انیمیشن‌هایی که بر اساس آثار ادبی ساخته شده‌اند

[ad_1] دنیای ادبیات بسیار بزرگ , غنی و دارای آثار شاهکاری است. از گذشته تا به امروز نویسندگان با خلق داستان‌های خود جایی بزرگ در ذهن مردم باز کرده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی , علم و آشنایی ما با سینما ، عده‌ای داستان‌هایی از دنیای کتاب‌ها را روی پرده‌های جادویی آوردند و بیش از پیش باعث

کد خبر : 73197
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
انیمیشن‌هایی که بر اساس آثار ادبی ساخته شده‌اند

[ad_1]

دنیای ادبیات بسیار بزرگ , غنی و دارای آثار شاهکاری است. از گذشته تا به امروز نویسندگان با خلق داستان‌های خود جایی بزرگ در ذهن مردم باز کرده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی , علم و آشنایی ما با سینما ، عده‌ای داستان‌هایی از دنیای کتاب‌ها را روی پرده‌های جادویی آوردند و بیش از پیش باعث ماندگاری و شهرت برخی آثار شده‌اند.

همواره داستان‌های کودک و نوجوان و فانتزی سهم عظیمی از کتاب‌ها داشتند و دارند. اما با پیدایش سینما و هنر انیمیشن‌سازی برخی از این داستان‌‌ها پا به دنیای سینما در قالب انیمیشن گذاشتند و اقتباس‌هایی واقعا عالی از برخی از این آثار شکل گرفته است.

کورالاین

کورالاین جونز دختر ۱۱ ساله‌ای است که به تازگی به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای جدید نقل مکان کرده‌اند و می‌خواهند در این خانه زندگی کنند.

کورالاین به‌طور کلی از شرایط زندگی خود راضی نیست و در آرزوی یک زندگی رویایی بی‌دغدغه است و در همین حال متوجه در کوچکی داخل خانه جدید می‌شود که با عبور از آن می‌تواند به رویای همیشگی‌اش و چیزهایی که دوست دارد برسد. اما آیا واقعا قرار است کورالاین به زندگی رویایی در ‌ذهنش برسد؟

کتاب کورالاین در سال ۲۰۰۲ نوشته نیل گیمن به چاپ رسید و در طول این سال‌ها توانست به بخش مهمی از خاطرات ما تبدیل شود و از روی این کتاب اقتباس‌هایی به شکل انیمیشن, کمیک و بازی ویدیویی انجام شده است. همچنین این کتاب همراه با تحسین منتقدان و مخاطبین همراه بود که به عنوان یک موفقیت برای نیل گیمن تلقی می‌شد.

نیل گیمن خالق آثار زیادی از جمله «دود و آینه‌ها», «ج مثل جادو», «گرگ‌های توی دیوار» , «اقیانوس انتهای جاده» و… بوده که بسیاری از کارهای او آثار موفقی بوده‌اند.

در سال ۲۰۰۹ انیمیشن کورالاین با اقتباس از رمان کوتاهی به همین نام کورالاین به کارگردانی هنری سیلیک به نمایش درآمد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد که تا هم‌اکنون طبق آمار نتفلیکس استقبال از این انیمیشن ادامه دارد و توانسته موفقیت چشمگیری را از آن خود کند. از این موفقیت‌ها می‌شود به نامزدی این انیمشین در بخش بهترین انیمیشن بلند جشنواره اسکار, موفقیت در گیشه, دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های مختلف و… اشاره کرد.

اما ساخت این انیمیشن کار آسانی نبود و کاری ریسک‌پذیر و سخت بود به‌طوری که ساخت این انیمیشن حدود چهارسال طول کشید و هنری سیلیک ( کارگردان اثر ) در این‌باره می‌گوید: کورالاین یک خطر بزرگ بود. اما این روزها در انیمیشن ، امن ترین شرط خطر کردن است.

کورالاین در بازار نشر کشور توسط ناشرین مختلفی به زبان فارسی برگردانده شده است.

آقای فاکس شگفت‌انگیز

آقای روباه، برای تأمین غذای خانوادهٔ خود از سه مزرعه دار به نام‌های بوگیس، بونس و بین غذا می دزدد. آن‌ها سعی به دستگیری او می‌کنند و تا حدودی هم در کار خود موفق هستند چون آقای روباه و خانواده‌اش تا مدتی غذا نمی‌خورند!

