا شد.

مقامات غربی گفتند که روسیه پس از محدود کردن مقیاس تهاجم، تلفات کمتری متحمل شده است، اما تعداد آنها هنوز “بسیار زیاد” است.

روز شنبه، وزارت دفاع بریتانیا گفت: «نقص در هماهنگی تاکتیکی روسیه همچنان باقی است». روسیه در بولتن روزانه خود اعلام کرد که روسیه مجبور به ادغام و استقرار مجدد واحدهای تخلیه شده و ناهمگون ناشی از پیشروی های ناموفق در شمال شرق اوکراین شده است.

خونین ترین جنگ و بدترین فاجعه انسانی در ماریوپل بوده است که با بمباران و محاصره دو ماهه روسیه به یک سرزمین بایر تبدیل شده است. اوکراین می گوید 100000 غیرنظامی در شهر باقی مانده اند.

در بخش‌هایی از ماریوپل که اکنون در اختیار نیروهای روسی است، نیروهای اورژانس در حال بیرون آوردن اجساد از خیابان‌ها بودند. کسانی که در میان ویرانه های منفجر شده باقی مانده بودند، ترس خود را به یاد آوردند.

ویکتوریا نیکولایوا، 54 ساله، که از نبرد با خانواده اش در زیرزمین گریه می کرد، به رویترز گفت: «ما گرسنه بودیم، کودک گریه می کرد، وقتی گلوله های Grad (چند پرتاب کننده موشک) نزدیک خانه اصابت کرد.

“ما فکر می کردیم، این است، پایان.”

یکی از جنگنده‌های اوکراینی نسبت به نجات مجروحان و سایر سربازان در نیروگاه ابراز خوش‌بینی کرد، اگرچه تلاش‌های قبلی تخلیه شکست خورده است.

کاپیتان اسویاتوسلاو پالامار گفت: “من واقعاً معتقدم که تمام مدافعان ماریوپل – نیروهایی که در اینجا باقی مانده اند، مجروحان و آنهایی که زنده اند – ما می توانیم جان این قهرمانان را نجات دهیم.”

(گزارش توسط ناتالیا زینتس در کیف؛ گزارش اضافی از ماریوپل تحت کنترل روسیه و توسط لیدیا کلی در ملبورن؛ نوشته رامی ایوب و کلارنس فرناندز؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.