امیرعبداللهیان: رفتار اسرائیل با اسرای فلسطینی نشانه‌ای از ماهیت داعشی این رژیم است

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که امروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در اجلاس «مجمع جهانی پناهندگان» به ژنو سوئیس سفر کرده است، درباره گسترش درگیری‌ها در منطقه هشدار و گفت جنگ غزه می‌تواند هر لحظه از کنترل خارج شود. امیرعبداللهیان در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد

کد خبر : 442311
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۵۸
امیرعبداللهیان: رفتار اسرائیل با اسرای فلسطینی نشانه‌ای از ماهیت داعشی این رژیم است

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که امروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در اجلاس «مجمع جهانی پناهندگان» به ژنو سوئیس سفر کرده است، درباره گسترش درگیری‌ها در منطقه هشدار و گفت جنگ غزه می‌تواند هر لحظه از کنترل خارج شود.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالی‌رتبه وزرایی با موضوع «وضعیت حقوق‌بشر در سزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و حقوق‌بشر دوستانه بین المللی» با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلمات‌های ارشد شرکت کرد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرد وزرای خارجه و برخی دیپلمات‌های ارشد شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص بحران جاری فلسطین و راه‌های پایان دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم در غزه و کرانه غربی پرداختند.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست و طی سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌های ایران در خصوص وضعیت بحران فلسطین و شرایط نگران‌کننده انسانی غزه و کرانه غربی در نتیجه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پرداخت.

طبق گزارش اسپوتنیک، دیپلمات عالی‌رتبه ایران با بیان اینکه «آمریکا آشکارا از کشتن زنان و کودکان در غزه حمایت می‌کند»، گفت: «آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند حماس را حذف و با جنگ اسرا را آزاد کنند».

امیرعبداللهیان: رفتار اسرائیل با اسرای فلسطینی نشانه‌ای از ماهیت داعشی این رژیم است

وزارت خارجه ایران خبر داد، امیرعبداللهیان در این نشست اقدامات دو ماهه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را بدون تردید از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کُشی دانست.

امیرعبداللهیان اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و توقف جنایات این رژیم در کرانه باختری و ارسال کمک‌های انسانی را وظیفه فوری جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل دانست.

او از رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی نسبت به شهروندان اسیر فلسطینی در غزه به‌عنوان نمونه و نشانه‌ای از ماهیت داعشی این رژیم یاد و تاکید کرد که عدم اقدام فوری برای توقف حملات وحشیانه رژیم آپارتاید اسرائیل علیه شهروندان در غزه، منجر به گسترش دامنه جنگ فراتر از شرایط جاری در منطقه خواهد شد.

در آخرین اقدامات وحشیانه اشغالگران، ویدئو و عکس‌هایی روز پنجشنبه گذشته منتشر شده که صحنه‌هایی از دستگیری ده‌ها غیرنظامی فلسطینی غیرمسلح توسط نیروهای اشغالگر و درآوردن لباس‌هایشان در مناطق جبالیا و بیت لاهیا در شمال نوار غزه را نشان می‌دهد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی اقدامات نیروهای اشغالگر علیه اسرای غیرنظامی غزه را به همان روشی که داعش در اعدام‌های جمعی در سوریه و عراق به کار می‌برد، تشبیه کردند.

امیرعبداللهیان: رفتار اسرائیل با اسرای فلسطینی نشانه‌ای از ماهیت داعشی این رژیم است

امیرعبداللهیان در سفر به ژنو، علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست مجمع جهانی پناهندگان، با برخی همتایان و نیز مسئولان بین‌المللی شرکت کننده در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

علاوه بر موضوعات مرتبط با اجلاس، موضوع فلسطین و استمرار رایزنی ها برای توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه غربی مورد پیگیری و اهتمام خاص وزیر امور خارجه ایران خواهد بود.

وزیر خارجه ایران، روز گذشته و دیدار نخست‌وزیر سوریه نیز گفت حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی مهمترین عامل تداوم تجاوز این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.