کتاب آقای روباه شگفت‌انگیز اثر رولد دال در سال ۱۹۷۰ میلادی منتشر شد. رولد دال یکی از معروف‌ترین نویسندگان حوزه کودک است و با اینکه در سال ۱۹۹۰ از دنیا رفته اما هنوز هم به‌عنوان یکی از برترین نویسنده‌های کودک و نوجوان شناخته می‌شود و خالق آثار زیادی مانند چارلی و کارخانه شکلات‌سازی , ماتیلدا , غول بزرگ مهربان , انگشت جادویی و بسیاری از آثار ماندگار و خاطره‌انگیز دیگر است.

وس اندرسون کارگردان مشهور سینما که آثار شاهکاری همچون هتل بوداپست را در کارنامه خود دارد و همچنین به نوعی می‌توان او را صاحب سبک در سینما دانست , کارگردانی انیمیشنی بر اساس این کتاب را انجام داد و انیمیشن آقای روباه شگفت‌انگیز در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد؛ انیمیشنی به سبک و سیاق همه کارهای وس اندرسون و دارای امضای همیشگی او که توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

در این انیمیشن بازیگران مشهوری همچون جرج کلونی , مریل استریپ , ویلم دفو , آدرین برودی و… وظیفه صداپیشگی شخصیت‌ها را بر عهده گرفتند و بر روی آن‌ها کار کردند.

این انیمیشن کاندید دریافت دو جایزه بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی متن در جشنواره اسکار شد و همچنین برنده جوایز مختلفی از جشنواره‌های مختلف شده است. این فیلم توانست نظر مخاطبین و منتقدان را به خود جلب کند , در باکس‌آفیس نسبتا موفق عمل کرد و اقتباسی خوب برای کتاب آقای روباه شگفت‌انگیز بود.

کتاب آقای روباه شگفت انگیز نیز در بازار نشر فارسی توسط ناشرین مختلفی ترجمه شده است.


خرید کتاب Fantastic Mr Fox

سیاره گنج

نوجوانی ماجراجو و کنجکاو نقشه‌ای را پیدا می‌کند که مسیر سیاره گنج‌ را نشان می‌دهد و او با پیوستن به یک کشتی فضایی و عده‌ای دیگر سعی می‌کند تا سیاره گنج را پیدا کند و در این مسیر برای او ماجراهایی پیش می‌آید.

کتاب جزیره گنج توسط رابرت لوییس استیونسون , نویسنده اسکاتلندی نوشته شد و در سال ۱۸۸۳ میلادی منتشر شد. این اثر یک داستان کلاسیک محسوب می‌شود و از آن زمان تا به همین امروز اقتباس‌های مختلفی از آن به صورت فیلم , انیمیشن و نمایش روی صحنه تئاتر و پرده‌های سینما رفته است.

انیمیشن سیاره گنج , اقتباسی مدرن از این اثر به شمار می‌رود و داستان را با کمی دگرگونی به یک جهان فضایی برده است. این اثر قطعا یکی از بهترین آثار دو بعدی در سالهای اخیر کمپانی دیزنی محسوب می‌شود اما متاسفانه چندان بخت و اقبال بلندی نداشت. این فیلم در گیشه ۱۰۹ میلیون دلار فروش کرد و نتوانست بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری خود را تامین کند و در نهایت به یک شکست تجاری بدل شد. شاید اصلی‌ترین دلیل این شکست همزمانی اکران این انیمیشن با فیلم هری‌پاتر و تالار اسرار بود.

اما این فیلم در نزد منتقدین و مخاطبان عالی عمل کرد و توانست بسیاری از آن‌ها راضی کند. همچنین صداپیشگی کاراکتر‌های این انیمیشن سینمایی را بازیگرانی مثل جوزف گوردون لویت , اما تامپسون , مارتین شورت و… انجام دادند. فیلم نامزد یک جایزه از جشنواره اسکار و نامزدی‌های دیگر از جشنواره‌های مختلف شد ولی در نهایت توانست یک جایزه را از ‌آن خود کند.

با تمام مسائل پیش‌آمده فیلم از لحاظ محتوایی یک انیمیشن اقتباسی خوب از روی کتاب محسوب می‌شود اما در گیشه قضیه کاملا برعکس شکل گرفت و از همین رو هیچ‌گاه توجه دوباره‌ای به آن از سوی دیزنی صورت نگرفت.

