انتقاد بی‌سابقه دوترته از پوتین

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری در حال کناره گیری فیلیپین که ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را علنی دوست و معبود خود می‌داند، برای نخستین بار به اظهارنظر درباره حمله روسیه به اوکراین پرداخت و به شدت در سخنرانی امروز (سه شنبه) خود از پوتین انتقاد کرد و او را مقصر این

کد خبر : 210987
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۰۲
انتقاد بی‌سابقه دوترته از پوتین



به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری در حال کناره گیری فیلیپین که ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را علنی دوست و معبود خود می‌داند، برای نخستین بار به اظهارنظر درباره حمله روسیه به اوکراین پرداخت و به شدت در سخنرانی امروز (سه شنبه) خود از پوتین انتقاد کرد و او را مقصر این جنگ سه ماهه دانست که باعث افزایش قیمت نفت شده که بسیاری از کشورها از جمله فیلیپین نیز با آن مشکل دارند.

دوترته ضمن تاکید بر اینکه رئیس جمهوری روسیه را محکوم نمی‌کند، با برچسب زدن پوتین به حمله به عنوان “عملیات نظامی ویژه” مخالفت کرد و گفت، این واقعا یک جنگ تمام عیار علیه “یک کشور مستقل” است.

رئیس جمهوری فیلیپین در نشست تلویزیونی خود با مقام‌های کابینه گفت: بسیار می‌گویند که پوتین و من هر دو قاتل هستیم. من مدت‌هاست که گفته‌ام افرادی را می‌کشم. اما این افراد،‌ مجرمان هستند نه کودکان و افراد سالخورده. ما در دو جهت متفاوت هستیم.

دوترته که ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی از سمتش کناره گیری می‌کند بابت سرکوب وحشیانه علیه مواد مخدر در کشور که باعث مرگ ۶۰۰۰ مظنون شد، در مظان اتهام قرار دارد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند این تعداد خیلی بیشتر است که شامل کودکان نیز می‌شود و در جریان کارزار مقابله با مواد مخدر در این سال‌های ریاست جمهوری دوترته، کشته شدند.

کارزار کشتار گسترده غیرمنتظره قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین به دستور دوترته با هجمه گسترده‌ای از سوی دادگاه کیفری بین‌الملل و مطرح شدن ارتکاب جرایم علیه بشریت روبرو شده است.

بیش از یک هفته پس از محاصره اوکراین توسط نیروهای روسیه، فیلیپین به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت حمله روسیه رای مثبت داد.

دوترته همچنین با “دوست” خواندن پوتین به روسیه تاکید کرد تا بمباران اوکراین و مناطق مسکونی این کشور را متوقف کرده و به غیرنظامیان بیگناه اجازه دهد تا به صورت ایمن از اوکراین خارج شوند.

وی هم‌چنین گفت که اگر جنگ در اوکراین ادامه یابد و باعث بی ثباتی جهانی شود، به شدت بابت ثبات تامین نفت برای فیلیپین نگران است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.