انتظارات تورمی بالا، سهام بانک کانادا را پیش از داده های CPI افزایش می دهد

[ad_1] هنگامی که تورم در یک اقتصاد گنجانده می شود، کنترل آن بدون ایجاد رکود اقتصادی یا حتی رکود دشوارتر می شود. انتظار می‌رود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده کانادا برای ماه می، که قرار است در روز چهارشنبه ارائه شود، که شامل وزن‌های سبد جدیدی می‌شود که بعید است تأثیر عمده‌ای داشته باشد، نشان می‌دهد

کد خبر : 218767
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
انتظارات تورمی بالا، سهام بانک کانادا را پیش از داده های CPI افزایش می دهد

[ad_1]

هنگامی که تورم در یک اقتصاد گنجانده می شود، کنترل آن بدون ایجاد رکود اقتصادی یا حتی رکود دشوارتر می شود.

انتظار می‌رود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده کانادا برای ماه می، که قرار است در روز چهارشنبه ارائه شود، که شامل وزن‌های سبد جدیدی می‌شود که بعید است تأثیر عمده‌ای داشته باشد، نشان می‌دهد که تورم بالاتر از 6.8 درصد بالاترین نرخ سه دهه آوریل در آوریل است.

چیزی که بانک‌های مرکزی از آن می‌ترسند، وضعیتی است که در آن افزایش قیمت‌ها به خودی خود تحقق می‌یابد – انتظارات برای قیمت‌های بالاتر باعث می‌شود مردم تقاضای دستمزد را افزایش دهند و خرید را تسریع کنند و باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند.

درک هولت، رئیس اقتصاد بازار سرمایه در Scotiabank، که نرخ رشد 7.8 درصدی را برای CPI ماه می پیش‌بینی می‌کند، گفت: بانک کانادا در حال مبارزه با یک «نبرد» برای کنترل انتظارات تورمی است.

“آنها فرصت خود را برای از دست دادن آن در جوانی از دست دادند و اکنون شما مصرف کنندگان و کسب و کارهایی دارید که در مورد آنچه باعث آن می شود سر و صدا نمی کنند. آنها درگیر رفتارهای برون گرایی هستند، راهی که بانک های مرکزی همیشه می خواهند از آن اجتناب کنند.»

مانند سایر کشورها، بسیاری از دلایل افزایش قیمت ها ناشی از محدودیت های عرضه مربوط به همه گیری COVID-19 و جنگ در اوکراین است. اما با تداوم تورم، انتظارات مبنی بر ادامه فشار قیمت ها افزایش یافته است.

نظرسنجی هیئت کنفرانس کانادا در ماه می نشان می‌دهد که 78 درصد از کانادایی‌ها انتظار دارند که تورم از هدف 2 درصدی BoC در سه سال آینده فراتر رود، در حالی که در آوریل 77 درصد بود.

سرمایه گذاران توجه داشته اند و شرط بندی کرده اند که بانک مرکزی با افزایش سه چهارم درصدی اخیر فدرال رزرو در جلسه بعدی در 13 جولای مطابقت خواهد داشت، که بزرگترین افزایش در 24 سال گذشته خواهد بود.

تهدید انتظارات تورمی ناپایدار در حالی مطرح می شود که قیمت گاز کانادا در ماه ژوئن به رکورد 2.15 دلار کانادا در هر لیتر رسید.

«بانک‌داران مرکزی نمی‌توانند از آنچه در پمپ‌های بنزین اتفاق می‌افتد راضی باشند، زیرا این یکی از قیمت‌هایی است که خانواده‌ها با دقت بیشتری آن را دنبال می‌کنند، و همراه با برخی دیگر از کالاهای اصلی مانند شیر و نان، تأثیر بیشتری بر درک تورم نسبت به تورم واقعی دارد. اوری شنفلد، اقتصاددان ارشد در CIBC Capital Markets گفت: وزن در سبد مصرف کننده.

BoC برای ثابت نگه داشتن انتظارات در حالی که محرک‌ها را در یک اقتصاد بیش از حد گرم می‌کند، گام نادری را برای ارائه راهنمایی در مسیر نرخ‌ها برداشته است و می‌گوید این نرخ‌ها می‌توانند بالاتر از محدوده خنثی 2 تا 3 درصد حرکت کنند.

در 4 ژوئیه، بانک مرکزی قرار است نظرسنجی های سه ماهه خود را از مشاغل و خانوارها منتشر کند که شامل معیارهایی از چشم انداز تورم آنها می شود.

هولت گفت: «فکر می‌کنم نظرسنجی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. برای اصلاح این انتظارات، سرعت افزایش نرخ‌ها سریع‌تر و تندتر است.»

(گزارش توسط فرگال اسمیت؛ ویرایش توسط دنی توماس و ویلیام مکلین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.