انتخاب لباس داماد؛ نکاتی که باید در نظر بگیرید

دنبال سوروسات مراسم عروسی هستید؟ تبریک می‌گوییم که قرار است زیباترین روز زندگی‌تان را جشن بگیرید. حتما در حال حاضر دغدغه‌های زیادی دارید که لباس داماد هم یکی از آنهاست. هرآنچه را نیاز است درباره لباس داماد بدانید در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید. کت‌شلوار ساده یا تاکسیدو؟ کت‌شلوار تاکسیدو

کد خبر : 257503
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲:۱۹
انتخاب لباس داماد؛ نکاتی که باید در نظر بگیرید


دنبال سوروسات مراسم عروسی هستید؟ تبریک می‌گوییم که قرار است زیباترین روز زندگی‌تان را جشن بگیرید. حتما در حال حاضر دغدغه‌های زیادی دارید که لباس داماد هم یکی از آنهاست. هرآنچه را نیاز است درباره لباس داماد بدانید در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

کت‌شلوار ساده یا تاکسیدو؟


کت‌شلوار تاکسیدو نوعی لباس تجملاتی است. اگر می‌خواهید کراوات مشکی بزنید، قطعا کت‌شلوار تاکسیدو بهترین گزینه است. به‌جز کراوات یا پاپیون مشکی، چند تزئین جزئی دیگر هم تاکسیدو را از سایر کت‌شلوارها متمایز می‌کنند. در همه کت‌شلوارهای تاکسیدو، ساتن برگردان یقه حرف اول را می‌زند. وجه تمایز دیگر این نوع کت‌شلوار با بقیه مدل‌ها این است که جلوی کت فقط یک دکمه دارد و جیب‌های روی کت هم تزئینی هستند، یعنی در واقع این کت هیچ جیبی ندارد.

کت‌شلوار ساده هم علاوه بر اینکه برای شب عروسی‌تان انتخابی مناسب است، بسیار شیک و خوش‌پوش است و می‌توانید در مراسم‌های دیگر هم آن را بپوشید.

لباس داماد متناسب با فصل عروسی

لباس مناسب پاییز و زمستان

اگر قرار است در فصلی سرد عروسی بگیرید، بهتر است برای کت‌شلوار عروسی‌تان پارچه سنگین‌تری انتخاب کنید. کت‌شلوار پشمی یا تاکسیدو پشمی گزینه‌های مناسبی هستند.

کت‌شلوار سه‌تکه گزینه مناسب دیگری است. دلیلش هم واضح است؛ جلیقه شما را گرم‌تر نگه می‌دارد.

پاییز زمان مناسبی برای پوشیدن کت‌شلوار فاستونی است. فاستونی جزو پارچه‌های پشمی با بافت ساده محسوب می‌شود و پوشیدن کت‌شلوار فاستونی انتخابی درخور برای شب عروسی‌تان است.

اگر عروسی در زمستان است، کت‌شلوار مخملی تیره انتخابی مناسب است. مخمل جنسی خاص و زیبا دارد و شما را ستاره مجلس می‌کند.

لباس مناسب بهار و تابستان

برگزاری عروسی در بهار و تابستان خیلی طرف‌دار دارد و دست شما را برای انتخاب کت‌شلوار مناسب باز می‌گذارد. کت‌شلوار دوتکه انتخاب خوبی برای تابستان است.

کت‌شلوارهای نخی یکی از گزینه‌های مناسب هستند. اگر مراسمی خودمانی دارید، می‌توانید کت‌شلواری از جنس لینن بخرید. این کت‌شلوارها در عین شیک‌بودن بسیار هم راحت هستند. لینن پارچه سبکی دارد و انتخاب خوبی برای پوشیدن در تابستان است.

پوشیدن جلیقه با کت‌شلوار عروسی

پوشیدن جلیقه با کت‌شلوار عروسی

جلیقه بپوشیم یا نپوشیم؟ این سؤال بیشتر دامادهاست. جلیقه‌پوشیدن واقعا باکلاس است. عروسی‌تان مهم‌ترین روز زندگی شماست. چرا جلیقه نپوشید؟ شما می‌توانید جلیقه را حتی با تاکسیدو هم بپوشید. در واقع پوشیدن آن ظاهر کت‌شلوار تاکسیدو را رسمی‌تر هم می‌کند.

