امضای اسناد همکاری بین ایران و تاجیکستان/ پیشنهادهای رئیسی درباره وضعیت افغانستان و فلسطین چه بود؟

[ad_1] رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان گفت: بدون تردید این رفت آمدها بین دو کشور دوست، برادر و همسایه ایران و تاجیکستان در توسعه روابط دو کشور موثر است. وی افزود: امروز با گذشت ماه ها روابط در حوزه اقتصادی و فرهنگی توسعه پیدا کرده است. در

کد خبر : 427238
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
امضای اسناد همکاری بین ایران و تاجیکستان/ پیشنهادهای رئیسی درباره وضعیت افغانستان و فلسطین چه بود؟

[ad_1]

رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان گفت: بدون تردید این رفت آمدها بین دو کشور دوست، برادر و همسایه ایران و تاجیکستان در توسعه روابط دو کشور موثر است.

وی افزود: امروز با گذشت ماه ها روابط در حوزه اقتصادی و فرهنگی توسعه پیدا کرده است. در مذاکراتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد چون باورهای مشترکی داریم.

رئیسی تاکید کرد: اشتراکات فرهنگی بسیاری با تاجیکستان داریم، می‌توانیم همکاری‌های بسیار خوبی داشته باشیم؛ مقرر شد با فعال شدن بخش‌های فرهنگی دو کشور گام‌هایی در جهت توسعه زبان فارسی برداریم.

وی افزود: باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب داشته‌های فرهنگی مشترکمان را حفظ کنیم؛ اشتراکات فرهنگی ما، سرمایه ایران و تاجیکستان است.

رئیس جمهور گفت: در حوزه علم و فناوری جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، ظرفیت‌ها و تجارب زیادی در حوزه کشاورزی، صنعت و معادن داریم که می‌توانیم آن‌ها را به اشتراک بگذاریم.

رئیسی تاکید کرد: باید داشته های فرهنگی را حفظ کنیم و به عنوان سرمایه ماندگار باقی بماند. در حوزه اقتصادی و تجاری نیز ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: ایران و تاجیکستان به افغانستان نیز نگاه مشترکی دارند. آمریکایی‌ها در افغانستان جز کشتار و جنایت کاری نکردند و باعث پسرفت این کشور شدند.

رئیسی با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم و فلسطین مسئله امروز ما است. آن چه مورد تاکید ماست قطع سریع حملات به مردم غزه و پایان یافتن نسل کشی و کودک‌کشی در سرزمین فلسطین بوده و محاصره مردم غزه باید سریعا شکسته شود.

وی افزود: اراده ایران و تاجیکستان مبنی بر توسعه همه جانبه روابط در همه حوزه ها است.

گفتنی است، دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقامات دو کشور و شرکت در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان تاجیکستان و ایران از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر یک روزه است.

همچنین ، ۱۸ سند همکاری و یک یادداشت تفاهم میان هیات‌های عالی‌رتبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان روسای جمهوری ایران و تاجیکستان به امضا رسید.

امضای ۱۸ سند و یک یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و تاجیکستان/ پیشنهادهای رئیسی درباره وضعیت افغانستان و فلسطین

این تفاهم‌ها در حوزه‌های همکاری‌های اقتصادی، تجاری، تاسیس مناطق آزاد تجاری مشترک، توسعه خطوط ریلی، رادیو تلویزیون و ورزشی است.

همچنین، سند جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور که قرار است به مدت ۷ سال اجرا شود نیز به امضای طرفین رسید.

۲۱۹۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.