همانطور که احتمالا می‌دانید کتاب جزیره گنج نیز تاکنون توسط چندین ناشر و مترجم در بازار نشر کشور به چاپ رسیده است.

شرک

غولی سبز رنگ و به شکل عجیب به‌نام شرک , در مردابی زندگی می‌کند و به‌شدت عاشق تنهایی‌اش است اما سرنوشت شرک به‌نوعی دیگر رقم می‌خورد و حالا او برای برگشتن به دوران قبل وارد یکی از بزرگ‌ترین ماجراجویی‌های زندگی‌اش می‌شود.

کتاب غول زشت سبز , شرک در سال ۱۹۹۰ به نویسندگی ویلیام استیگ منتشر شد. ویلیام استیگ کاریکاتوریست , مجسمه‌ساز , تصویرگر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان بود. او در طول عمرش داستان‌هایی خلق کرد و بیشتر بخاطر کتاب‌های تصویری سیلوستر , ریگ جادویی ، جزیره آبل , دکتر دی‌سوتو و غول زشت سبز , شرک شناخته می شود.

یک سال بعد از نشر کتاب و در سال ۱۹۹۱ میلادی , استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور سینما ( خالق آثاری مانند نجات سرباز رایان , پارک ژوراسیک , فهرست شیندلر و… ) حقوق کتاب شرک را از آن خود کرد و تصمیم داشت انیمیشنی به شکل سنتی از شرک بسازد.

اما جان اچ ویلیامز ( تهیه‌کننده آمریکایی و یکی از تهیه‌کنندگان انیمیشن شرک ) او را از ساخت انیمیشن به این شکل منصرف کرد و پیشنهاد داد کار ساخت انیمیشن را به استودیوی تازه تاسیس دریم‌ورکس واگذار کنند. در نهایت بعد از یک سری ماجراها استودیوی دریم‌ورکس کار ساخت شرک را آغاز کرد.

در نهایت انیمیشن شرک در سال ۲۰۰۱ اکران شد و از آن زمان تا‌ به‌حال به یکی از برترین انیمیشن‌های تمام دوران بدل شده است. این انیمیشن موفق شد در جشنواره کن سال ۲۰۰۱ نامزد دریافت نخل طلا شود , پیش از این انیمیشن پیتر‌پن کمپانی دیزنی که در سال ۱۹۵۳ ساخته شده بود موفق به نامزدی برای این جایزه شده بود. همچنین شرک موفق به نامزدی و دریافت جایزه از جشنواره‌های مختلف در تمام جهان شده است.

انیمیشن شرک در گیشه بسیار موفق عمل کرد و چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۱ لقب گرفت و مخاطبین در جهان شیفته این انیمیشن و شخصیت‌های آن شدند. همچنین این اثر از نگاه انجمن فیلم آمریکا ، یکی از ۱۰ انیمیشن بلند برتر در جهان است.

بعد از ساخت نسخه اول شرک , سه دنباله رسمی جدا از اسپین‌آف و ویژه برنامه‌ها برای این انیمیشن ساخته شد که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۴ , ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ منتشر شدند. همچنین ساخت نسخه پنجم این اثر با گذشت سال‌ها هنوز در ابهام به سر می‌برد و شایعات و حرف‌های مختلفی پیرامون آن شکل گرفته است.

از دل انیمیشن شرک , دو انیمیشن گربه چکمه پوش و یک سریال با همین نام نیز ساخته شده و به نظر می‌رسد دنیای شرک می‌تواند بعد از ساخت قسمت پنجم همچنان بسط پیدا کند.

کتاب شرک توسط نشر پرتقال به فارسی برگردانده شده است.


خرید ساعت مچی شرک

پینوکیو

یک نجار پیر برای این‌که فرزندی ندارد یک عروسک چوبی می‌سازد و به عنوان فرزند خود به او باور دارد و نام او را پینوکیو می‌گذارد. هنگامی که فرشته آرزوها از نیت قلبی نجار با خبر می‌شود تصمیم می‌گیرد به پینوکیو جان دهد و او را وارد دنیای انسان‌ها کند. پینوکیو علاوه بر این‌که عروسکی زنده است ویژگی دیگری دارد که بیشتر باعث تفاوت او می‌شود , پینوکیو زمانی که دروغ می‌گوید بینی‌اش دراز و بلند می‌شود.

