امیر قطر از تاخیر در کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه انتقاد کرد

[ad_1] دوحه (رویترز) – امیر قطر روز یکشنبه گفت که از تأخیر در رساندن کمک‌ها به قربانیان زلزله ماه گذشته در سوریه متحیر است و افزود سوءاستفاده از کمک‌های بشردوستانه برای مقاصد سیاسی در اقدامی آشکار به دولت سوریه اشتباه است. قطر در میان چندین کشور منطقه ای بود که از شورشیان در جنگ داخلی

کد خبر : 329254
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
امیر قطر از تاخیر در کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه انتقاد کرد

[ad_1]

دوحه (رویترز) – امیر قطر روز یکشنبه گفت که از تأخیر در رساندن کمک‌ها به قربانیان زلزله ماه گذشته در سوریه متحیر است و افزود سوءاستفاده از کمک‌های بشردوستانه برای مقاصد سیاسی در اقدامی آشکار به دولت سوریه اشتباه است.

قطر در میان چندین کشور منطقه ای بود که از شورشیان در جنگ داخلی سوریه حمایت کرد و قبلاً علیه تلاش های برخی کشورها برای عادی سازی روابط با دمشق صحبت کرده بود.

امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، در افتتاحیه کنفرانس کشورهای کمتر توسعه یافته سازمان ملل در دوحه، بر لزوم کمک به سوری ها “بدون تردید” و حمایت از تلاش های ترکیه برای بهبودی پس از زلزله ویرانگر تاکید کرد.

تعداد قربانیان در ترکیه به بیش از 45000 نفر افزایش یافته است و مجموع قربانیان با احتساب سوریه به حدود 51000 نفر رسیده است. در سوریه، منطقه شمال غربی تحت کنترل شورشیان در حال جنگ با رئیس جمهور بشار اسد بیشترین ضربه را دید.

شیخ تمیم گفت: «از آنجایی که از تاخیر در رسیدن کمک‌ها به این مردم (سوریه) تعجب می‌کنم، تاکید می‌کنم که بهره‌برداری از یک فاجعه انسانی برای اهداف سیاسی غیرقابل قبول است.

سازمان ملل متحد خواستار دسترسی همه طرف‌ها در سوریه شده است که قبلاً در اثر سال‌ها جنگ داخلی ویران شده است تا کمک‌های ارسالی را افزایش دهند.

نهادهای امدادی از محدودیت های دولت دمشق که به گفته آنها توزیع کمک ها را سیاسی می کند، شکایت دارند. سایر آژانس‌های امدادی می‌گویند که شورشیان تندرو ارسال کمک‌ها از مناطق تحت کنترل دولت سوریه را مسدود کرده‌اند که تلاش‌ها را پیچیده‌تر کرده است.

قطر از طریق ترکیه به سوری ها کمک می کند در حالی که سایر کشورهای خلیج فارس مانند امارات متحده عربی مستقیماً کمک های بشردوستانه را ارسال کرده اند.

دوحه، مانند واشنگتن، مخالفت خود را با هرگونه اقدام در جهت بازسازی یا عادی سازی روابط با اسد اعلام کرده است و به وحشیگری دولت وی در طول درگیری و نیاز به مشاهده پیشرفت به سوی راه حل سیاسی اشاره کرده است.

(گزارش اندرو میل؛ نوشته معاذ عبدالعزیز و غایده غانتوس؛ ویرایش توسط ویلیام ملارد و فرانسیس کری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.