انحصاری-مظنون به قتل خبرنگار مالتا اعتراف کرد و می‌گوید ضربه “فقط تجارت” بوده است

[ad_1] جورج دجیورجو در اولین اظهار نظر خود در مورد این پرونده از زندان صحبت کرد و گفت که اگر اطلاعات بیشتری درباره دافنه کاروانا گالیزیا – روزنامه‌نگاری که او و دو نفر دیگر متهم به قتل در سال 2017 هستند – می‌دانست، برای انجام این حمله پول بیشتری می‌خواست. . “اگر می دانستم برای

کد خبر : 225296
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
انحصاری-مظنون به قتل خبرنگار مالتا اعتراف کرد و می‌گوید ضربه “فقط تجارت” بوده است

[ad_1]

جورج دجیورجو در اولین اظهار نظر خود در مورد این پرونده از زندان صحبت کرد و گفت که اگر اطلاعات بیشتری درباره دافنه کاروانا گالیزیا – روزنامه‌نگاری که او و دو نفر دیگر متهم به قتل در سال 2017 هستند – می‌دانست، برای انجام این حمله پول بیشتری می‌خواست. .

“اگر می دانستم برای 10 میلیون می رفتم. نه 150 هزار.» او با اشاره به مبلغ یورویی که به گفته خودش برای قتل روزنامه نگار پرداخت شده است، گفت.

برای من این فقط تجارت بود. آره کار طبق معمول!” او به خبرنگار رویترز گفت. او بعداً اضافه کرد: “البته من متاسفم.”

مصاحبه با دجیورجیو در حین تحقیق برای پادکستی در مورد پرونده Caruana Galizia با عنوان “چه کسی دافنه را کشت؟” انجام شد.

پذیرش وی پس از چندین تلاش وکلای دجیورجیو از سال 2021 برای گرفتن عفو ​​در ازای شهادت در مورد نقش دجیورجیو در قتل کاروانا گالیزیا و سایر جنایات ادعایی مربوط به شخصیت‌های برجسته جزیره صورت گرفت.

در 22 ژوئن، دادگاه استیناف مالت، اعتراضات قانونی باقیمانده دجیورجیو را در مورد اتهامات قتل علیه او و برادرش آلفرد، که متهم مشترک است، رد کرد. این حکم راه را برای برگزاری محاکمه باز می کند.

ترور روزنامه نگار و وبلاگ نویس تحقیقی با خودروی بمب گذاری شده باعث شوک در سراسر اروپا شد. مقامات مالتی دجیورجیو و دو مرد دیگر – برادرش آلفرد و یکی از همکارانش، وینس مسکات – را به قتل کاروانا گالیزیا در اکتبر 2017 به دستور یک تاجر بزرگ جزیره متهم کردند.

دجیورجو به رویترز گفت که قبل از هر محاکمه هیئت منصفه به گناه خود اعتراف خواهد کرد. او گفت: “من با قاضی صحبت خواهم کرد.” او اشاره کرد که شهادت خواهد داد تا دیگران را در قتل و توطئه قبلی محقق نشده برای قتل روزنامه نگار دخیل کند. او گفت که انگیزه او این بود که به دنبال کاهش مجازات برای خود و آلفرد باشد و اطمینان حاصل کند که “ما به تنهایی پایین نمی آییم!”

تا کنون، هر دو برادر دجیورجو دست داشتن در قتل را رد کرده بودند. مسقط در سال 2020 به اتهام قتل اعتراف کرد و در ازای شهادت در مورد این پرونده و برخی جنایات دیگر به 15 سال زندان کاهش داد. ویلیام کوشیری، وکیل آلفرد و جورج دجیورجیو به درخواست‌های هیچ یک از برادران برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یکی از ثروتمندترین تاجران جزیره، یورگن فنچ، نیز در نوامبر 2019 متهم شد که دجیورجیو و دو همدستش را برای انجام این ضربه مأمور کرده است. فنچ این اتهام را رد کرده است اما هنوز دفاعیات خود را ارائه نکرده است. در بیانیه ای، وکیل او، جیانلوکا کاروانا کوران، گفت که فنچ قصد دارد در دادگاه ثابت کند که “او در هیچ نقطه ای تحت تعقیب نبوده، به طور فعال به دنبال ترور کاروانا گالیزیا بوده یا حمایت مالی کرده است”.

