انتقاد پوتین از «نظم مبتنی بر قواعد به سبک غرب»

[ad_1] ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون دولتی چین تحت عنوان «سی‌سی‌تی‌وی» بیان کرد: آیا شما تا به حال این قوانین را دیده‌اید؟ خیر، زیرا هیچکسی آن‌ها را ننوشته است و هیچ موافقتی درخصوص آن‌ها صورت نگرفته است. چگونه می‌توانیم درباره نظم مبتنی بر قواعدی گفت‌وگو کنیم که کسی تا به حال

کد خبر : 416335
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
انتقاد پوتین از «نظم مبتنی بر قواعد به سبک غرب»

[ad_1]

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون دولتی چین تحت عنوان «سی‌سی‌تی‌وی» بیان کرد: آیا شما تا به حال این قوانین را دیده‌اید؟ خیر، زیرا هیچکسی آن‌ها را ننوشته است و هیچ موافقتی درخصوص آن‌ها صورت نگرفته است. چگونه می‌توانیم درباره نظم مبتنی بر قواعدی گفت‌وگو کنیم که کسی تا به حال آن را ندیده است.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: در حالی که چنین وضعیتی را اگر بخواهیم از منظر «عقل سلیم» بررسی کنیم، بی‌منطق به نظر می‌رسد اما برای طرفداران این سبک از نظم مبتنی بر قواعد، «بسیار مفید» است. اگر کسی تا به حال چنین قوانینی را ندیده، بدین معناست آن دسته از افرادی که درباره این قوانین صحبت می‌کنند، آن را فقط از مسئله‌ای به مسئله‌ دیگر هدایت می‌کنند، طوریکه همه چیز به نفع خود باشد. این ذات و جوهره رویکرد استعمارگری است.

ولادیمیر پوتین در ادامه تصریح کرد: استعمار همیشه مبتنی بر ایده‌های برتری طلبانه بوده است و مردم را به طبقات مختلف تقسیم می‌کند. کشورهای استعماری همیشه خود را مردمی درجه یک می‌دانستند. از این گذشته آن‌ها همیشه گفته‌اند که روشنگری را برای مستعمرات خود و تمدن را برای مردمی که درجه دو محسوب می‌شوند، می‌آورند.

وی در ادامه تاکید کرد: ذهنیت استعمار همچنان سفت و سخت باقی مانده است. این رویکرد ایالات متحده آمریکاست. هنگامی که آن‌ها می‌گویند استثنایی هستند بدین معناست که خود را درجه یک و دیگر مردم جهان را درجه دو تلقی می‌کنند؛ اما ما با این واقعیت پیش می‌رویم که همه مردم برابر هستند، همه حق آزادی یکسانی دارند. این چیزی است که جهان چندقطبی از طریق آن به تدریج به وجود می‌آید. روسیه و چین کاملا متفاوت از غرب فکر می‌کنند. ما معتقدیم که ظهور جهانی چندقطبی و اساس همکاری میان کشورها، برابری می‌باشد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.