الیزابت وارن می‌گوید بانک مرکزی می‌تواند یک رکود ویرانگر را به راه بیندازد – فدرال رزرو نرخ بانک را 75 واحد در ثانیه افزایش داد

[ad_1] روز چهارشنبه، فدرال رزرو آمریکا نرخ وجوه فدرال را 75 واحد پایه (bps) افزایش داد تا تورم را رام کند و اقتصاد آمریکا را تثبیت کند. افزایش اخیر نرخ بهره، سومین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده پس از افزایش 50 واحدی در مارس گذشته است. بانک مرکزی می‌گوید: «تورم همچنان بالاست»، فدرال

کد خبر : 234456
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۳۹
الیزابت وارن می‌گوید بانک مرکزی می‌تواند یک رکود ویرانگر را به راه بیندازد – فدرال رزرو نرخ بانک را 75 واحد در ثانیه افزایش داد

[ad_1]

روز چهارشنبه، فدرال رزرو آمریکا نرخ وجوه فدرال را 75 واحد پایه (bps) افزایش داد تا تورم را رام کند و اقتصاد آمریکا را تثبیت کند. افزایش اخیر نرخ بهره، سومین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده پس از افزایش 50 واحدی در مارس گذشته است.

بانک مرکزی می‌گوید: «تورم همچنان بالاست»، فدرال رزرو برای دومین بار متوالی برای مهار تورم، نرخ را 75 واحد در ثانیه افزایش داد.

با داغ شدن تورم در آمریکا، فدرال رزرو ایالات متحده یک بار دیگر نرخ وجوه فدرال را افزایش داد و آن را 75 واحد در ثانیه بعد از ظهر چهارشنبه در ساعت 2:00 بعد از ظهر (ET) افزایش داد. این افزایش دومین افزایش 75 bps متوالی بود.

«شاخص های اخیر هزینه و تولید نرم شده است. با این حال، افزایش شغل در ماه‌های اخیر قوی بوده و نرخ بیکاری پایین مانده است.» تورم همچنان بالاست و منعکس کننده عدم تعادل عرضه و تقاضا مربوط به همه‌گیری، قیمت‌های بالاتر مواد غذایی و انرژی و فشارهای بیشتر بر قیمت است.

این حرکت به دنبال گزارش اخیر شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) است که اشاره می کند که داده های CPI نشان دهنده افزایش 9.1 درصدی نسبت به سال گذشته است. داده های CPI ژوئن با سریع ترین نرخ سالانه از سال 1981 افزایش یافته بود.

همچنین پس از بحث های اخیر بر سر تعریف فنی «رکود» صورت گرفت. هفته گذشته کاخ سفید دو پست وبلاگی منتشر کرد که ادعا می‌کرد دومین سه ماهه متوالی تولید ناخالص داخلی منفی (GDP) نشان‌دهنده این نیست که ایالات متحده در رکود است.

یکی از پست‌های وبلاگ دولت بایدن، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری را نشان می‌دهد که تأیید می‌کند علیرغم اینکه وب‌سایت‌هایی مانند Investopedia آن را به‌عنوان رکود اقتصادی و منابع اقتصادی و کتاب‌های درسی چرخه تجاری تعریف می‌کنند، معتقد است این «تعریف فنی» رکود نیست.

پس از اظهار نظر کاخ سفید و یلن در مورد رکود اقتصادی، پل کروگمن، اقتصاددان گفت در یک پست وبلاگ اخیراً منتشر شده، “قانون دو چهارم را نادیده بگیرید… ممکن است رکود اقتصادی داشته باشیم، اما اکنون در آن نیستیم.” این پس از آن است که کروگمن به دلیل اشتباه در مورد تورم عذرخواهی کرد.

در جریان نشست این ماه فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا مدعی شد روسیه به اقتصاد جهانی آسیب می زند. اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) روز چهارشنبه گفتند: «جنگ روسیه علیه اوکراین باعث ایجاد مشکلات انسانی و اقتصادی عظیمی شده است». «جنگ و رویدادهای مرتبط با آن فشار افزایشی بیشتری بر تورم ایجاد می‌کند و بر فعالیت‌های اقتصادی جهانی تأثیر می‌گذارد. این کمیته به شدت به ریسک‌های تورمی توجه دارد.»

” [FOMC] در بیانیه مطبوعاتی فدرال رزرو افزوده شده است که به دنبال دستیابی به حداکثر اشتغال و تورم با نرخ 2 درصد در بلندمدت است. در حمایت از این اهداف، کمیته تصمیم گرفت که محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را به 2-1/4 تا 2-1/2 درصد افزایش دهد و پیش بینی می کند که افزایش مداوم در محدوده هدف مناسب باشد.

سناتور ماساچوست می گوید یک بانک مرکزی هاوکیش می تواند جرقه رکود اقتصادی را ایجاد کند

علاوه بر افزایش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سناتور الیزابت وارن (D-Mass)، پست وبلاگی را از طریق وال استریت ژورنال منتشر کرد که می گوید بانک مرکزی ایالات متحده می تواند “رکودی ویرانگر” را آغاز کند.

وارن در جزئیات نوشت: “اگر فدرال رزرو خیلی یا خیلی ناگهانی کاهش دهد، رکود ناشی از آن میلیون ها نفر – کارگران با دستمزدهای نامتناسب کمتر و کارگران رنگین پوست – را با چک های کمتر یا بدون چک دستمزد باقی می گذارد.”

علاوه بر این، علیرغم اینکه منتقدان می گویند فدرال رزرو ایالات متحده هنوز انقباض کمی (QT) را با توقف خریدهای گسترده اوراق قرضه این بانک آغاز نکرده است، بانک مرکزی روز چهارشنبه گفت که این یک اولویت است.

در پایان بیانیه فدرال رزرو آمده است: «علاوه بر این، کمیته به کاهش دارایی های خود در اوراق بهادار خزانه داری و بدهی های آژانس و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن آژانس ادامه خواهد داد، همانطور که در برنامه های کاهش اندازه ترازنامه فدرال رزرو که در ماه می منتشر شد، توضیح داده شده است. .

برچسب ها در این داستان

75 bps، نرخ بانکی، Bankrate.com، نرخ بنچمارک، CPI، الیزابت وارن، فدرال رزرو، نرخ وجوه فدرال، نرخ فدرال، فدرال رزرو، FOMC، تورم داغ، تورم، تورم همچنان بالاست، جانت یلن، جروم پاول، جو بایدن، تصمیم ژوئن، پل کروگمن، روسیه، رام کردن تورم، فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی ایالات متحده، جنگ

نظر شما در مورد افزایش نرخ وجوه فدرال توسط فدرال رزرو تا 75 واحد در ثانیه در بعدازظهر چهارشنبه چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5700 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.