آقای فنچ در حالی که به شدت به بی گناهی خود اعتراض می کند، معتقد است که با شواهد موجود، تحقیقات مستقل و جدی می تواند منجر به دستگیری و محاکمه عاملان واقعی این ترور شود.

Fenech توسط یک واسطه ادعایی، راننده تاکسی، Melvin Theuma، به عنوان مغز متفکر شناخته شد، که در ازای شهادت از پیگرد قانونی برای نقش خود در این پرونده فرار کرد. Theuma گفت که او قتل را با برادران Degiorgio از طرف Fenech ترتیب داده است. او شهادت داد که هرگز هویت Fenech باند Degiorgio را نگفت.

در این مصاحبه، دجیورجیو گفت که حاضر است شهادت دهد که یکی از چهره‌های سیاسی ارشد مالت، دو سال قبل، تلاش کرده است تا در طرحی جداگانه، آهنگی را برای کاروانا گالیزیا ترتیب دهد. دجیورجو همچنین گفت که پیشنهاد شهادت در مورد دست داشتن دو وزیر ارشد سابق در یک سرقت مسلحانه را خواهد داد.

رویترز در این مرحله جزئیات بیشتری از این اتهامات را منتشر نمی کند یا از افرادی که توسط دجیورجیو متهم شده اند، نام نمی برد، زیرا همگی هر گونه دست داشتن در هر جنایتی را رد می کنند.

نیروی پلیس مالت و دادستانی که پرونده قتل را مدیریت می کند به درخواست ها برای اظهار نظر رسمی در مورد اظهارات دجیورجو پاسخی ندادند.

ویلیام کوشیری، وکیل آلفرد و جورج دجیورجیو، به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این مقاله پاسخ نداد.

کاروانا گالیزیا پس از طرح یک سری اتهامات فساد علیه افراد برجسته از جمله وزرای دولت حزب کارگر جزیره کشته شد. قتل او این ظن را برانگیخت که برخی از افرادی که او تحت تحقیق قرار می‌داد می‌توانستند در طرح مرگ او نقش داشته باشند.

Fenech که متهم به سفارش دادن موفقیت آمیز فیلم 2017 است، برای اولین بار در رابطه با Caruana Galizia در مقالات نوامبر 2018 توسط رویترز و تایمز مالت شناسایی شد. در این گزارش از او به عنوان مالک شرکتی به نام 17 بلک نام برده شده است که کاروانا گالیزیا مدعی است بدون ذکر شواهد از آن برای رشوه دادن به سیاستمداران استفاده شده است. Fenech همچنین رئیس پروژه بحث برانگیز نیروگاه برق در مالت بود.

بر اساس شواهد دادستانی ارائه شده در دادگاه در جلسات متعدد مقدماتی از سال 2018، جورج دجیورجیو و گروهش روزنامه نگار را در تابستان 2017 تعقیب کرده بودند. در ساعات اولیه 16 اکتبر 2017، به ادعای دادستان، این باند بمبی را زیر یک صندلی کار گذاشته بود. در ماشینش

آن روز بعد از ظهر، دجیورجو در یک قایق تفریحی در بندر بزرگ جزیره بود که برادرش آلفرد، که مشغول تماشای خانه بود، زنگ زد و گفت که کاروانا گالیزیا وارد ماشینش شده و از آنجا خارج شده است. دادستان به دادگاه گفتند، دجیورجو سپس یک پیام متنی از قایق تفریحی به دستگاه تلفن همراهی که بمب را منفجر کرد ارسال کرد.