کت یک‌طرف‌دکمه یا دوطرف‌دکمه؟

کت یک‌طرف‌دکمه یا دوطرف‌دکمه؟

اگر تصمیم دارید در جشن عروسی‌تان تاکسیدو بپوشید، کت یک‌طرف‌دکمه بهترین گزینه است. بیشتر کت‌های رسمی هم یک ردیف دکمه دارند. اصلا به‌‌ندرت می‌توان تاکسیدوی دوطرف‌دکمه پیدا کرد. کت‌های دوطرف‌دکمه برای همه جذاب نیستند. علاوه بر این، باید به‌خوبی طراحی شوند، چون بعدا هر نوع تغییر در آنها دشوار است. کت‌های یک‌طرف‌دکمه کاربردی‌ترند و بر هر تنی می‌نشینند.

انتخاب یقه کت

انواع یقه کت لباس داماد

۳ نوع یقه کت‌شلوار داریم. شاید فکر کنید مدل یقه مهم نیست، اما یقه تغییری نامحسوس و در عین حال تأثیرگذار در کت‌شلوار ایجاد می‌کند.

۱. یقه ناچ

اصلی‌ترین یقه‌ کت‌شلواری یقه ناچ است. این یقه طرحی وی شکل در دو طرف دارد. یقه ناچ هم در کت‌شلوارهای رسمی و هم کت‌شلوارهای راحتی استفاده می‌شود.

۲. یقه پیک

این مدل یقه فقط برای کت‌های رسمی مناسب است و در برای موقعیت‌های غیررسمی استفاده نمی‌شود. چه کت‌شلوارتان ساده باشد و چه تاکسیدو، این مدل یقه برای آن مناسب است. اگر می‌خواهید روز عروسی‌تان کت‌شلوار خیره‌کننده و زیبایی داشته باشید، کت‌شلواری بخرید که یقه‌اش پیک باشد.

۳. یقه شال

یقه شال یقه‌ای رسمی‌تر از یقه پیک است. این یقه را بیشتر روی کت تاکسیدو می‌بینید.

انتخاب رنگ لباس داماد

فصل یکی از عواملی است که در هماهنگ‌کردن رنگ کت‌شلوار با پیراهن و کراوات نقش مهمی دارد. استفاده مجدد از کت‌شلوار عروسی هم می‌تواند عامل مهمی برای انتخاب رنگ لباس داماد باشد.

۱. کت‌شلوار مشکی

کت‌شلوار مشکی رسمی‌ترین لباسی است که داماد می‌تواند بپوشد. اگر مراسم عروسی‌تان جشنی رسمی است، کت‌شلوار مشکی انتخاب خوبی است، اما اگر جشنتان مهمانی خودمانی است، می‌توانید رنگ شادتری بپوشید.

۲. کت‌شلوار سورمه‌ای

سورمه‌ای رنگ بی‌نظیری است، بیش از حد رسمی نیست و با بسیاری از رنگ‌های دیگر ترکیبی عالی می‌سازد. ترکیب کت‌شلوار یا تاکسیدوی سرمه‌ای با پاپیون مشکی، پیراهن سفید و دستمال‌جیبی سفید ترکیبی جذاب و زیباست.

۳. کت‌شلوار آبی

کت‌شلوار آبی کمی رسمی‌تر از کت‌شلوار سرمه‌ای است. آبی رنگ شادی و جشن است. با پوشیدن کت‌شلوار این‌رنگی، علاوه بر اینکه رنگ روشن و شادی می‌پوشید، جذاب هم به نظر خواهد رسید. امکان استفاده مجدد از این کت‌شلوار هم زیاد است.

۴. کت‌شلوار خاکستری

خاکستری یکی دیگر از رنگ‌های رسمی و جذاب است. هرچه کت‌شلوار خاکستری‌تان تیره‌تر باشد، تیپ رسمی‌تری دارید. اگر عروسی شما بیشتر جنبه خودمانی دارد، خاکستری روشن انتخاب مناسبی است. لباس داماد خاکستری‌رنگ همیشه مد است. در ضمن، این کت‌شلوار بعدها هم بسیار به دردتان خواهد خورد.

