انحصاری – روسیه احتمالاً در سال 2023 یوان را در بازار FX خریداری خواهد کرد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های یوان چین و روبل روسیه در میان پرچم‌های چین و روسیه در این تصویر تصویری که در 15 سپتامبر 2022 گرفته شده است، دیده می‌شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل نوشته النا فابریچنایا مسکو (رویترز) – دو منبع گفتند، اگر درآمدهای نفت و گاز انتظارات را برآورده کند، روسیه سال آینده

کد خبر : 296637
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
انحصاری – روسیه احتمالاً در سال 2023 یوان را در بازار FX خریداری خواهد کرد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های یوان چین و روبل روسیه در میان پرچم‌های چین و روسیه در این تصویر تصویری که در 15 سپتامبر 2022 گرفته شده است، دیده می‌شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

نوشته النا فابریچنایا

مسکو (رویترز) – دو منبع گفتند، اگر درآمدهای نفت و گاز انتظارات را برآورده کند، روسیه سال آینده خرید یوان را در بازار ارز آغاز خواهد کرد و جبهه جدیدی را در روند تسریع کاهش دلار برای کاهش وابستگی این کشور به منابع مالی غرب باز می‌کند.

تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل اقداماتش در اوکراین، استفاده و دسترسی این کشور به دلار و یورو را محدود کرده است و نقش پول چین در اقتصاد روسیه به سرعت در حال رشد است.

بر اساس داده های Refinitiv، حجم معاملات روزانه یوان-روبل در بورس مسکو در برخی روزها از معاملات دلار-روبل فراتر رفته است، روندی که قرار است در سال 2023 تشدید شود، زیرا تحریم نفت و سقف قیمت مسیرهای صادرات سنتی روسیه را تحت فشار قرار داده است.

روسیه در ماه فوریه به دلیل محدودیت های اعمال شده در استفاده از ذخایر ارزی پس از اعزام ده ها هزار نیرو به اوکراین، مداخله در بازار ارز را متوقف کرد.

این دو منبع به رویترز گفتند که مداخلات سال آینده به یوان از سر گرفته خواهد شد، مشروط بر اینکه درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از 8 تریلیون روبل بیشتر شود که در برنامه های بودجه تعیین شده است.

یک منبع بانکی نزدیک به مقامات پولی به رویترز گفت: «بانک مرکزی در حال حاضر می تواند یوان بخرد. اما بانک این کار را انجام نمی دهد، در حالی که دولت، مانند اکنون، به خرج کردن درآمدهای نفت و گاز خود ادامه می دهد.

این منبع افزود: «(اما) اگر درآمد بودجه سال آینده حاصل از صادرات نفت و گاز از 8 تریلیون روبل بیشتر شود، بانک مرکزی یوان را خریداری خواهد کرد.

بر اساس قانون بودجه، که برای تکمیل ذخایر دولتی طراحی شده است، درآمدهای نفت و گاز بالاتر از این رقم در حال حاضر به صندوق ثروت ملی (NWF) هدایت می شود که آنتون سیلوانوف وزیر دارایی گفته است که معادل قیمت نفت 62 تا 63 دلار در هر بشکه است.

بانک مرکزی و وزارت دارایی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

روسیه سال‌هاست که سیاست‌های مالی محافظه‌کارانه را در پیش گرفته و به دنبال مازاد بودجه بوده است، اما در مسیر کسری ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال جاری است، زیرا مسکو هزینه‌های خود را برای تامین مالی کمپین نظامی خود در اوکراین افزایش می‌دهد.

وزارت سیلوانوف انتظار دارد 900 میلیارد روبل درآمد اضافی هیدروکربن در سال آینده داشته باشد، اگرچه تحلیلگران که نگران تأثیر محدودیت های صادراتی هستند، تردید دارند.

ارز “دوستانه”.

یک منبع ارشد دولتی تایید کرد که مداخلات FX در سال آینده به یوان خواهد بود.

این منبع گفت: “ما ارزهای دوستانه زیادی داریم. در صرافی، ارز پرمعامله ترین ارز است، این ارز دوستانه ترین ارز تاکنون است.”

روسیه کشورهایی را که به تحریم های غرب نپیوسته اند، «دوست» می داند.

این منبع بانکی گفت: عملیات بانک مرکزی با یوان در برابر تحریم ها و انجماد مصون خواهد بود. دارایی های دولت روسیه به ارزش حدود 300 میلیارد دلار از زمان آغاز درگیری در اوکراین مسدود شده است.

این منبع دولتی گفت: تصمیم گیری در مورد مداخلات در چارچوب قانون بودجه برای شروع انباشت ذخایر ضروری است و به محض اینکه مسئولان این طرح را تصویب کنند، اعلام خواهد شد.

در ابتدای سال جاری، یوان 17.1 درصد از ذخایر FX و طلای روسیه را تشکیل می داد که جدیدترین داده های موجود است. الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی هفته گذشته گفت روسیه دارای وجوه کافی به یوان و طلا است.

گروه MOEX هفته گذشته اعلام کرد که یوان یا رنمینبی در حال حاضر از شتاب چشمگیری در بازارها و جریان های تجاری روسیه برخوردار بوده است و سهم آن از بازار ارز در ماه نوامبر به 48 درصد رسیده است که از کمتر از 1 درصد در ابتدای سال افزایش یافته است. .

صرافی مسکو، بزرگترین بورس روسیه، طیف ابزارهای یوآنی را که در سال آینده ارائه می کند، گسترش خواهد داد، تغییراتی که به گفته یوری دنیسوف، رئیس صرافی، معامله گران را قادر می سازد تا ریسک ارز را پوشش دهند و نقدینگی یوان را افزایش دهند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.