الکلاسیکو در ریاض – خبرآنلاین

[ad_1] ایمان گودرزی؛ یکی از بزرگترین بازی‌های تقویم فوتبال باشگاهی سال امشب در عربستان سعودی برگزار می‌شود و رئال مادرید در فینال سوپرجام اسپانیا به مصاف رقیب ابدی خود بارسلونا می‌رود. رئال مادرید چهارشنبه شب در ضربات پنالتی برابر والنسیا به پیروزی رسید و یک شب بعد هم کار بارسلونا برای غلبه بر رئال بتیس

کد خبر : 306813
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
الکلاسیکو در ریاض – خبرآنلاین

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ یکی از بزرگترین بازی‌های تقویم فوتبال باشگاهی سال امشب در عربستان سعودی برگزار می‌شود و رئال مادرید در فینال سوپرجام اسپانیا به مصاف رقیب ابدی خود بارسلونا می‌رود. رئال مادرید چهارشنبه شب در ضربات پنالتی برابر والنسیا به پیروزی رسید و یک شب بعد هم کار بارسلونا برای غلبه بر رئال بتیس به پنالتی‌های آخر بازی کشیده شد.
رئال مادرید در برابر والنسیا چندان روی فرم نبود و گل ساموئل لینو در اوایل نیمه دوم پنالتی کریم بنزما را خنثی کرد تا اولین بازی نیمه‌نهایی سوپرجام به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود. بنزما، لوکا مودریچ، تونی کروس و مارکو آسنسیو ضربات خود را گل کردند و دو تا از بازیکنان جنارو گاتوزو در زدن پنالتی ناموفق بودند تا تیم کارلو آنچلوتی به فینال برسد. رئال در حالی به مصاف والنسیا رفت که با باخت ۲ بر یک هفته گذشته مقابل ویارئال سه امتیاز از بارسلونا در صدر جدول لالیگا عقب افتاده بود. رئال در چهار جام می‌جنگد، پنجشنبه این هفته در یک‌هشتم‌نهایی جام حذفی با ویارئال بازی دارند و در لیگ قهرمانان هم مسابقه فوق‌العاده سختی در برابر لیورپول برگزار می‌کنند که یادآور فینال فصل قبل است.

الکلاسیکو در ریاض

سوپرجام اسپانیا اولویتی ندارد اما بدون تردید اهمیت آن با حضور بارسلونا در فینال خیلی بیشتر شده و اگر مدافع عنوان قهرمانی امشب برنده شود، با رکورد ۱۳ قهرمانی کاتالان‌ها در این جام برابر می‌شود. رئال مادرید در نخستین رویارویی این فصل با بارسلونا که دقیقاً سه ماه قبل برگزار شد، ۳ بر یک در برنابئو به پیروزی رسیده است.
بارسلونا هم اگرچه با گل‌های روبرت لواندوفسکی و آنسو فاتی از بتیس جلو افتاد اما نبیل فاکر و لورن مورون دو گل زدند تا پنالتی برنده را تعیین کند و تیم ژاوی ۴ بر ۲ به پیروزی برسد. بارسلونا پرافتخارترین تیم این جام است اما از سال ۲۰۱۸ آن را نبرده و فقط یک بار در سال ۲۰۲۱ به فینال رسیده که مقابل اتلتیک بیلبائو شکست خورده. مثل رئال مادرید، بارسلونا هم به‌دنبال اهداف بزرگتری در این فصل است، آنها در یک‌هشتم‌نهایی جام حذفی با سئوتا بازی می‌کنند و در دور پلی‌آف لیگ اروپا در دو بازی حریف منچستریونایتد هستند بعد از حذف تلخی که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشتند. بارسا با برد خوب یک بر صفر هفته گذشته در زمین اتلتیکومادرید با سه امتیاز اختلاف در صدر جدول لالیگا قرار گرفته است.

الکلاسیکو در ریاض

اخبار تیمی
رئال مادرید بدون اورلین شوامنی و داوید آلابا به‌دلیل مصدومیت ساق پا به خاور میانه سفر کرده اما آلوارو اودریوسولا در نیمه‌نهایی روی نیمکت هم نبود. در آن بازی سه بازیکن رئال مصدوم شدند و ادواردو کاماوینگا، لوکاس واسکس و ادر میلیتائو مجبور به ترک زمین شدند که احتمالاً اولی می‌تواند بازی کند و دو تای بعدی نه، برای همین آنچلوتی مجبور به اعمال تغییرات در ترکیب اصلی تیمش است.
دنی کارواخال و فرلان مندی احتمالاً می‌توانند به جمع مدافعان بازگردند ضمن اینکه انتظار می‌رود مودریچ در وسط زمین بازی کند و کاماوینگا به نیمکت برود.

الکلاسیکو در ریاض

اما در بارسلونا، ژاوی هیچ نگرانی بابت محرومیت و مصدومیت ندارد هرچند احتمال دارد تغییراتی در ترکیب اصلی تیم نسبت به بازی پنجشنبه صورت بگیرد. آندریاس کریستنسن و آلخاندرو بالده شاید به دفاع بروند و سرخیو بوسکتس و فاتی کمی جلوتر به خدمت گرفته شوند. فاتی ممکن است جای رافینیا را در کنار لواندوفسکی و عثمان دمبله در مثلث هجومی تیم بگیرد و بوسکتس به جای گاوی یکی از سه هافبک تیم باشد.

