انحصاری- هند و روسیه مذاکرات برای حل و فصل تجارت به روپیه را متوقف کردند – منابع رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: عکس فایل: صندوقدار اسکناس‌های 2000 روپیه هندی جدید را در داخل بانکی در جامو، 15 نوامبر 2016 نمایش می‌دهد. رویترز/موکش گوپتا/عکس فایل/عکس فایل توسط آفتاب احمد و سواتی بات دهلی نو/مومبای (رویترز) – دو مقام دولتی هند و یک منبع آگاه به این موضوع گفتند که هند و روسیه تلاش‌ها

کد خبر : 354980
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
انحصاری- هند و روسیه مذاکرات برای حل و فصل تجارت به روپیه را متوقف کردند – منابع رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: عکس فایل: صندوقدار اسکناس‌های 2000 روپیه هندی جدید را در داخل بانکی در جامو، 15 نوامبر 2016 نمایش می‌دهد. رویترز/موکش گوپتا/عکس فایل/عکس فایل

توسط آفتاب احمد و سواتی بات

دهلی نو/مومبای (رویترز) – دو مقام دولتی هند و یک منبع آگاه به این موضوع گفتند که هند و روسیه تلاش‌ها برای حل و فصل تجارت دوجانبه به روپیه را پس از اینکه ماه‌ها مذاکرات نتوانست مسکو را متقاعد کند که روپیه را در خزانه خود نگه دارد، متوقف کرده‌اند. .

این یک شکست بزرگ برای واردکنندگان هندی نفت و زغال سنگ ارزان از روسیه است که منتظر مکانیزم پرداخت دائمی روپیه برای کمک به کاهش هزینه‌های تبدیل ارز بودند.

با توجه به شکاف تجاری بالا به نفع روسیه، مسکو معتقد است که اگر چنین مکانیزمی در نظر گرفته شود و احساس کند انباشت روپیه “مطلوب نیست”، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار مازاد روپیه خواهد داشت. به رویترز گفت که می خواهم نامش فاش شود.

وزارت دارایی هند، بانک مرکزی هند و مقامات روسیه بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

روپیه به طور کامل قابل تبدیل نیست. سهم هند از صادرات جهانی کالا نیز تنها حدود 2 درصد است و این عوامل باعث کاهش نیاز سایر کشورها به نگهداری روپیه می شود.

هند به زودی با حمله به اوکراین در فوریه سال گذشته، کاوش مکانیزم تسویه روپیه با روسیه را آغاز کرد، اما هیچ معامله ای به روپیه انجام نشده است. بیشتر مبادلات تجاری به دلار انجام می شود، اما مقدار فزاینده ای با ارزهای دیگر مانند درهم امارات انجام می شود.

دو طرف در مورد تسهیل تجارت با ارزهای محلی صحبت کرده اند، اما دستورالعمل ها رسمی نشده است.

دومین مقام دولت هند که در این گفتگوها شرکت داشت گفت که روسیه با داشتن روپیه راحت نیست و می‌خواهد با ارزهای دیگر پول دریافت کند.

منبع سومی که مستقیماً از تحولات آگاه است، گفت: “ما دیگر نمی‌خواهیم تسویه روپیه را تحت فشار قرار دهیم، این سازوکار فقط کار نمی‌کند. هند تمام تلاش خود را برای انجام این کار انجام داده است، اما کمکی نکرده است.” گفت.

به گفته یکی دیگر از مقامات دولتی هند، از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه سال گذشته، واردات هند از روسیه تا 5 آوریل به 51.3 میلیارد دلار افزایش یافته است، از 10.6 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل.

گرافیک: صادرات هند به روسیه کاهش یافت

https://www.reuters.com/graphics/INDIA-RUSSIA/OIL/lgvdkqzgqpo/chart.png

نفت با تخفیف بخش بزرگی از واردات هند را تشکیل می دهد که در این دوره دوازده برابر شده است. به گفته این مقام، صادرات هند در مدت مشابه از 3.61 میلیارد دلار در سال گذشته اندکی به 3.43 میلیارد دلار کاهش یافت.

یکی دیگر از مقامات گفت که هر دو کشور پس از کار نکردن مکانیسم تسویه روپیه شروع به جستجوی جایگزین کرده‌اند، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

گرافیک: واردات هند از روسیه افزایش یافته است

https://www.reuters.com/graphics/INDIA-RUSSIA/OIL/jnvwykdrxvw/chart.png

تجارت در مسیر

این منابع گفتند که تجارت با روسیه با وجود تحریم ها و مشکلات پرداخت ادامه دارد.

یکی از مقامات دولتی گفت: “در حال حاضر ما برخی از پرداخت ها را به درهم و چند ارز دیگر انجام می دهیم، اما اکثریت هنوز به دلار است. تسویه حساب به روش های مختلف انجام می شود، از کشورهای شخص ثالث نیز استفاده می شود.”

به گفته مقامات، بازرگانان هندی در حال حاضر برخی از پرداخت های تجاری خود را در خارج از روسیه تسویه می کنند.

این مقام دیگر گفت: “از اشخاص ثالث برای تسویه تجارت با روسیه استفاده می شود. هیچ ممنوعیتی برای تراکنش با سایر کشورها از طریق سوئیفت وجود ندارد. بنابراین پرداخت ها به کشور ثالثی انجام می شود که آن را مسیریابی می کند یا آن را برای تجارت آنها با روسیه جبران می کند.” گفت.

این مقام مسئول در مورد اینکه آیا پول از طریق چین نیز ارسال می شد، گفت: بله، از جمله چین.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.