انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت چگونه گذشت؟

سید علاالدین ظهوریان که قبل از ساعت ۱۶ و پایان انتخابات انجام شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان استقبال از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات که از صبح امروز (۲۹ آبان ماه) به صورت الکترونیک برگزار شد، توضیح داد: با توجه به تکلیف قانونی که داشتیم و همچنین برگزاری

کد خبر : 283532
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۵۰
انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت چگونه گذشت؟



سید علاالدین ظهوریان که قبل از ساعت ۱۶ و پایان انتخابات انجام شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان استقبال از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات که از صبح امروز (۲۹ آبان ماه) به صورت الکترونیک برگزار شد، توضیح داد: با توجه به تکلیف قانونی که داشتیم و همچنین برگزاری انتخاب به صورت الکترونیک، طبیعی است که میران مشارکت بالاتر است. از ساعت ۱۰ صبح که انتخابات آغاز شد و تا ساعت ۱۶ ادامه داشت، الحمدلله میزان مشارکت قابل قبول بوده است. طبق قانون در مرحله‌ی اول هم حد نصاب شرکت‌کنندگان باید مطلق باشد یعنی نصف به علاوه یک باشد و هم حدنصاب رای آورندگان هم نصف به علاوه یک باشد؛ بنابراین در فرصت باقیمانده امیدوارم این نصاب‌ها به دست بیاید.

وی در پاسخ به اینکه شرکت کردن صداها و جناح‌های فکری مختلف در این انتخابات چه تاثیری بر بهبود روند برگزاری و انتخاب فرد شایسته دارد؟ اظهار کرد: ذائقه‌های مختلفی در انتخابات امسال شرکت کرده‌اند. قریب به ۲۵ درصد از مدیران مسئولی که می‌توانند رأی دهند، بانوان هستند و ۷۵ درصد هم آقایان هستند. از همه‌ی گروه‌های رسانه‌ای اعم از پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، نشریات ادواری شرکت کرده‌اند و وضعیت مشارکت قابل قبول است.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات ادامه داد: با توجه به فرصت باقیمانده فکر می‌کنم نسبت به دوره‌های گذشته سطح سرعت رأی‌گیری‌مان بالاتر باشد؛ البته امسال ۲۹۴۲ مدیر مسئول حائز رأی‌ دادن هستند که نسبت به سال‌های گذشته به دلایلی از جمله شرایط کرونا، شرایط اقتصادی و همچنین شرایط حال حاضر کشور، این میزان کمتر است. همچنین ۱۱۲ نفر انصرافی و ۱۵۹ نفر برای رأی گرفتن شرکت کردند. بر این اساس می‌توان گفت هم در بین کاندیداها و هم در بین رای‌دهندگان از جناح‌های مختلف حضور دارند.

ظهوریان درباره‌ی علت رد صلاحیت برخی نامزدها در انتخابات، به نحوه‌ی فرآیند انتخاب نامزدها اشاره کرد و گفت: کاری به شخص خاصی نداریم اما ما طبق رویه، قاعده‌ای داریم مبنی بر اینکه کسانی که کاندیدا می‌شوند از چند طریق اعمال قانون می‌شوند. یکی اینکه نظم انتشار داشته باشند؛ چه رسانه‌های الکترونیک و چه رسانه‌های کاغذی. ۵۰ درصد نظم انتشار را برای رسانه‌های مکتوب در نظر گرفتیم و برای پایگاه‌های خبری و رسانه‌های برخط، نصب کد اعلام وصول الکترونیک را به دلیل اینکه نظم انتشار را رصد کنیم، ضروری دانستیم. همچنین استعلاماتی وجود دارد و در نهایت نتایج برای یک هیات سه نفره متشکل از وزیر ارشاد، نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت و نماینده قوه مقننه در هیات نظارت فرستاده و این هیات، لیست را نهایی می‌کنند و در نتیجه فرایند انجام کار بدین صورت است.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در پایان یادآور شد: در این دوره برای اینکه هیچ شبهه‌ای نباشد که فقط مدیران مسئول می‌توانند در رای گیری شرکت کنند، این طور عمل کردیم که به محض ورود مدیر مسئول به سامانه جامع رسانه‌های کشور، بر روی موبایل مدیر مسئول مربوطه کدی ارسال می‌شود که در ادامه رأی‌گیری می بایست آن کد ۵ رقمی را ثبت کند که ما مطمئن باشیم شماره موبایل برای همان مدیرمسئول مربوطه است؛ البته ممکن است این روند با اختلالات و تاخیر کد همراه شده که قابل رفع بوده است.

۵۵۵۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.