امسال صنایع دستی خراسان رضوی بیش از ۱۹ میلیون دلار صادرات داشته است

ایسنا/خراسان رضوی معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از صادرات بیش از ۱۹ میلیون دلاری صنایع‌ دستی استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد. رضا ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان صادرات چمدانی صنایع‌ دستی خراسان رضوی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: سنگ‌های قیمتی

کد خبر : 287680
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
امسال صنایع دستی خراسان رضوی بیش از ۱۹ میلیون دلار صادرات داشته است



ایسنا/خراسان رضوی معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از صادرات بیش از ۱۹ میلیون دلاری صنایع‌ دستی استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رضا ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان صادرات چمدانی صنایع‌ دستی خراسان رضوی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، زیورآلات نقره، بافته‌های داری، صنایع‌ دستی چرمی، نساجی سنتی، گلدوزی و… در ۶ ماه نخست سال جاری به صورت چمدانی صادر شده و ارزشی معادل ۵۲۹ میلیارد تومان داشته است.

وی ادامه داد: سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و زیورآلات نقره به ترتیب با ۱۳ و ۴.۹ میلیون دلار بیشترین ارزش صادراتی محصولات چمدانی صنایع‌ دستی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی افزود: همچنین بر اساس گزارش گمرک خراسان رضوی در چهار ماه ابتدایی امسال ارزش صادراتی محصولات پوشاک و پای‌پوش سنتی، صنایع‌ دستی چوبی، بافته‌های داری و غیر داری، سفال و سرامیک، صنایع‌ دستی سنگی، تراش سنگ‌های قیمتی، شیشه و آبگینه، صنایع‌ دستی فلز، آهن و مس، صنایع‌ دستی کاغذی و نساجی سنتی بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است.

ابراهیم‌نیا تصریح کرد: بافته‌های داری و غیر داری و نساجی سنتی به ترتیب با ۴.۵ و ۱.۲ میلیون دلار بیشترین ارزش صادرات صنایع‌ دستی خراسان رضوی را ثبت کرده است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به صادرات صنایع‌ دستی استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما تامین مواد اولیه برخی از رشته‌ها به دلیل تحریم‌هاست. انتقال پول و ناتوانی هنرمندان صنایع‌ دستی به دلیل هزینه‌های گزاف جهت حضور در نمایشگاه‌های متعدد بین‌المللی از دیگر مشکلات این حوزه محسوب می‌شود.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین عدم هماهنگی گمرک و بانک مرکزی در زمینه صادرات گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های قیمتی مشکلاتی برای صادرات این صنایع‌ دستی به وجود آورده است. به طور دقیق‌تر بانک مرکزی یک قسمت از گوهرسنگ‌ها را ارزش‌گذاری و گمرک نیز یک قسمت دیگر آن را ارزش‌گذاری می‌کند که این فرایند کمی زمان‌بر است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.