پس از انفجار ماشین، متیو پسر کاروانا گالیزیا صدای انفجار را شنید، از خانه خانواده فرار کرد و جسد مادرش را کشف کرد. او از آن زمان برای عدالت مادرش مبارزه می کند. در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دجیورجو، او به رویترز گفت: «حرف‌های خود جورج دجیورجیو نشان می‌دهد که او یک قاتل است که شایسته هیچ مهلتی نیست.»

جورج دجیورجیو که دو ماه پس از قتل دستگیر شد، چیزی به پلیس نگفت و حتی از ذکر نام خود در بازجویی خودداری کرد. تا قبل از مصاحبه رویترز، او سکوت کرده بود و وکلای او چهار سال را صرف انکار دست داشتن او در قتل کردند. او همچنین یک سری اعتراضات حقوقی را در اعتراض به شواهد علیه خود ارائه کرده است.

اما او اکنون به دنبال معامله با دادستانی، قبل از محاکمه، در ازای پذیرش اتهامات و ارائه اطلاعات جدید است.

آلفرد دجیورجیو، مانند برادرش، در اتهامات قتل خود را بی گناه دانسته است، اما پرونده خود را ارائه نکرده است. او نیز در ازای شهادت در مورد آنچه می داند، درخواست های متعددی مبنی بر عفو از اتهامات خود ارائه کرده است.

جورج دجیورجیو می‌گوید که قبل از انجام این کار، چیز زیادی در مورد کاروانا گالیزیا یا خانواده‌اش نمی‌دانست، از جمله اینکه آن‌ها افراد عادی بودند، نه مجرم. “خودشه. البته! من هرگز او را در زندگی اش ندیدم.»

برادران دجیورجو از مارس 2021 چندین پیشنهاد برای عفو رسمی برای جنایات خود ارائه کرده اند. آخرین مورد، که در 4 آوریل توسط وکیل آنها، ویلیام کوشیری ارائه شد، بدون ذکر نام یا جزئیات، گفت که Degiorgios می تواند به “جرایم تلاش برای سرقت خشونت آمیز و اقدام به قتل عمد که در آن یکی از نویسندگان وزیر و نویسنده دیگری بود شهادت دهند.” چه کسی وزیر است.» بر اساس بیانیه رسمی، دولت مالت در 24 آوریل این درخواست را با استناد به منافع ملی و اجرای عدالت رد کرد.

رابرت آبلا، نخست‌وزیر مالت، قبلاً تلاش‌های دجیورجیوس برای عفو را محکوم کرده و آنها را “جنایتکاران” خواند که به دنبال خرید آزادی خود هستند. Cuschieri، وکیل Degiorgios، در پاسخ گفت که نخست وزیر حقوق آنها را برای یک محاکمه عادلانه نقض می کند و بدون ارائه جزئیات، گفت که برادران “اطلاعات مستقیم” در مورد دخالت وزیر در جنایت دارند.

جزئیات بیشتر پادکست

«چه کسی دافنه را کشت؟» که توسط استفان گری گزارشگر رویترز نوشته و میزبانی شده است، یک پادکست شش قسمتی است که مبارزه برای عدالت توسط متیو پسر دافنه کاروانا گالیزیا پس از مرگ او – و پروژه ادامه کار دافنه توسط تیمی از روزنامه نگاران را دنبال می کند. . این برنامه توسط استودیوی جهانی پادکست Wondery تولید شده است، از 11 جولای در آمازون موزیک، اپل پادکست، Spotify و سایر پلتفرم‌های پادکست پخش می‌شود، یا اکنون در Wondery+ در دسترس است.

https://wondery.com/links/daphne

دافنه

((گزارش توسط استفان گری؛ گزارش اضافی توسط جیکوب بورگ از تایمز مالت؛ ویرایش شده توسط جانت مک براید))

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.