انتظار می رود PBOC نرخ مرجع USD/CNY را روی 6.9985 تعیین کند – برآورد رویترز

[ad_1] نرخ مرجع USD/CNY بانک خلق چین حدود ساعت 0115 GMT است. بانک خلق چین (PBOC)، بانک مرکزی چین، مسئول تعیین نقطه میانی روزانه یوان (همچنین به عنوان رنمینبی یا RMB شناخته می شود) است. PBOC از یک سیستم نرخ ارز شناور مدیریت شده پیروی می کند که به ارزش یوان اجازه می دهد در

کد خبر : 360246
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۵۲
انتظار می رود PBOC نرخ مرجع USD/CNY را روی 6.9985 تعیین کند – برآورد رویترز

[ad_1]

نرخ مرجع USD/CNY بانک خلق چین حدود ساعت 0115 GMT است.

بانک خلق چین (PBOC)، بانک مرکزی چین، مسئول تعیین نقطه میانی روزانه یوان (همچنین به عنوان رنمینبی یا RMB شناخته می شود) است. PBOC از یک سیستم نرخ ارز شناور مدیریت شده پیروی می کند که به ارزش یوان اجازه می دهد در محدوده خاصی به نام “باند” حول یک نرخ مرجع مرکزی یا “نقطه میانی” نوسان کند. در حال حاضر در +/- 2٪ است و برخی فکر می کنند که می تواند در سال جاری به 3٪ افزایش یابد. فرماندار PBOC در آخر هفته روند به سمت آزادسازی بیشتر FX را برجسته کرد.

فرآیند چگونه کار می کند:

  • تنظیم نقطه میانی روزانه: هر روز صبح، PBOC یک نقطه میانی برای یوان در برابر سبدی از ارزها، عمدتاً دلار آمریکا، تعیین می کند. بانک مرکزی عواملی مانند عرضه و تقاضای بازار، شاخص های اقتصادی و نوسانات بازار ارز بین المللی را در نظر می گیرد. نقطه میانی به عنوان یک نقطه مرجع برای معاملات آن روز عمل می کند.
  • باند معاملاتی: PBOC به یوان اجازه می دهد تا در محدوده مشخصی در اطراف نقطه میانی حرکت کند. باند معاملاتی +/- 2٪ تعیین شده است، به این معنی که یوان می تواند حداکثر تا 2٪ از نقطه میانی در طول یک روز معاملاتی افزایش یا کاهش یابد. این محدوده ممکن است توسط PBOC بر اساس شرایط اقتصادی و اهداف سیاست تغییر کند.
  • مداخله: اگر ارزش یوان به مرز باند معاملاتی نزدیک شود یا نوسانات زیادی را تجربه کند، PBOC ممکن است با خرید یا فروش یوان در بازار ارز مداخله کند تا ارزش آن را تثبیت کند. این به حفظ یک تنظیم کنترل شده و تدریجی ارزش پول کمک می کند.

توجه داشته باشید که مدیریت بانک مرکزی بر نرخ مبادله یوان منبع بحث و جدل بوده است و برخی استدلال می کنند که بانک مرکزی برای کسب مزیت تجاری، ارزش این ارز را کمتر می کند. با این حال، در سال‌های اخیر، چین به سمت سیستم نرخ ارز مبتنی بر بازار حرکت کرده است و انعطاف‌پذیری بیشتری در ارزش یوان فراهم کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.