انصارالله: اگر آمریکا صداقت دارد محاصره یمن را بردارد

الحوثی در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: آمریکا و متحدانش حاضر به انجام توافق نیستند، همانگونه که این موضوع در توافق استکهلم در مورد مذاکرات صلح روی داد و ائتلاف به سرکردگی سعودی و کشورهای غربی حامی آن حاضر به اجرای توافق آن نشدند. وی همچنین گفت: آمریکا مدعی است که گروه انصارالله را به خاطر

کد خبر : 38158
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
انصارالله: اگر آمریکا صداقت دارد محاصره یمن را بردارد



الحوثی در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: آمریکا و متحدانش حاضر به انجام توافق نیستند، همانگونه که این موضوع در توافق استکهلم در مورد مذاکرات صلح روی داد و ائتلاف به سرکردگی سعودی و کشورهای غربی حامی آن حاضر به اجرای توافق آن نشدند.

وی همچنین گفت: آمریکا مدعی است که گروه انصارالله را به خاطر بحران انسانی از فهرست تروریستی خارج کرده است، اگر این ادعا درست است، چرا برای پایان دادن به بحران انسانی، محاصره یمن را برنمی‌دارد؟

الحوثی افزود: آمریکا برای انحراف ملت‌ها و ادامه اقدامات تروریستی [اقتصادی نظیر محاصره و تحریم] و تجاوزگری و محاصره علیه یمن با واژه‌ها بازی می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا ۲۸ بهمن ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انصارالله یمن را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

 آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای از خروج قریب‌الوقوع نام انصارالله یمن از فهرست گروه‌های ترویستی خارجی از نظر آمریکا خبر داد.

وی در بیانیه خود اظهار کرد: روز ۱۶ فوریه [۲۸ بهمن] تحت قانون مهاجرت و ملیت، نام انصارالله که گاهی از آن با عنوان حوثی‌ها یاد می‌شود را از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حذف خواهم کرد.

وی در ادامه مدعی شد: این تصمیم با توجه به شرایط وخیم انسانی در یمن اتخاذ شده است. ما به هشدارهای سازمان ملل متحد، گروه‌های بشردوستانه و اعضای کنگره از هر دو حزب و دیگران مبنی بر اینکه تروریستی اعلام شدن انصارالله می‌تواند اثرات ویران‌کننده‌ای بر دسترسی یمنی‌ها به کالاهای اساسی مانند غذا و سوخت داشته باشد، گوش فرا دادیم.

جنبش انصارالله یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ در حال مبارزه با متجاوزان ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان است، در حالی از سوی وزارت امور خارجه دولت دونالد ترامپ گروه تروریستی اعلام شده بود که جرم این جنبش فقط دفاع از مردم و کشور یمن است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.