انتظار می رود سنگاپور سیاست های پولی خود را تشدید کند

[ad_1] همه 15 اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پیش‌بینی کردند که اداره پولی سنگاپور سیاست‌های خود را تشدید کند، اما آنها در مورد اینکه بانک مرکزی چقدر تهاجمی خواهد بود و کدام یک از تنظیمات مختلف آن را تغییر خواهد داد، اختلاف نظر دارند. به جای نرخ بهره، MAS با اجازه دادن به

کد خبر : 187735
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
انتظار می رود سنگاپور سیاست های پولی خود را تشدید کند

[ad_1]

همه 15 اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پیش‌بینی کردند که اداره پولی سنگاپور سیاست‌های خود را تشدید کند، اما آنها در مورد اینکه بانک مرکزی چقدر تهاجمی خواهد بود و کدام یک از تنظیمات مختلف آن را تغییر خواهد داد، اختلاف نظر دارند.

به جای نرخ بهره، MAS با اجازه دادن به دلار محلی در برابر ارزهای شرکای تجاری اصلی خود در محدوده نامعلومی که به نام نرخ ارز موثر اسمی معروف است، سیاست را مدیریت می کند.

خط مشی خود را از طریق سه اهرم تنظیم می کند: شیب، نقطه میانی و عرض باند خط مشی.

از میان اقتصاددانان مورد نظرسنجی، دو نفر از اقتصاددانان انتظار دارند که MAS فقط شیب باند را افزایش دهد، در حالی که پنج نفر دیگر انتظار دارند که MAS شیب باند را همراه با تمرکز مجدد رو به بالا در نقطه میانی آن افزایش دهد.

خون گو، اقتصاددان ANZ در یادداشتی تحقیقاتی گفت: «ریسک‌های رشد نزولی ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیک فعلی، از نظر ما قابل کنترل هستند. تشدید فشار منابع در اقتصاد و افزایش ریسک تورم به این معنی است که MAS باید در عادی سازی سیاست های پولی قوی تر عمل کند.

تنظیم نقطه میانی معمولاً به عنوان یک ابزار “تهاجمی” تر از تنظیم شیب تلقی می شود، در حالی که عرض معمولاً برای کنترل میزان نوسان دلار سنگاپور استفاده می شود.

پنج پیش‌بینی می‌کنند که MAS مجدداً در نقطه میانی بالاتر قرار می‌گیرد، بدون تغییر در عرض یا شیب.

مورگان استنلی انتظار دارد که شیب در کنار افزایش باند تندتر شود – حرکتی که آخرین بار در سال 2010 انجام شد، در حالی که بارکلیز و بانک آمریکا تغییر در هر سه پارامتر را پیش‌بینی می‌کنند.

تحلیلگران مورگان استنلی می‌گویند: «با افزایش عدم اطمینان ناشی از ژئوپلیتیک، ریسک صعودی برای تورم، و ریسک نزولی برای رشد، ما اکنون فکر می‌کنیم که MAS می‌تواند هم شیب شیب و هم افزایش باند را انجام دهد.»

انتظار می رود بانک مرکزی بیانیه سیاست پولی شش ماهه بعدی خود را حداکثر تا 14 آوریل منتشر کند.

MAS در ژانویه سال جاری در اقدامی خارج از چرخه سیاست پولی را تشدید کرد که به دنبال تشدید در اکتبر بود.

قیمت‌های سرفصل فوریه به دلیل افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل خصوصی با سریع‌ترین سرعت در 9 سال گذشته افزایش یافت، در حالی که قیمت‌های اصلی برای اولین بار از ژوئن سال گذشته کاهش یافت.

MAS انتظار دارد تورم اصلی در سال جاری بین 2 تا 3 درصد باشد که از 0.9 درصد در سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که پیش بینی می شود تورم کل به طور متوسط ​​بین 2.5 تا 3.5 درصد باشد.

دولت پیش‌بینی کرده بود تولید ناخالص داخلی در سال 2022 3 تا 5 درصد افزایش یابد، پیش‌بینی‌هایی که قبل از حمله روسیه به اوکراین ارائه شده بود.

لارنس وانگ، وزیر دارایی سنگاپور، در ماه مارس گفت که اقتصاد این شهر-دولت باید در سال جاری به رشد خود ادامه دهد، اما اگر بدتر شدن بحران روسیه و اوکراین بر رشد و تورم تأثیر بگذارد، مقامات آماده هستند تا اقدامات سیاست مالی و پولی بیشتری را اعمال کنند.

ماه گذشته، سنگاپور بزرگترین حرکت بازگشایی خود را از همه‌گیری COVID-19 انجام داد، محدودیت‌های محلی را کاهش داد و به مسافران واکسینه‌شده از هر نقطه در جهان اجازه داد بدون نیاز به قرنطینه وارد شوند.

(گزارش توسط چن لین و آرادانا آراویندان در سنگاپور؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.