امنیت یکی از مهمترین فاکتورهای توسعه گردشگری است

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی عضو پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امنیت یکی از مهمترین فاکتورها و عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری برای هر مقصدی بوده که در دنیا دارای اهمیت بسیار زیادی در مطالعات گردشگری است. حمدالله سجاسی قیداری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش امنیت در توسعه گردشگری اظهار کرد: امنیت

کد خبر : 384593
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
امنیت یکی از مهمترین فاکتورهای توسعه گردشگری است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی عضو پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امنیت یکی از مهمترین فاکتورها و عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری برای هر مقصدی بوده که در دنیا دارای اهمیت بسیار زیادی در مطالعات گردشگری است.

حمدالله سجاسی قیداری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش امنیت در توسعه گردشگری اظهار کرد: امنیت یکی از مهمترین فاکتورها و عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری برای هر مقصدی بوده که در دنیا دارای اهمیت بسیار زیادی در مطالعات گردشگری است؛ درنتیجه امنیت و گردشگری به عنوان ۲ عامل کاملا همبسته به یکدیگر شناخته می‌شوند.

وی افزود: امنیت و گردشگری در تعامل دوجانبه هم می‌توانند تاثیر افزایشی و هم اینکه تاثیر کاهشی بر یکدیگر داشته باشند؛ بدین معنا که افزایش یا کاهش امنیت باعث رونق یا رکود گردشگری خواهد شد که عکس این موضوع هم وجود دارد. بنابراین گردشگری ارتباط مستقیم با مقوله امنیت دارد و به همین دلیل در عمل نیز همیشه ترجیح گردشگران به حضور در مقصدهای امن است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در انتخاب مقاصد برای سفر امنیت است، تصریح کرد: نمی‌توان گفت که امنیت گردشگری با امنیت عامه مردم تفاوت زیادی دارد به این دلیل که امنیت موجود در مقصدها همان عامه مردم هستند که در آن مقصد زندگی می‌کنند و گردشگران نیز زمانی که در آن مقصد حضور پیدا می‌کنند به نوعی از آن امنیت موجود در فضا نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: بنابراین هر چقدر یک مقصد امن باشد و مردمی که در آن زندگی می‌کنند به عنوان میزبان احساس امنیت بیشتری داشته باشند طبیعتا گردشگران به عنوان مهمانانی که در آن مقصدها حضور پیدا می‌کنند، احساس امنیت کافی خواهند داشت و بر لذت سفر آن‌ها افزوده خواهد شد.

مردم محلی به عنوان میزبان باید امنیت مکان‌های خود را برای گردشگر فراهم کنند

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: عامه مردم به عنوان صاحبان مقاصد و همچنین به عنوان میزبان‌ باید تلاش کنند تا سطح امنیت مقصدهای خودشان را با مشارکت نهادهای مرتبط در آن حوزه افزایش دهند تا از این طریق بستر و زمینه‌های مناسب برای حضور بیشتر و مداوم گردشگران در مقصد گردشگری خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: بنابراین نه تنها تفاوتی میان امنیت مردم عامه و گردشگران وجود ندارد بلکه مشترکات بسیار زیادی میان آن‌ها دیده می‌شود، زیرا هر چقدر مردم محلی تلاش بیشتری برای برقراری امنیت محل زندگی خود داشته باشند، قطعا احساس امنیت به عنوان یک سرمایه اجتماعی مهم منجربه جذب گردشگر می‌شود که می‌تواند تاثیرات بسیار فراوانی در توسعه گردشگری مقصد به همراه داشته باشد.

سلامتی مهمترین مسئله برای گردشگران در مقصدها است

سجاسی قیداری با بیان اینکه باید امنیت را به صورت خاص در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار دهیم، تصریح کرد: معمولا از ابعاد مختلف به مقوله امنیت توجه می‌شود که مهمترین بُعد آن، امنیت جانی است و گردشگر باید در یک مقصد احساس کند که جان او از جنبه‌های مختلف در خطر نیست، زیرا سلامتی مهمترین مسئله برای گردشگران در مقصدها است.

وی بیان کرد: بُعد دیگر امنیت، امنیت اجتماعی فرهنگی است که احترام گذاشتن به گردشگر، عدم توهین به گردشگر، احساس مهمان‌نوازی، رعایت شئونات گردشگری و … را شامل می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه برای گردشگران مهم است که از این جهت نیز در امنیت باشند.

باید امنیت اقتصادی گردشگران تامین باشد

عضو پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: همچنین باید به امنیت اقتصادی گردشگران در مقاصدی که حضور پیدا می‌کنند توجه شود، زیرا یکی از بزرگترین ترس‌ها و استرس‌های گردشگران به سرقت رفتن پول، اموال، وسایل به شیوه‌های مختلف در هنگام سفر مربوط می‌شود. اگر در مقصدها امنیت برقرار نباشد معمولا میزان دزدی‌ها از گردشگران به عنوان افراد غریبه نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص جایگاه امنیت در صنعت گردشگری، تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در هر کشور نشان از ثبات امنیت ملی در آن کشور دارد و زمانی گردشگری در کشور رونق پیدا می‌کند که توجه دولت برای تامین امنیت گردشگران بیشتر شده باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.