ماجراهای پینوکیو نام رمانی ایتالیایی است که کارلو کلودی آن‌را در قرن نوزدهم میلادی نوشته است. این اثر به شدت زیادی در تمام جهان مورد توجه قرار گرفت و از آن اقتباس‌های مختلفی به صورت بازی‌ویدیویی , انیمیشن , فیلم و … انجام شده است که از آخرین آن‌ها می‌شود به فیلم سینمایی پینوکیو محصول سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که در اسکار سال گذشته نیز نامزد بهترین جلوه‌های ویژه بود.

استقبال و تاثیر پینوکیو در ایتالیا به نحوی بود که حتی بخش‌هایی از آن در مدارس ایتالیا تدریس می‌شود. همچنین پینوکیو تبدیل به یک نماد شد و می‌توان اشاره‌ای به سیاستمدارانی در تمام جهان داشته باشد که به مردم وعده‌های دروغ می‌دهند. همچنین پینوکیو به صورت عروسک‌های کوچک خیمه شب‌بازی یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های ایتالیا است.

در سال ۱۹۴۰ انیمیشنی آمریکایی به تهیه‌کنندگی کمپانی والت‌دیزنی به نمایش درآمد که اقتباسی از کتاب ماجراهای پینوکیو بود. این انیمیشن به عنوان اقتباسی خوب و خاطره‌انگیز از این کتاب به شمار می‌رود و این اثر توانست جایزه بهترین موسیقی را از جشنواره اسکار از آن خود کند و همچنین موفق به نامزدی و دریاقت جوایز از جشنواره‌های دیگر شده است.

این انیمیشن بسیار محبوب شد و توانسته تا همین امروز به عنوان اثری کلاسیک و خاطره‌انگیز برای تمام نسل‌ها در یاد‌ها بماند.

کتاب پینوکیو نیز توسط ناشرین مختلفی به طبع چاپ در بازار نشر داخلی رسیده است.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

در قبیله‌ای که به مبارزه با اژدها‌یان متعدد می‌پردازند پسری جوان وجود دارد که به هر دلیلی توانایی انجام این‌کار را ندارد. او به‌شکلی با یک اژدها برخورد می‌کند و کم‌کم متوجه چیزهای عجیبی می‌شود و سعی می‌کند صلح بین انسان‌ها و اژدهایان را برقرار کند.

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم بر اساس رمانی دنباله‌دار به همین نام از کرسیدا کوول ساخته شده است. اولین شماره از این کتاب در سال ۲۰۰۳ و آخرین نسخه آن در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و در این مدت بیش از ۷ میلیون نسخه در تمام جهان فروخته شده است , انیمیشنی که بر این اساس ساخته شد بسیار در فروش کتاب تاثیر داشت. همچنین بعد از نمایش این انیمیشن جوایز گوناگونی به کرسیدا کوول , نویسنده انگلیسی این سری کتاب‌ها داده شد.

تا به حال سه نسخه سینمایی در سال های ۲۰۱۰ , ۲۰۱۴ , ۲۰۱۹ و همچنین یک سریال‌تلویزیونی بر اساس این رمان‌ها توسط دریم‌ورکس ساخته شده است. همچنین چند انیمیشن کوتاه و بازی ویدیویی ماحصل این فرنچایز موفق سینمایی به شمار می‌رود.

نسخه اول به شدت مورد توجه منتقدان و مخاطبین جهانی قرار گرفت و فیلم توانست نامزد دو جایزه از جشنواره اسکار و برنده و نامزد جوایز دیگر از جشنواره‌های جهانی باشد. همچنین فیلم در گیشه موفق بود و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد بر فروش کتاب بسیار تاثیر گذاشت و باعث شناخت بیشتر کرسیدا کوول شد.

نسخه دوم و سوم این اثر هم عناوین موفقی بودند اما نسخه اول , موفق‌تر از دو نسخه بعد از خود عمل کرد.

این سری کتاب توسط نشر پریان در بازار نشر کشور به طبع چاپ رسیده است.


خرید ماگ چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

صد و یک سگ‌ خالدار

زنی با دزدیدن تعدادی از سگ‌ها , قصد دارد با استفاده از پوست آن‌ها پالتو درست کند. صاحبان سگ‌ها برای نجات سگ‌های خود از دست این موجود بدذات وارد ماجراجویی سخت و بزرگی می‌شوند.

