انجمن ایرانیان خواستار تنظیم مقررات رمزنگاری پایدار در حالی که دولت در حال برنامه ریزی برای استفاده گسترده از رمزارز در تجارت خارجی است – مقررات بیت کوین نیوز

انجمن واردکنندگان ایران بر نیاز به یک چارچوب نظارتی پایدار برای ارزهای دیجیتال در حال حاضر که دولت ایران رسماً از رمزنگاری برای پرداخت هزینه واردات استفاده می کند، تأکید کرده است. یک مقام دولتی گفت: “تا پایان ماه سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد

کد خبر : 245397
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
انجمن ایرانیان خواستار تنظیم مقررات رمزنگاری پایدار در حالی که دولت در حال برنامه ریزی برای استفاده گسترده از رمزارز در تجارت خارجی است – مقررات بیت کوین نیوز


انجمن واردکنندگان ایران بر نیاز به یک چارچوب نظارتی پایدار برای ارزهای دیجیتال در حال حاضر که دولت ایران رسماً از رمزنگاری برای پرداخت هزینه واردات استفاده می کند، تأکید کرده است. یک مقام دولتی گفت: “تا پایان ماه سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد.”

انجمن واردات: ایران به مقررات رمزنگاری پایدار نیاز دارد

رسانه‌های محلی گزارش دادند که علیرضا مناقبی، رئیس گروه واردکنندگان ایران و نمایندگان شرکت‌های خارجی (انجمن واردات)، نگرانی‌های خود را در مورد مقررات ارز دیجیتال در کشور ابراز کردند.

وی تاکید کرد که یک چارچوب نظارتی پایدار برای ارزهای دیجیتال باید ایجاد شود تا ارزهای دیجیتال با موفقیت به عنوان وسیله پرداخت برای واردات مورد استفاده قرار گیرند. مناقبی با اشاره به اینکه رمزارز تحت زیرساخت های نظارتی مناسب می تواند در این زمینه مفید باشد، گفت:

نگرانی اصلی و مهم ما این است که این روش جدید برای برخی افراد قابل بهره برداری نباشد.

وی تصریح کرد: سوال اصلی این است که آیا دولت ایران قوانین ثابتی برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده ارائه کرده است که تا چند ماه تغییر نکند و در این بین به کسب و کارهای فعال در این حوزه دیجیتال آسیبی نرسد؟

مناقبی خاطرنشان کرد: دولت ایران اخیراً استفاده رسمی از ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه واردات را اعلام کرده است. با این حال، وی تصریح کرد که این ادعا که این امر فوراً به سلطه دلار در ایران پایان می دهد، چندان دقیق نیست زیرا هم دلار و هم ارز دیجیتال جایگاه خاص خود را در بازار ایران دارند.

این مسئول انجمن اظهار داشت:

آموزش و آموزش افراد برای استفاده از این فناوری جدید در ایران و همچنین داشتن مقررات پایدار در این زمینه کاملاً ضروری است.

اوایل ماه جاری، علیرضا پیمانپاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور گفت: اولین سفارش واردات رسمی با ارز دیجیتال با موفقیت انجام شد. وی افزود: تا پایان شهریور ماه، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد.

نظر شما در مورد استفاده ایران از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه واردات چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، lev radin

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.