انحصاری-روس ها با درخواست های رفع تحریم ها قزاقستان را هجوم می آورند

پس از حمله نیروهای روسی به اوکراین در 24 فوریه سال گذشته، غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه اقتصاد 2.1 تریلیون دلاری روسیه اعمال کرد که باعث شد مسکو به دنبال مسیرهای مداری برای واردات فناوری و کالا باشد. با فروش هزاران کالای ممنوعه توسط غرب، بازرگانان شبکه پیچیده ای از زنجیره های تامین را از

کد خبر : 334710
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
انحصاری-روس ها با درخواست های رفع تحریم ها قزاقستان را هجوم می آورند


پس از حمله نیروهای روسی به اوکراین در 24 فوریه سال گذشته، غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه اقتصاد 2.1 تریلیون دلاری روسیه اعمال کرد که باعث شد مسکو به دنبال مسیرهای مداری برای واردات فناوری و کالا باشد.

با فروش هزاران کالای ممنوعه توسط غرب، بازرگانان شبکه پیچیده ای از زنجیره های تامین را از طریق کشورهای ثالث ایجاد کردند تا محدودیت ها را دور بزنند. اقتصاددانان می گویند بسیاری از کالاها از طریق ترکیه و جمهوری های شوروی سابق وارد می شوند.

این هفت منبع که همگی به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که شاهد افزایش درخواست‌های روسیه برای کمک به انتقال همه چیز از بلبرینگ و قطعات هواپیما گرفته تا فلزات خاکی کمیاب در طول 7591 کیلومتری قزاقستان بوده‌اند. ) مرز زمینی با روسیه.

دو تن از این منابع افزایش علاقه روسیه را مستقیماً با برنامه های گزارش شده ترکیه برای سرکوب ترانزیت کالاهای تحریم شده مرتبط دانستند.

یکی از تاجران درگیر در تجارت خارجی که به دلیل حساسیت موضوع به شرط ناشناس ماندن با رویترز گفت: «این بدان معناست که رونق تازه شروع شده است.

یکی دیگر از کارآفرینان قزاق گفت که به او یک میلیون دلار برای کمک به جابجایی یک کامیون از فلزات خاکی کمیاب که در اصل از استرالیا است، پیشنهاد شده است.

این کارآفرین با ذکر نمونه هایی از درخواست ها که به گفته او همه آنها را رد کرده است، گفت: «از تلفن و یاتاقان گرفته تا قطعات هواپیما و فلزات کمیاب خاکی».

دولت قزاقستان به درخواست اظهارنظر پاسخی نداد.

به گفته منابع، روس‌ها فهرست خرید بسیار طولانی‌ای دارند که شامل تجهیزات صنعتی، بلبرینگ‌های راه‌آهن، الکترونیک پیشرفته، تجهیزات رادیویی، توربین‌ها، قطعات هواپیما، مواد اولیه و حتی مواد کارت بانکی است.

این منابع گفتند که برخی از شرکت های روسی به دنبال ایجاد شراکت های بلندمدت برای رفع تحریم ها بوده اند.

طبق قوانین روسیه، تبعیت از تحریم‌های غرب یک تخلف محسوب می‌شود و شکست تحریم‌ها برای برخی از کارآفرینان به یک صنعت پر رونق تبدیل شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به تمسخر گفت که وسایل تجملی غربی هنوز در مسکو موجود است، اگرچه گران‌تر هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در جریان بازدید از منطقه در این ماه از کشورهای آسیای مرکزی خواست تا تحریم ها را حفظ کنند و قول داد که به آنها کمک کند تا با خسارات جانبی مقابله کنند.

اما یک مقام آسیای مرکزی که در حاشیه دیدار بلینکن با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که دولت ها نمی توانند کاری انجام دهند تا بازرگانان را از صادرات مجدد کالا به روسیه بازدارند.

یکی از تاجران قزاق که با تجهیزات صنعتی سروکار دارد، گفت: «به دفتر یک شرکت اروپایی می روم و در مورد تجهیزات خاصی پرس و جو می کنم، آنها می گویند که نمی توانند آن را بفروشند زیرا ممکن است در روسیه تمام شود.

وقتی بیرون می روم، از یک شرکت ترکیه ای با من تماس می گیرد که همان تجهیزات را به من پیشنهاد می کند.

ترکیه، یکی از متحدان ناتو، ماه گذشته پس از هشدارهای ایالات متحده در مورد صادرات مواد شیمیایی، ریزتراشه ها و سایر اقلام، اعلام کرد که محصولاتی را که می تواند در تلاش های جنگی روسیه استفاده شود، صادر نمی کند. آنکارا همچنین اعلام کرد که اجازه نمی دهد تحریم های غرب در داخل یا از طریق ترکیه نقض شود و اقداماتی را برای جلوگیری از این امر انجام می دهد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.