دودی اسمیت نویسنده اهل بریتانیا خالق داستان‌هایی هم‌چون صد و یک سگ خالدار , من قلعه را فتح می‌کنم , بچه گربه‌های نیمه‌شب و … است.

در سال ۱۹۶۱ یک انیمیشن یک انیمیشن بر اساس این رمان به تهیه‌کنندگی کمپانی دیزنی ساخته شد و باعث به‌وجود آمدن انیمیشنی خاطره‌انگیز در دنیای انسان‌ها شد.

این انیمیشن در مجموع ۲ بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره‌های مختلف شده که از این ۲‌ بار یک‌دفعه موفق به دریافت جایزه شده است. انیمیشن ۱۰۲ سگ خالدار و سریال این اثر نیز پس از موفقیت انیمیشن اولیه به علاقه‌مندان عرضه شد.

همچنین در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ دو فیلم بر اساس کتاب صد و یک سگ خالدار اکران شدند و به تازگی نیز فیلم کروئلا ( ۲۰۲۱ ) با اقتباس از روی انیمیشن به نمایش درآمده است که توانسته به موفقیت نسبتا خوبی دست پیدا کند. نقد این فیلم را می‌توانید در این لینک بخوانید نقد فیلم Cruella – بانوی دیوانه دیزنی

کتاب این اثر نیز توسط ناشرین مختلفی در بازار نشر کشور چاپ شده است.

آلیس در سرزمین عجایب

دختری از روی کنجکاوی و علاقه به دنبال خرگوشی می‌رود و خرگوش او را به‌جایی می‌برد که حتی در تصورات دختر هم نمی‌گذرد.

داستان آلیس در سرزمین عجایب را لوئیس کارول خلق کرده و می‌توان نام او را جزو بزرگ‌ترین نویسندگان ادبیات کودک دانست. همچنین چون لوئیس کارول یک ریاضی‌دان در کلیسایی مسیحی بوده در داستان‌های او اشاره‌هایی به مفاهیم ریاضی دیده می‌شود.

بعد از انتشار کتاب آلیس در سرزمین عجایب در سال ۱۸۶۵ , لوئیس کارول دنباله این داستان را با نام آن سوی آینه در سال ۱۸۷۲ منتشر کرد. او در این کتاب‌ها نقدهای خود به بعضی از شرایط و مفاهیم عمیق را به شکلی کاملا هوشمندانه در داستان‌ها قرار داد به‌طوری که اکثر مردم با خواندن آن لذت ببرند و با دقت بیشتر متوجه چیزهایی که در باطن داستان وجود دارد شوند.

تا به حال و در تمام این سال‌ها این کتاب‌ها تجدید چاپ می‌شوند و از آن‌ها به ویژه کتاب اول اقتباس‌های بسیاری در قالب‌های مختلف شکل گرفته , به‌طوری که فقط از کتاب و داستان آلیس در سرزمین عجایب بالغ بر بیش از ۱۰ فیلم بلند ساخته شده است.

در سال ۱۹۵۱ انیمیشنی محصول کمپانی دیزنی به نام آلیس در سرزمین عجایب که اقتباسی از کتاب بود منتشر شد. انیمیشن موفق شده بود به شکلی خلاقانه و هوشمندانه داستان آلیس را روایت کند و مانند کتاب در زیرمتن قصه حرف‌های دیگری برای گفتن داشته باشد و به برخی از مسائل اشاره‌ای درست انجام دهد.

انیمیشن مورد توجه منتقدان و مخاطبین قرار گرفت , توانست نامزد یک جایزه اسکار شود و به اثری درخور و خاطره‌انگیز تبدیل شود.

بعد از این انیمیشن اقتباس‌های دیگری از آلیس ساخته شد اما در بیشتر در قالب لایواکشن که از معروف‌ترین آن‌ها می‌شود به آلیس در سرزمین عجایب ( ۲۰۱۰ ) و آلیس در آن سوی آینه ( ۲۰۱۶ ) به اشاره کرد.

این کتاب نیز توسط ناشرین مختلفی در بازار نشر کشور چاپ شده است اما یکی از بهترین ترجمه‌های آن متعلق به نشر کتابسرای تندیس است.


