انتخابات ترکیه و پیامدهای آن برای لیر به عنوان USD/TRY چشم نواز

[ad_1] انتخابات ترکیه و به روز رسانی USD/TRY: پیشنهاد شده توسط زین وودا پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید بیشتر بخوانید: آخرین خبر: داده های اشتغال در بریتانیا با افزایش بیکاری ترکیب شده است، پوند/دلار آمریکا اسلاید می شود به روز رسانی انتخابات ترکیه ترکیه در سال 2023 سهم عادلانه ای از مبارزات

کد خبر : 359549
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
انتخابات ترکیه و پیامدهای آن برای لیر به عنوان USD/TRY چشم نواز

[ad_1]

انتخابات ترکیه و به روز رسانی USD/TRY:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشتر بخوانید: آخرین خبر: داده های اشتغال در بریتانیا با افزایش بیکاری ترکیب شده است، پوند/دلار آمریکا اسلاید می شود

به روز رسانی انتخابات ترکیه

ترکیه در سال 2023 سهم عادلانه ای از مبارزات خود را دیده است که از جمله آنها می توان به زلزله در اوایل فوریه متحمل شد. سیگنال‌های رشد اولیه از آن زمان تا حد زیادی برای ترکیه مثبت بوده است، اما وقتی به بقیه سال و بعد از آن نگاه می‌کنیم، وضعیت مبهم است. موارد ذکر شده همراه با تداوم ضعف لیر (TRY) از زمان همه گیری کووید-19 را می توان در موضع سیاست پولی جاری رئیس جمهور فعلی اردوغان ردیابی کرد. رئیس‌جمهور اردوغان هم در داخل و هم در خارج از کشور با انتقاداتی روبرو شده است، زیرا او برخلاف عقیده بسیاری از اقتصاددانان که معتقدند نرخ‌های بهره بالاتر با تورم مبارزه می‌کند، مخالفت کرده است. یک نمای سریع از نمودار زیر نشانی از مسیر نرخ بهره و سطوح CPI از زمانی که رئیس جمهور اردوغان شروع به اجرای نسخه خود از “سیاست پولی” کرد را نشان می دهد. ناامیدی در میان شهروندان به دلیل افزایش هزینه های زندگی و از دست دادن پس انداز در زمان انتخابات افزایش یافته بود و فشار بر رئیس جمهور اردوغان را تشدید کرد.

image1.png

به نظر می رسد که انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده شود زیرا هیچ نامزدی 50 درصد آرا را در دور اول کسب نکرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی، به دنبال تجدید دوره ریاست جمهوری خود و تمدید نزدیک به دو دهه حضور خود در رأس سیاست ترکیه است.

آخرین آمار آژانس رسانه ای دولتی، خبرگزاری آنادولو، عدم کسب اکثریت 50 درصدی را برای هر یک از نامزدها با مرجع رسمی انتخابات، YSK، تایید کرد و موافقت کرد که در شرایط فعلی به دور دوم انتخابات نیاز است. نزدیک‌ترین چالش برای رئیس‌جمهور اردوغان از سوی کمال قلیچداراوغلو است که حدود 43.12 درصد از آرا را در مقایسه با 49.4 درصد برای رئیس‌جمهور اردوغان کسب کرد و از سوی چندین حزب مخالف حمایت شد. آقای کیلیچداراوغلو یک کارمند دولتی بازنشسته است و در بخش عمده ای از یک دهه از مخالفان اصلی ترکیه بوده است. او رهبر حزب جمهوری خواه خلق است (CHP) و آنها را به چند پیروزی بزرگ در مناطق کلیدی از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر رسانده است.

image2.png

منبع: خبرگزاری آنادولو، گاردین

چشم انداز اقتصادی و پیامدهای انتخابات

تورم ترکیه در 24 ماه گذشته با وجود نشانه های اخیر کاهش، نگرانی اصلی بوده است. چاپ آوریل با 43.4 درصد کاهش نسبت به 50.5 درصد در ماه قبل رسید. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که فشار قیمت‌ها به طرز ناراحت کننده‌ای بالا باقی می‌ماند، در حالی که نگرانی‌ها وجود دارد که افزایش تورم در نیمه دوم سال 2023 هنوز محقق شود. این امر بدیهی است که فشار بر رئیس جمهور اردوغان را افزایش داده است زیرا کاهش مداوم تورم احتمالاً مستلزم تغییر سیاست به سمت یک سیاست پولی شدیدتر است.

این تمرکز اصلی فعالان بازار است که بدون شک احساس می کنند که تغییر در رهبری باید به تغییر در سیاست پولی نیز منجر شود. آقای قلیچداراوغلو، رقیب اردوغان، قبلاً قول داده است که در صورت انتخاب شدن، اختیارات پارلمان را کاهش خواهد داد.

در همین حال بانک مرکزی ترکیه همانطور که انتظار می‌رفت نرخ‌ها را در ماه آوریل بدون تغییر نگه داشت و بانک مرکزی اعلام کرد که سیاست پولی فعلی برای حمایت از بهبودی لازم پس از زلزله کافی است. بانک مرکزی ضمن تاکید بر لزوم پایین نگه داشتن نرخ ها و حمایت از شرایط مالی ضمن تاکید بر ابزارهای جایگزین سیاستی خود و همسویی تمامی ابزارهای سیاستی با اهداف “Liraisation” تاکید کرد.

بانک مرکزی با یک وظیفه چالش برانگیز برای ثابت نگه داشتن لیر در حالی که داده های انتخاباتی از بین می رود، مواجه است. نوسانات در بازارهای ارز همچنان بالاست زیرا بازده اوراق قرضه با فشار صعودی مداوم مواجه است زیرا فعالان بازار همچنان به دنبال تغییراتی در سیاست پولی هستند که امیدوارند پس از انتخابات رخ دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی و افکار نهایی

با نگاهی به تصویر بزرگتر، انتظار می رود که نوسانات در طول انتخابات همچنان بالا باشد. USDTRY همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد، زیرا حرکت‌ها بسیار ناگهانی و بی‌ثبات بوده‌اند. با توجه به اینکه انتخابات پیروز مشخصی به همراه نداشت، هر حرکتی در USDTRY که به سمت دور دوم در 2 هفته پیش می‌رود، می‌تواند بر مبنای دلار آمریکا باشد.

در این صورت، همه نگاه ها و توجهات باید به سمت تحولات پیرامون ایالات متحده و افزایش یا تعلیق سقف بدهی معطوف شود. هرچه به ضرب‌الاجل اول ژوئن نزدیک‌تر می‌شویم، نوسانات و عدم قطعیت بیشتری باید انتظار داشت و بازدهی کوتاه‌مدت ایالات متحده احتمالاً افزایش می‌یابد. توافق بر سر سقف بدهی احتمالاً فشار نزولی بر USDTRY وارد می کند، در حالی که ادامه اختلافات و فقدان راه حل باید همچنان دلار آمریکا را در کوتاه مدت حفظ کند.

تداوم افزایش دلار آمریکا یا کاهش لیر می‌تواند بالاترین قیمت تاریخ را بالاتر از مرز 20.00 نشان دهد. با توجه به قیمت فعلی در حدود 19.70 و بالاترین روزانه در حدود 19.94، این یک کشش نیست. حمایت نزولی در حدود 19.28 قرار دارد که با MA 50 روزه مطابقت دارد و اگر USDTRY با فشار فروش مواجه شود، می تواند قیمت ها را پشتیبانی کند.

دلار آمریکا/تلاش کردن نمودار روزانه – 16 مه 2023

image3.png

منبع: TradingView

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.