اهداف حفاظت دریایی 2025 کانادا

[ad_1] دولت کانادا با سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند مناطق حفاظت شده دریایی و سایر اقدامات حفاظتی م actionثر ، اقدامات مشخصی را برای حفاظت ، حفظ و مدیریت محیط زیست دریایی کانادا انجام می دهد. در پاسخ به رشد فزاینده ای از تحقیقات علمی بین المللی در مورد اقدامات

کد خبر : 95220
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
اهداف حفاظت دریایی 2025 کانادا

[ad_1]

دولت کانادا با سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند مناطق حفاظت شده دریایی و سایر اقدامات حفاظتی م actionثر ، اقدامات مشخصی را برای حفاظت ، حفظ و مدیریت محیط زیست دریایی کانادا انجام می دهد. در پاسخ به رشد فزاینده ای از تحقیقات علمی بین المللی در مورد اقدامات مورد نیاز برای مقابله با از دست دادن تنوع زیستی و تغییرات آب و هوایی جهانی ، ما متعهد هستیم که حفاظت از اقیانوس های کانادا را تا سال 2025 به 25 درصد افزایش دهیم و تا سال 2030 به 30 درصد برسیم.

بر اساس بودجه 2021 ، دولت کانادا یک سرمایه گذاری تاریخی برای حفاظت از سلامت اقیانوس های ما انجام داد ، از جمله 976.8 میلیون دلار بودجه در طول پنج سال برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه حفاظت از دریا. این امر نه تنها به زیستگاه ها ، گونه ها و اکوسیستم های مهم ما فرصتی برای زنده ماندن و شکوفایی می دهد ، بلکه با حمایت از معیشت کانادایی ها از این طریق اطمینان حاصل می کند که اقیانوس های ما همچنان منافع پایداری را برای نسل های آینده به عنوان بخشی از اقتصاد آبی

در دستیابی به این اهداف ، دولت کانادا پیشرفت هایی را در زمینه های زیر انجام خواهد داد:

  1. مدیریت موثر: مدیریت مناطق حفاظت شده دریایی موجود (MPA) و سایر اقدامات حفاظتی م areaثر مبتنی بر منطقه (OECM)*برای اطمینان از اینکه آنها در دستیابی به اهداف حفاظتی خود مثر هستند.
  2. تأسیس سایت جدید: MPA ها و OECM های جدیدی تا رسیدن به هدف 25 درصدی تا سال 2025 ایجاد کنید.
  3. همکاری: تداوم ایجاد و تقویت مشارکتهای معنادار با دولتهای استانی ، سرزمینی و بومی ، و جوامع محلی ، برای پیشبرد فعالیتهای موثر برنامه ریزی و حفاظت از اقیانوس ها.
  4. برنامه ریزی فضایی دریایی: پیشبرد حفاظت دریایی در چارچوب وسیعتر برنامه ریزی فضایی دریایی و استراتژی اقتصاد آبی کانادا ، که هنوز در حال توسعه است ، برای کمک به اهداف بلند پروازانه حفاظت از دریا و همچنین امکان رشد پایدار در بخش های اقیانوس ما به عنوان بخشی از توسعه اقتصاد آبی مقاوم. به
  5. حمایت بین المللی: همچنان نقش رهبری را در کنار کشورهای همفکر خود برای حمایت از حفظ 30 درصد از اقیانوس های جهان تا سال 2030 ادامه دهید.

* OECM (سایر اقدامات حفاظتی مبتنی بر منطقه موثر) مانند پناهگاه های دریایی ، مناطقی هستند که به حفاظت طولانی مدت مiversityثر از تنوع زیستی کمک می کنند ، هرچند به غیر از مناطق حفاظت شده.

گزارش ملی کانادا در زمینه مدیریت MPAs قانون اقیانوس ها

MPA های خوب طراحی شده و به خوبی مدیریت می شوند یک ابزار م forثر برای حفظ طبیعت و تنوع زیستی و کاهش اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی جهانی است. هنگامی که به طور موثر مدیریت و نظارت شوند ، می توانند طیف وسیعی از مزایای اکولوژیکی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و معنوی را ارائه دهند. دولت کانادا راه اندازی کرد جاری، اولین گزارش ملی از مجموعه ای که هر پنج سال یکبار به روز می شود. این کار ما را با شرکای خود برای اطمینان از کار ما نشان می دهد قانون اقیانوس ها MPA ها به اهداف حفاظتی خود دست یافته اند و مروری بر اقدامات موثر مدیریت MPA را ارائه می دهد.

وکالت بین المللی

دولت کانادا با تکیه بر بهترین علم موجود و تصمیم گیری مبتنی بر شواهد ، به دنیا نشان داده است که ما سلامت و پایداری اقیانوس ها را جدی می گیریم. کانادا هم به اتحادیه جهانی اقیانوس و هم به ائتلاف بلندپروازانه برای طبیعت و مردم پیوسته است و از حمایت بین المللی 30 درصد از اقیانوس های جهان تا سال 2030 به صورت بین المللی حمایت می کند. به عنوان عضو هیئت سطح بالا برای اقتصاد پایدار اقیانوس ، کانادا همچنین متعهد است که تا سال 2025 به طور پایدار 100 درصد از منطقه اقیانوس تحت صلاحیت ملی خود را مدیریت کند.

در ژوئن 2022 ، کانادا همچنین میزبان پنجمین کنگره بین المللی مناطق حفاظت شده دریایی (IMPAC5) در کنار کشورهای اول میزبان-Musqueam ، Squamish و Tsleil-Waututh-با همکاری اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و پارک های کانادایی است. و جامعه بیابان (CPAWS) ، تا طیف وسیعی از افراد ، سازمانها ، دولتها و م institutionsسسات نماینده بسیاری از بخشهای جامعه را برای پیشبرد راه حلهای بیشتر برای حفاظت و سلامت اقیانوس جهانی گرد هم آورد.

برنامه ریزی فضایی دریایی

برنامه ریزی فضایی دریایی این یک رویکرد مشارکتی است که در حال حاضر در بیش از 75 کشور جهان برای کمک به هماهنگی و برنامه ریزی توزیع فعالیتهای انسانی در یک محیط دریایی معین در طول زمان مورد استفاده قرار می گیرد ، که به دنبال آن می توان اهداف اکولوژیکی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی را در عین کاهش درگیری و تکرار دنبال کرد. با ارائه پیش بینی بیشتر و وضوح بیشتر در مورد مکان و زمان فعالیت های اقیانوس ، برنامه ریزی فضایی دریایی به یک رویکرد کلی مدیریت اقیانوس ها کمک می کند که باعث رفاه می شود ، مشارکت جامعه را تشویق می کند و از مشاغل ، منابع طبیعی ، زندگی دریایی و زیبایی حفاظت می کند. سواحل ما

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.