انتخاب پیراهن برای لباس داماد

انتخاب پیراهن برای لباس داماد

پیراهن مناسب تأثیر زیادی بر ظاهر کت‌شلوارتان می‌گذارد. سفید رسمی‌ترین رنگ برای روز عروسی است. پیراهن سفید رنگ کت‌شلوار شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

انتخاب کفش برای لباس داماد

انتخاب کفش برای لباس داماد

اولین چیزی که باید دقت کنید این است که کفش داماد باید چرم و بنددار باشد. وقتی می‌گویم رنگ کفش باید با رنگ کت‌شلوارتان هماهنگ باشد، نباید تعجب کنید. کفش‌ مجلسی چرم مشکی با کت‌شلوار عالی می‌شود. این کفش‌ها به هر رنگ کت‌شلواری می‌آیند.

تزئینات لباس داماد

۱. کراوات یا پاپیون

کراواتی با طرح شلوغ انتخاب نکنید. هرچه کراوات‌تان ساده‌تر باشد، رسمی‌تر و باکلاس‌تر خواهید بود. اگر می‌خواهید کت‌شلوار تاکسیدو بپوشید، بهتر است پاپیون بزنید. کراوات یا پاپیونی از جنس ابریشم، زیباترین پارچه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید.

۲. کمربند

انتخاب کمربند برای لباس داماد

متأسفانه نمی‌توانید با کت‌شلوار تاکسیدو کمربند ببندید. اگر کت‌شلوارتان تاکسیدو نیست، می‌توانید کمربند ببندید و اتفاقا زیبایی خاصی هم به ظاهر کت‌شلوارتان می‌دهد. کمربندی چرمی انتخاب کنید که با رنگ کفشتان همخوانی داشته باشد.

شاید هم بخواهید در روز عروسی‌تان کمربند را کنار بگذارید. مشکلی نیست، فقط مطمئن شوید کت‌شلوارتان بدون کمربند هم خوب و بی‌نقص باشد.

۳. ساعت

انتخاب ساعت متناسب با لباس داماد

ساعت باید با کت‌شلوار مطابقت داشته باشد و ساده و بدون تزئین باشد. سعی کنید ساعت بزرگ و فانتزی نبندید. اگر تاکسیدو می‌پوشید، ساعت با بند چرم مشکی تنها انتخاب پذیرفتنی است.

۴. دستمال جیب کت

انتخاب دستمال جیب لباس داماد

دستمال جیب یکی از اجزای ضروری لباس داماد است که می‌تواند کت‌شلوار را جذاب‌تر نشان بدهد. جنس و رنگ دستمال جیب باید با جنس و رنگ کت‌شلوارتان هماهنگ باشد.

لباس داماد را بخریم یا اجازه کنیم؟

داشتن حداقل یک کت‌شلوار تیره درجه‌یک یا تاکسیدو نوعی سرمایه‌گذاری عاقلانه است. شما می‌توانید سال‌های سال در موقعیت‌ها و مراسم‌های مختلف این کت‌شلوار را بپوشید و شیک به نظر برسید. هر مردی باید حداقل یک دست کت‌شلوار رسمی و شیک داشته باشد. این کت‌شلوار بهترین لباسی است که می‌توانید در مراسم‌های عروسی، مصاحبه‌های کاری و سایر موقعیت‌های مهم اجتماعی بپوشید.

کت‌شلوار عروسی یادآور یکی از خاص‌ترین روزهای زندگی هستند و هر بار آن را بپوشید خاطرات شیرین روزهای دور گذشته برایتان تداعی خواهد شد. پس اگر بودجه خرید لباس داماد را دارید، در خریدش شک نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله نکات زیادی برای انتخاب لباس داماد را مطرح کردیم. بااین‌حال، شما سبک خودتان را بهتر می‌شناسید، مجبور نیستید طوری که دوست ندارید لباس بپوشید. روز عروسی یکی از به‌یادماندنی‌ترین روزهای زندگی‌تان است، پس چیزی بپوشید که خودتان و همسرتان دوستش دارید و با آن راحت‌ترید.


کتاب الکترونیکی دلبستگی
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.