انتشار مسترکلاس لائورا راسکارولی – خبرآنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از مرکز  ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، لائورا راسکارولی استاد دانشگاه، مولف و تئوریسین سینمای مستند است. او استاد دانشگاه میلان است، اما در دانشگاهها و موسسات فیلم مختلف و متعدد تدریس کرده و این روزها در دانشگاههای ایتالیا، اسپانیا و کوبا درس می‌دهد.

کد خبر : 64043
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
انتشار مسترکلاس لائورا راسکارولی – خبرآنلاین



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از مرکز  ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، لائورا راسکارولی استاد دانشگاه، مولف و تئوریسین سینمای مستند است. او استاد دانشگاه میلان است، اما در دانشگاهها و موسسات فیلم مختلف و متعدد تدریس کرده و این روزها در دانشگاههای ایتالیا، اسپانیا و کوبا درس می‌دهد. آثار راسکارولی درباره سینمای مستند، سینمای اروپا و جهان و «فیلم رساله» به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. مسترکلاس این نظریه‌پرداز در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به صورت آنلاین برگزار شد و مخاطبان بالایی داشت.

راسکارولی در بخشی از این مستر کلاس می‌گوید: امروزه اصطلاح فیلم-رساله به طور گسترده و مکرر در جشنواره‌های سینمایی و محافل هنری، مطبوعات و نشریات دانشگاهی به کار برده می‌شود. ولی با آن که این انفجار واقعی فرم‌ها بی‌شک به خاطر واکنش مثبت و مناسب بودن زمانه است، اطلاق بی‌رویه آن به چنین طیف متنوعی از محصولات سینمایی می‌تواند پرسش برانگیز، و در نهایت به رسالت اولیه‌اش لطمه زند.

وی توضیح می‌دهد: از آن مهم‌تر باید ضمنا ازخود سئوال کرد: نکند این کثرت فیلم-رساله که زمانی مختص تجربه‌های انتقادی و رادیکال سینمایی بود، در نهایت به سمت محصولاتی قراردادی سوق‌اش دهد و همانطور که «ایتو اشتارل» یک دهه پیش هشدار داد، در دام سرمایه‌داری معاصر، یکسان‌سازِ تفاوت‌ها بیفتد؟

راسکارولی ادامه می‌دهد: اصطلاح فیلم-رساله، با آن که جدید نیست، به تازگی در دنیا رایج شده است. این اصطلاح به قبل از ۱۹۳۰ بر می‌گردد ولی قبل از سال ۲۰۰۰ در حیطه نقد یا ادبیات سینمایی به طور جدی مطرح شد. تعدادی از این نوع فیلم‌ها در دهه ۱۹۳۰ توسط منتقدها به عنوان «رساله» توصیف شدند. قبل از همه فیلم مردی با دوربین فیلمبرداری ساخته ژیگا ورتف است. شکی نیست که فیلم-رساله پیشگام فیلم‌های غیرداستانی در دهه ۱۹۵۰ بود. فیلم‌هایی که خلاقیت بسیاری از فیلمسازان تجربی به خصوص در فرانسه را به نمایش می‌گذاشتند.

۵۸۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.