انتقاد کمیته ملی المپیک از فدراسیون فوتبال در ماجرای حذف تیم امید

[ad_1] سید مناف هاشمی در پایان بیست‌وهفتمین نشست هیأت اجرایی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت: پس از بازی‌هایی آسیایی اولین جلسه هیات اجرایی برگزار شد. این جلسه نیمه کاره مانده و قسمت دوم و مصوباتش به هفته آینده افتاد. وی افزود: جلسه آینده احتمال دارد سه‌شنبه هفته آینده برگزار شود اما

کد خبر : 423463
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
انتقاد کمیته ملی المپیک از فدراسیون فوتبال در ماجرای حذف تیم امید

[ad_1]

سید مناف هاشمی در پایان بیست‌وهفتمین نشست هیأت اجرایی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت: پس از بازی‌هایی آسیایی اولین جلسه هیات اجرایی برگزار شد. این جلسه نیمه کاره مانده و قسمت دوم و مصوباتش به هفته آینده افتاد.

وی افزود: جلسه آینده احتمال دارد سه‌شنبه هفته آینده برگزار شود اما گزارش مفصلی از بازی‌های آسیایی هانگژو که در ۹ – ۸ ماه گذشته برای آن تلاش شد و شناسایی فدراسیون‌ها، ورزشکاران، ثبت‌نام‌ها و کل مسائلی که با روسای فدراسیون‌ها درمورد مسائل فنی و پشتیبانی برگزار کردیم، در این جلسه گزارش دادیم. از نتایج کاروان هم گزارشی به هیات اجرایی داده شد. هرچند به جز یک تا دو نفر بیشتر اعضای هیات در هانگژو حضور داشته و از جزئیات کار اطلاع کامل داشتند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: پس از جلسه نیز سوال‌ها و ابهامات مختصری را مطرح کردند. ادامه بحث درمورد موارد مربوط به المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن بود. درمورد آن هم خیلی مختصر و در حد عنوان صحبت شد و قرار است صحبت‌های مفصل را همراه با رئیس کمیته ملی المپیک به عنوان برنامه برای اعضای هیات اجرایی تشریح کنیم تا راهکارها و برنامه‌هایی که مورد تصویب قرار می‌گیرد در قالب یک ستادی این مباحث را دنبال کنیم. نظر اعضای هیات اجرایی، کمیته ملی المپیک و وزارت خانه هم باید مشخص شود تا هم منابع لازم و پشیتبانی‌های مدنظر را تامین کرده و هم رشته‌هایی دارای شانس مدال را بررسی کنیم.

هاشمی درمورد اینکه اعضای فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند تیم ملی امید به دلیل داشتن ۲ متولی زمان را از دست داده و ای کاش اجازه می‌دادند اعضای خود فدراسیون به این تیم رسیدگی می‌کردند تا شاهد صعود به المپیک و کسب مدال در بازی‌های آسیایی باشیم‌، گفت: هیچ اظهارنظری نمی‌کنم. خود فدراسیون فوتبال مثل سایر فدراسیون‌ها باید پیگیر تیم امید باشد و ما هیچ وقت دخالت نکرده‌ایم.

وی درمورد حضور نیافتن حبیب کاشانی در تیم ملی امید، توضیح داد: فقط پیشنهاد دادیم که آن را هم قبول نکردند! کوتاهی هر حوزه‌ای را بهتر است پخش نکنیم و با هم درگیر نشویم. قبلا هم دوستان فدراسیون مثل شما سوالی را مطرح کردند که ما هم به صراحت اعلام می‌کنیم این فدراسیون با سایر فدراسیون‌ها هیچ فرقی برای ما ندارد. صفر تا صد کارشان را خودشان انجام بدهند. اگر از ما کمک خواستند، پشتیبانی می‌کنیم و هیچ کاری با فدراسیون نداریم. دیگر از این صریح‌تر بگویم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درمورد حواشی تیم ملی امید برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، گفت: همه چیز گذشت و دیگر نمی‌خواهم به عقب بازگردم. پیش از این هم گفتم‌ اگر فدراسیون کمتر ورود می‌کرد، تیم ما مدال می‌گرفت. الان هم می‌گویم. تیم خودشان بود اما قرار شد دیگر ما کاری نکنیم تا خودشان کار را ادامه بدهند. تیمی که به آن نقطه رسید باید مدال می‌گرفت زیرا هنگ‌کنگ تیمی نبود که به آن ببازیم. الان هم بیشتر از این نمی‌خواهم اظهارنظر کنم.

هاشمی ادامه داد: برای اینکه در تیم ملی امید و فدراسیون‌ آرامش باشد، می‌خواهم فدراسیون فوتبال بزرگواری کرده برای این تیم را به عنوان یک افتخار که ما هم در کنارشان سهیم هستیم، از همین الان کادرفنی را شناسایی کند و پس از بسته‌بندی نفرات، آنها را به ما معرفی کنند تا اعزام کنیم. هرگونه پشتیبانی بخواهند در خدمت هستیم، اما امیدوارم دوگانگی نشود تا فردا بگوییم چه کسی مقصر است. نباید دنبال مقصر باشیم بلکه باید دنبال مدال گرفتن تیم امید باشیم. شان ما این نیست در آسیا مدال نگیریم.

وی درمورد اینکه ما با قطعی شدن ناکامی رشته‌های تیمی مثل بسکتبال، هندبال، فوتبال و تا حد بسیار زیادی والیبال عملا باید به رشته‌های انفرادی امید داشته باشیم اما نتایج رشته‌هاب المپیکی مدال آور مثل وزنه‌برداری و تکواندو در هانگژو ناامید کننده بود و در این وضعیت چه راهکارهایی در نظر گرفته‌اند تا کشتی تنها مدال آور ایران در پاریس نباشد؛ گفت: در جلسه آینده که قرار است درمورد رشته‌های المپیکی تصمیم‌گیری شود، بهتر می‌توانیم جواب بدهیم. البته کمیته ملی المپیک قرار است همه جوره از رشته‌هایی که شانس مدال در المپیک را دارند، حمایت و پشتیبانی کند. از طریق روسای فدراسیون‌ها افراد ورزشکار را شناسایی کرده و به شکل موردی توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

دبیرکل کمیته المپیک تصریح کرد: اگر الان بگویم توجه ویژه چیست شاید سوال پیش بیاید و دوستان بگویند وقتی تصمیم گیری نشده چرا گفتید. به همین خاطر اظهارنظر نمی‌کنم اما در جلسه آینده قطعا مصوباتی داریم تا رشته‌هایی مثل کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و سایر رشته هایی که احساس کنیم بوی مدال می‌دهند درموردشان کوتاهی نشود. دولت هم منابع خوبی را اختصاص داده اما باید برنامه فدراسیون‌ها را به ریز و دقیق آنالیز کنیم تا مشخص شود در این زمانبندی ۹ ماهه به شکلی کار را طراحی کنیم که منابع ما اتلاف نشود. باید این منابع را درست هزینه کنیم. اردوها، پاداش‌ها، حقوق‌ها و هرچه لازم است در قالب بسته‌ای تصویب و اعلام می‌شود.

258 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.