امارات و عربستان می گویند اوپک پلاس نباید سیاست بازی کند

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، در پاسخ به سوال ناظم در یک رویداد صنعتی در مورد اینکه آیا اوپک پلاس مسئولیت اخلاقی برای اخراج روسیه از این گروه دارد یا خیر، گفت: «همه هنگام برگزاری جلسات، سیاست خود را پشت در می گذارند». اگر این کار را نمی‌کردیم، با این همه کشور

کد خبر : 185017
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
امارات و عربستان می گویند اوپک پلاس نباید سیاست بازی کند


شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، در پاسخ به سوال ناظم در یک رویداد صنعتی در مورد اینکه آیا اوپک پلاس مسئولیت اخلاقی برای اخراج روسیه از این گروه دارد یا خیر، گفت: «همه هنگام برگزاری جلسات، سیاست خود را پشت در می گذارند».

اگر این کار را نمی‌کردیم، با این همه کشور در زمان‌های مختلف برخورد نمی‌کردیم. می توانست در یک مقطع با عراق باشد، در یک مقطع می توانست با ایران باشد.

اوپک پلاس از زمانی که روسیه، بزرگترین تولیدکننده گروه اوپک پلاس، در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد و کشورهای غربی در واکنش به تحریم‌هایی که صادرات نفت روسیه را محدود کرد، تحریم‌هایی را وضع کردند، تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفت تا نفت بیشتری تولید کند.

شاهزاده عبدالعزیز و سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی گفتند که تمرکز بر ایجاد تعادل در بازارهای نفت خام و جلب رضایت مصرف کنندگان است.

ما یک ماموریت و تنها یک ماموریت داریم که ثبات بازار است. بنابراین ما نمی‌توانیم سیاست‌گذاری کنیم یا سیاست را به سازمانی که این بحث را دارد بیاوریم… هدف ما آرام کردن بازار است.»

اگر از کسی بخواهیم که آنجا را ترک کند، قیمت‌ها را افزایش می‌دهیم، در این صورت کاری انجام می‌دهیم که برخلاف خواسته مصرف‌کنندگان است.»

کشورهای خلیج فارس، متحدان نزدیک ایالات متحده، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و همچنین اوپک پلاس هستند که شامل اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت مانند روسیه و مکزیک است.

شاهزاده عبدالعزیز گفت روسیه روزانه به اندازه کافی نفت تولید می کند که معادل 10 درصد مصرف جهان است.

اگر امنیت عرضه نفت به خطر بیفتد، اقتصاد جهان آسیب خواهد دید. او گفت که اکنون امنیت یک اولویت است و برخی کشورها مقرون به صرفه بودن انرژی را فراموش کرده اند.

حوثی‌های وابسته به ایران در یمن حملات خود را به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در هفته‌های اخیر و پیش از آتش‌بس موقت برای ماه مبارک رمضان تشدید کرده‌اند. این جنبش همچنین حملاتی را به امارات انجام داده است.

حوثی‌ها گفتند که حملات اخیر را به تاسیسات انرژی عربستان سعودی انجام داده‌اند و ائتلاف به رهبری عربستان اعلام کرد که ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی غول نفتی آرامکو در جده هدف قرار گرفت و باعث آتش‌سوزی در دو مخزن ذخیره‌سازی شد، اما تلفات جانی نداشت.

شاهزاده عبدالعزیز توجه خود را به سیاست های موجود در داخل اوپک که اعضا باید بپذیرند، جلب کرد.

از شما می پرسم چه کسی این موشک ها و موشک ها را به سمت ما و ابوظبی پرتاب کرده است؟ چه کسی تامین مالی می کند؟ چه کسی در حال تمرین است؟» او در این رویداد صنعتی با اشاره به رقیب عربستان سعودی، ایران که یکی از بازیگران اصلی اوپک است، گفت.

چه کسی این سلاح ها را تامین می کند؟ این کشور عضو اوپک است. من آن را به تخیل شما واگذار می کنم … یک ذهن بدبین گاهی کمک می کند.

(گزارش توسط ماها الدهان، ریهام الکوسا و یوسف صبا؛ نویسنده مایکل جورجی؛ ویرایش توسط کریستن دونوان، کریستین اشمولینگر و دیوید ایوانز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.