الکلاسیکو در ریاض
فران تورس، مارکوس آلونسو و فرانک کسیه هم گزینه‌های دیگر ژاوی هستند اما احتمال اینکه مربی بارسا باز هم از آنها به‌عنوان یار جانشین استفاده کند، بیشتر است.

ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کورتوآ؛ کارواخال، ناچو، رودیگر، مندی؛ کروس، والورده، مودریچ؛ رودریگو، بنزما، وینیسیوس
بارسلونا:‌ تر اشتگن؛ کنده، آرائوخو، کریستنسن، بالده؛ دیونگ، بوسکتس، پدری؛ دمبله، لواندوفسکی، فاتی

آنچلوتی از سال ۲۰۱۰ در فینال‌ها شکست نخورده

کنفرانس مطبوعاتی کارلو آنچلوتی و ژاوی هرناندز قبل از دیدار سوپرکاپ برگزار شد. ابتدا سرمربی مادرید پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.
هیچ‌کس مانند کارلو آنچلوتی نمی‌تواند آرامشش را در بحرانی‌ترین شرایط حفظ کند و به ندرت چیزی باعث نگرانی مرد ایتالیایی می‌شود. لوس بلانکوس در لالیگا سه امتیاز کمتر از کاتالان‌ها دارد اما آنها تیمی هستند که تنها شکست فصل بارسلونا را به آنها تحمیل کرده‌اند.
آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از فینال سوپرکاپ اسپانیا گفت: «همه جام‌ها برای ما مهم است و بازی سختی خواهد بود اما همیشه رقابتی که بر سر جام انجام می‌شود شرایط متفاوتی دارد و جو خاصی را به وجود می‌آورد. بچه‌های من انگیزه بسیار بالایی دارند و هر روز برای پیروزی در مسابقات و فینال‌ها می‌جنگیم. بازیکنانم به این نوع فشار عادت کرده‌اند و با اعتماد به نفس پیش می‌رویم. باید قدم به قدم همه چیز را پیش ببریم و تلاش کنیم در موقعیت خوبی فصل را به اتمام برسانیم.»
اخیراً صحبت‌هایی مطرح شده که رئال انگیزه و تشنگی قهرمانی در لیگ و اروپا را از دست داده است. آنچلوتی با رد این ادعا گفت: «اصلاً درست نیست. این بچه‌ها از سال ۲۰۱۳ تا کنون روحیه برنده خود را حفظ کرده‌اند و اشتهای قهرمانی خود را هیچ‌وقت از دست نداده‌اند. در این باشگاه هرگز نمی‌توانید به چیزی که قبلاً برده‌اید بسنده کنید.»
از مربی ایتالیایی در مورد آخرین وضعیت بازیکنان و مصدومان پرسیده شد که او وضعیت را نگران کننده دانست اما گفت: «کریم آماده بازی است، وضعیت دفاع ما مقابل والنسیا بهتر شده بود اما نتوانستیم موقعیت‌های خود را به گل تبدیل کنیم. امیدوارم در بازی یکشنبه این هدر دادن موقعیت‌ها تکرار نشود.»
کارلتو در مورد دیدار با کریستیانو رونالدو و پیوستنش به النصر گفت: «رونالدو را خوشحال دیدم، او از شهر جدید و ماجراجویی خود در عربستان لذت می‌برد و بهترین‌ها را برایش آرزو می‌کنم.»

الکلاسیکو در ریاض

بعد از آنچلوتی نوبت به حضور ژاوی در سالن کنفرانس شد. هرناندز در مورد رقیب سرسخت سنتی تیم خود گفت: «مثل همیشه آنها از نظر بدنی و تاکتیکی بسیار قوی هستند. مادرید همیشه مادرید است و در فینال‌ها ژن خاصی دارند. ما نیز با انگیزه و هیجان‌زده هستیم. این عنوان برای ما اهمیت زیادی دارد و برای رقیب بیشتر. فردا هر اتفاقی بیفتد، باید بعد از آن به کار خود ادامه دهیم.»
سرمربی بارسلونا در مورد تکنولوژی آفساید نیمه اتوماتیک گفت: «هم خوب است هم بد، بد از این جهت که جشن گل شما را خراب می‌کند و خوب از این جهت که انصاف رعایت می‌شود. من انصاف و عادلانه بودن وی‌ای‌آر را دوست دارم.»
ژاوی اینکه مادرید یک روز بیشتر از بارسلونا استراحت داشته را بهانه‌ای برای بازی ندانست و معتقد است که بهتر است از سال آینده روزهای استراحت دو تیم فینالیست یکسان باشد. سرمربی بلوگرانا ادامه داد: «ما بارسا هستیم و اینجاییم تا قهرمان شویم و تشنه‌ بالا بردن این جام هستیم.»

الکلاسیکو در ریاض
هرناندز در نهایت در مورد شکست‌ناپذیری کارلو آنچلوتی در فینال‌ها از سال ۲۰۱۰ تا به حال با خنده گفت: «این رکورد به من انگیزه زیادی می‌دهد. با انگیزه و مشتاق برای شروع این بازی هستم. رسیدن به فینال برای ما دشوار بود و این واقعیت که آنچلوتی از سال ۲۰۱۰ شکست نخورده به من انگیزه بیشتری می‌دهد که با این چالش روبه‌رو شوم.»

بیشتر بخوانید:

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.