انحصاری-ویتنام ممکن است دوباره باند معاملات دونگ را برای حفظ ذخایر FX افزایش دهد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یادداشت دونگ ویتنام در این عکس تصویری دیده می شود. 31 مه 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر هانوی (رویترز) – یک منبع آگاه در روز چهارشنبه گفت که ویتنام در حال آماده شدن برای سست کردن افسار محکم خود بر روی ارز دونگ، از جمله احتمالاً افزایش مجدد محدوده تجاری خود با

کد خبر : 272665
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
انحصاری-ویتنام ممکن است دوباره باند معاملات دونگ را برای حفظ ذخایر FX افزایش دهد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یادداشت دونگ ویتنام در این عکس تصویری دیده می شود. 31 مه 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر

هانوی (رویترز) – یک منبع آگاه در روز چهارشنبه گفت که ویتنام در حال آماده شدن برای سست کردن افسار محکم خود بر روی ارز دونگ، از جمله احتمالاً افزایش مجدد محدوده تجاری خود با دلار آمریکا، به منظور حفظ ذخایر ارزی در حال کاهش خود است. .

دونگ یک پیوند مدیریت شده با دلار است و در سال جاری 8 درصد کاهش یافته است که تحت فشار خروج سرمایه از سوی فدرال رزرو ایالات متحده به طور مکرر نرخ ها را برای مهار تورم افزایش می دهد.

بانک دولتی ویتنام (SBV) برای دفاع از ارز مداخله کرده است، اگرچه به ندرت داده های ذخایر FX یا مقدار دلار خرج شده را افشا می کند. برخی از تحلیلگران بازار تخمین می زنند که در سال جاری تاکنون حدود 20 میلیارد دلار فروخته شده است.

هنگامی که SBV آخرین باند نرخ مرجع روزانه دونگ خود را در 17 اکتبر از 3% به 5% افزایش داد – که برخی معامله گران آن را به کاهش ارزش واقعی تشبیه کردند – به نشانه تقاضای شدید، ارز به نقطه ضعیف سقوط کرد. برای دلار

در ساعت 0324 GMT روز چهارشنبه، دونگ 0.04 درصد کاهش یافت و به 24,855 در هر دلار رسید. اما در بازار سیاه، با 25370 دلار به ازای هر دلار معامله شد.

این منبع که از افشای هویت خودداری کرد، گفت که کشور مایل است تا پایان سال 1 تا 1.5 درصد کاهش ارزش دونگ در برابر دلار را تحمل کند.

به گفته این منبع، گسترش باند، که به بازار اجازه می‌دهد ارز را پایین بیاورد، بدون اینکه باعث فروش ذخایر FX زیادی شود، یکی از احتمالات بود.

او گفت که اقدامات دیگری برای مهار دونگ، بدون پایان دادن به ذخایر FX، بدون ارائه جزئیات بیشتر نیز مورد بحث قرار گرفته است.

او افزود که زمان چنین حرکت هایی هنوز در دست بررسی است، اما احتمالاً پس از نشست هفته آینده فدرال رزرو، جایی که انتظار می رود افزایش شدید دیگری نرخ بهره را ارائه دهد، خواهد بود.

این منبع گفت: «اقدام کلیدی برای SBV برای تثبیت دونگ همچنان فروش دلار و خرید دونگ است، اما SBV اکنون در موقعیت خوبی برای انجام این کار نیست.

SBV هیچ نظری در مورد افزایش احتمالی باند معاملاتی نداشت و گفت که با آژانس های مربوطه در تماس خواهد بود.

تا ماه سپتامبر، دونگ باثبات‌ترین ارز در منطقه بود، به طوری که اقتصاد یک چهارم رشد قوی و صادرات قوی را به ثبت رسانده بود که سیاست‌گذاران ارزهای زیادی را برای حمایت از آن در اختیار داشتند.

اما ماه اکتبر به تنهایی شاهد کاهش 4 درصدی ارزش دانگ در برابر دلار بود که عملکرد کمتری نسبت به همتایان خود در آسیا داشت.

برخلاف همسایگان خود و همتایان خود در بازارهای نوظهور جهانی، بانک مرکزی ویتنام تنها در هفته های اخیر برای مبارزه با تورم شروع به افزایش نرخ بهره کرد. اکنون در چهار هفته دو بار نرخ بهره را افزایش داده است.

این منبع گفت: “واکنش ویتنام به وضعیت جهانی چندان سریع نبوده است. به همین دلیل است که دونگ تحت فشار زیادی قرار دارد.”

این منبع گفت که SBV در تلاش است تا دلارهای خود را حفظ کند زیرا ذخایر ارزی این کشور به سطح توصیه شده صندوق بین المللی پول که حداقل سه ماه واردات است، کاهش یافته است.

بر اساس گزارش Fitch Solutions به نقل از داده های صندوق بین المللی پول، ذخایر خارجی ویتنام از ابتدای سال به طور قابل توجهی کاهش یافته است، از اوج 112.2 میلیارد دلار در ژانویه به 94.5 میلیارد دلار در ماه اوت.

در ماه آینده حدود 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب قراردادهای وام موجود پیش بینی می شود که می تواند فشار بر ارز را کاهش دهد.

محمد فیض ناگوتا، اقتصاددان ASEAN از بانک مرکزی آمریکا (NYSE:) در یادداشتی به مشتریان در روز سه‌شنبه گفت: «ما معتقدیم که سیاست‌های سخت‌تر برای تثبیت وضعیت مورد نیاز است.

او گفت: «این احتمالاً به شکل یک کاهش واقعی دیگر ارزش دونگ و/یا افزایش بیشتر نرخ خواهد بود.»

ما دیدگاه مثبت میان مدت خود را در مورد ویتنام حفظ می کنیم، اما سیاست گذاران باید درس های مهمی را از دوره کنونی برای مدرن کردن رژیم سیاست پولی و ایجاد مسیر برای نرخ ارز انعطاف پذیرتر به عنوان یک ضربه گیر بیاموزند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.