انقباض بخش خصوصی غیرنفتی مصر در ماه سپتامبر – PMI

[ad_1] قاهره (رویترز) – نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان داد که بخش خصوصی غیرنفتی مصر در ماه سپتامبر برای بیست و دومین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا اقتصاد متزلزل این کشور بر تجارت تأثیر گذاشته است. شاخص مدیران خرید اس اند پی گلوبال مصر (PMI) نسبت به آگوست بدون تغییر در 47.6 بود که بسیار پایین

کد خبر : 262990
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
انقباض بخش خصوصی غیرنفتی مصر در ماه سپتامبر – PMI

[ad_1]

قاهره (رویترز) – نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان داد که بخش خصوصی غیرنفتی مصر در ماه سپتامبر برای بیست و دومین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا اقتصاد متزلزل این کشور بر تجارت تأثیر گذاشته است.

شاخص مدیران خرید اس اند پی گلوبال مصر (PMI) نسبت به آگوست بدون تغییر در 47.6 بود که بسیار پایین تر از آستانه 50.0 است که رشد را از انقباض جدا می کند.

اس اند پی گلوبال گفت: «شرایط تجاری در اقتصاد غیرنفتی مصر به دلیل فشارهای تورمی، سهمیه بندی انرژی، محدودیت های واردات و تقاضای ضعیف در پایان سه ماهه سوم تحت فشار باقی ماند.

مصر از کمبود شدید ارز رنج می برد و دولت چراغ ها را در میادین شهر کم کرده و به مغازه ها و مراکز خرید دستور داده است که زودتر تعطیل شوند تا گاز طبیعی برای صادرات صرفه جویی شود.

زیرشاخص PMI برای قیمت های کلی نهاده از 58.8 در ماه اوت به 64.6 بدتر شد، در حالی که برای هزینه های خرید از 60.8 به 64.5 بدتر شد.

آژانس آمار دولتی مصر در ماه گذشته گزارش داد که تورم سالانه مصرف کننده شهری مصر در ماه اوت از 13.6 درصد سال به سال در ماه ژوئیه به 14.6 درصد در ماه اوت افزایش یافت.

تولید و سفارش‌های جدید در ماه سپتامبر، رکودی را که از آگوست سال گذشته ادامه داشت، افزایش داد، به طوری که شاخص تولید از 45.8 ماه قبل به 45.4 کاهش یافت و شاخص سفارش‌های جدید از 45.1 به 45.9 رسید.

شریا پاتل، اقتصاددان اس اند پی گلوبال، گفت: «فعالیت غیرنفتی در مصر همچنان از تقاضای ضعیف، تنش های ژئوپلیتیکی و افزایش تورم در ماه پایانی سه ماهه سوم رنج می برد.

زیرشاخص انتظارات تولید آتی از 53.5 به 55.7 کاهش یافت، اما نزدیک به پایین ترین سطح 10 ساله 52.5 ثبت شده در مارس باقی ماند.

(گزارش توسط پاتریک ور؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.