انتقاد از طرح نوروزی اسکان در مدارس

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران از تبدیل مدارس به خوابگاه‌های نوروزی گلایه کرد و نتایج آن را برای بومگردی‌ها نامناسب دانست. رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران تبدیل مدارس به خوابگاه‌های نوروزی درشرایطی که بومگردی‌ها در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند را نامناسب دانست. یاور عبیری، رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، اظهار کرد:‌ با وجود آن‌که زمان

کد خبر : 331993
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
انتقاد از طرح نوروزی اسکان در مدارس


رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران از تبدیل مدارس به خوابگاه‌های نوروزی گلایه کرد و نتایج آن را برای بومگردی‌ها نامناسب دانست.

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران تبدیل مدارس به خوابگاه‌های نوروزی درشرایطی که بومگردی‌ها در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند را نامناسب دانست.

یاور عبیری، رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، اظهار کرد:‌

با وجود آن‌که زمان کوتاهی تا آغاز تعطیلات نوروزی باقی مانده است؛ اما رزرو اقامتگاه‌های بومگردی در پایین‌ترین حد خود است؛ حتی سطح آن کمتر از سال‌های قبل است. با این حال وزارت آموزش‌وپرورش، مدارس را برای اسکان نوروزی مسافران آماده کرده است.

او اضافه کرد:‌

اقامتگاه‌های بومگردی بیشتر از دو سال درگیر محدودیت‌های کرونا بودند، امید همه آن‌ها به نوروز ۱۴۰۲ بود تا کمی خسارت‌ها را جبران کنند، بیشتر آن‌ها وام گرفته‌اند و باید آن‌ را به شکلی بازگردانند. حداقل انتظار این بود که اولویت نخست، اسکان نوروزی مسافران در بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های رسمی باشد و بعد مازاد جمعیت به سوی مدارس هدایت شود. ما هر سال به این رفتار وزارت آموزش‌وپرورش اعتراض می‌کنیم؛ اما دوباره شاهد تکرار آن هستیم.

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد در برابر طرح اسکان نوروزی مدارس و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه ایستادگی داشته باشد و دولت اولویت اسکان نوروزی را به اقامتگاه‌ها بدهد و مازاد جمعیت را در مدارس اسکان دهد، گفت:

اگر تبدیل مدرسه به اقامتگاه طرح درستی است، پس آموزش‌وپرورش هم به اقامتگاه‌های بومگردی مجوز بدهد تا ما هم در خانه‌های خود کلاس درس برگزار کنیم.

عبیری درباره صرفه اقتصادی اسکان مسافران نوروزی در مدارس در برابر هزینه‌های اقامت در هتل یا اقامتگاه‌های رسمی در وضع اقتصادی موجود، اظهار کرد:‌

متاسفانه بسیاری از مردم از قیمت‌ها و مزایای اقامت در بومگردی‌ها یا سایر اقامتگاه‌های رسمی اطلاع ندارند. در مدارس چه امکاناتی به مردم داده می‌شود؟ در حالی که میانگین هزینه اقامت در بومگردی‌ها همراه با صبحانه برای هر نفر بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که این مبلغ در برابر خدماتی که داده می‌شود، واقعا زیاد نیست. ضمن اینکه بومگردی‌ها تجربه متفاوتی از زندگی را برای مردم مهیا کرده‌اند، تجربه یک زندگی در خانه‌های ایرانی و روستایی، بحث اقامتگاه‌های ما فقط خدمات هتلی یا خواب و صبحانه نیست؛ مردم حال خوب را از بومگردی‌ها می‌خرند و زندگی در خانه‌های ایرانی و روستایی را تجربه می‌کنند و با مردم محلی در معاشرت قرار می‌گیرند.

اعتراض به اسکان نوروزی در مدارس هر سال از سوی فعالان گردشگری مطرح شده است و تنها یک‌بار در سال ۱۳۹۹ هم‌زمان با همه‌گیری کرونا با صدور مصوبه‌ای، اسکان مسافران در مدارس ممنوع شد که این ممنوعیت در آن سال نیز به‌طور کامل اجرا نشد. وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی نیز از دهه نود درصدد بود تا مدارس را از چرخه اسکان نوروزی حذف و خدمات آن را صرفا به جامعه فرهنگیان محدود کند؛ ‌اما تاکنون در اجرای آن موفق نبوده است. اعتقاد متولیان گردشگری با استناد به اسناد بالادستی، از جمله سند توسعه گردشگری این است که استفاده از مدارس به‌عنوان اقامتگاه عمومی در عین حال که «تخلف» است، تهدیدی برای اقامتگاه‌ها رسمی و صنعت گردشگری به شمار می‌آید که با توجه به خلا نظارت، رسیدگی به تخلفات اسکان در مدارس را نیز از دایره کنترل این وزارتخانه خارج کرده است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.