خرید کتاب آلیس در سرزمین عجایب

پیتر پن

پیتر پن پسری است که هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شود. او از عجایب و اسراری باخبر و قطعا ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته , او تصمیم می‌گیرد کودکی را همراه خودش به ماجراجویی اسرارآمیز ببرد و او را با چیزهایی آشنا کند که هرگز ندیده‌ است.

جیمز بری ( نویسنده و نمایشنامه‌نویس ) , خالق اثر پیتر پن و بسیاری از آثار خوب دیگر است اما داستانی که از بین آثار او بسیار ماندگار شد داستان پیتر پن بود. پیتر پن توسط جیمز بری در سال ۱۹۰۱ میلادی نوشته شد و در سال ۱۹۰۴ جیمز بری نمایشنامه‌ای از آن را بر روی صحنه تئاتر برد و از آن زمان تاکنون اقتباس‌هایی از پیتر پن در قالب نمایش , فیلم , انیمیشن و … انجام شده است.

همچنین در سال ۲۰۰۴ میلادی فیلمی بلند درباره جیمز بری به نام “در جستجوی نورلند” با بازی جانی دپ و کیت وینسلت به نمایش درآمد که به ماجرای زندگی جیمز بری و نحوه شکل‌گیری داستان پیتر پن می‌پردازد.

در سال ۱۹۵۳ میلادی انیمیشن پیتر پن توسط والت‌دیزنی به نمایش درآمد و توانست توجه‌ها را به سمت خود جلب کند و در باکس‌آفیس موفق باشد. این انیمیشن در قسمت‌هایی با کتاب تفاوت داشت اما با این وجود در بسیاری از موارد به کتاب وفادار بود. همچنین در سال ۲۰۰۲ انیمیشن بازگشت به نورلند که دنباله انیمیشن پیتر پن بود , به نمایش درآمد و بین عرضه این دنباله رسمی ۴۹ سال فاصله وجود دارد.

همان‌طور که اشاره شد انیمیشن‌ها و لایواکشن‌های مختلفی از پیتر پن ساخته شده و جدیدترین آن‌ها لایواکشن پیتر پن و وندی است که برای نمایش در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. خود شخصیت پیتر پن نیز در آثار متعددی حضور داشته و به عنوان یکی از کاراکترهای محبوب در بین بچه‌ها شناخته می‌شود. انیمیشن‌های تینکربل نیز از دل این اثر بیرون آمده است.

واترشیپ داون

گروهی از خرگوش‌ها مجبور می‌شوند از محل زندگی و زادگاه خود فرار و در جستجوی محل جدیدی برای زندگی باشند اما در طول این سفر پر از چالش با ماجراهایی روبه‌رو می‌شوند که حتی به آن‌ها فکر هم نمی‌کردند.

واترشیپ داون نوشته ریچارد ویلیامز ( نویسنده انگلیسی ) است و نام کتاب برگرفته از تپه‌ای است که در نزدیکی محل زندگی ریچارد ویلیامز قرار داشت.

تا به حال انیمیشن‌های متفاوتی بر اساس این کتاب ساخته شده که از آنها می‌شود به نسخه سینمایی واترشیپ داون محصول سال ۱۹۷۸ میلادی , سریال واترشیپ داون که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ از شبکه TV-Y7 پخش می‌شد و همچنین مینی‌سریال واترشیپ داون محصول سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

در سال ۱۹۷۸ میلادی اقتباسی از اثر ماندگار ریچارد ویلیامز به نمایش درآمد. این انیمیشن کلاسیک توانست ماجرایی که ساختن آن می‌توانست ریسک بسیار بزرگی برای سازندگانش باشد را به یک اثر جذاب و ماندگار تبدیل کند و نامزد دریافت جایزه‌های مختلف و یک‌بار برنده جایزه از جشنواره‌های مختلف باشد.

این اثر , یک اثر ماندگار در تاریخ انیمیشن‌ها است و هرکسی که به این دنیای جذاب علاقه دارد بهتر است حداقل یک‌بار آن را ببیند. همچنین باید بدانید حال و هوای این انیمیشن برخلاف دیگر عناوین این لیست چندان کودکانه نیست و داستان آن کمی تا قسمتی تمی بزرگسالانه دارد.

برچسب‌هااقتباسدیزنیکتاب
کپی شد

https://vgto.ir/akq

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.