الکس ماشینسکی، مردی که در پشت کلاهبرداری ادعایی رمز ارزهای سلسیوس قرار دارد، کیست؟

[ad_1] بر اساس دادخواستی که روز پنجشنبه توسط لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک ارائه شد، ماشینسکی، 57 ساله، به طور تقلبی درجه سانتیگراد را به عنوان جایگزین ایمن برای بانک ها تبلیغ کرد، در حالی که پنهان می کرد که صدها میلیون دلار از سرمایه گذاری های پرخطر را از دست می دهد. این دعوای

کد خبر : 302746
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۵:۵۲
الکس ماشینسکی، مردی که در پشت کلاهبرداری ادعایی رمز ارزهای سلسیوس قرار دارد، کیست؟

[ad_1]

بر اساس دادخواستی که روز پنجشنبه توسط لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک ارائه شد، ماشینسکی، 57 ساله، به طور تقلبی درجه سانتیگراد را به عنوان جایگزین ایمن برای بانک ها تبلیغ کرد، در حالی که پنهان می کرد که صدها میلیون دلار از سرمایه گذاری های پرخطر را از دست می دهد.

این دعوای مدنی به دنبال منع ماشینسکی از انجام تجارت در نیویورک و وادار کردن او به پرداخت غرامت، استرداد و رهایی است.

شکایت جیمز جدیدترین چشم سیاه برای بخش کریپتو است که با اتهاماتی علیه سام بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی FTX، تحت تاثیر قرار گرفته است. غول سابق که به فریب سرمایه گذاران و ایجاد میلیاردها دلار ضرر متهم شده است، روز سه شنبه اعتراف به بی گناهی کرد.

او به پادکست فوربس گفت که ماشینسکی که اهل اوکراین است و خانواده اش به اسرائیل مهاجرت کرده اند، پس از سفری که در سال 1988 به این شهر داشت، تصمیم گرفت به نیویورک نقل مکان کند.

او گفت: “من به اطراف نگاه کردم و فکر می کنم هرگز به عقب بر نمی گردم.”

از آن زمان، او هشت شرکت، از جمله Arbinet، که در سال 2004 عمومی شد، و Transit Wireless، که Wi-Fi را برای متروی شهر نیویورک فراهم می کند، تاسیس کرده است.

Mashinsky ادعا می‌کند که Voice over Internet Protocol (VoIP) را ایجاد کرده است، پیش‌روی برنامه اشتراک‌گذاری سواری Uber، و همچنین ایده‌ای برای یک ارز دیجیتال که قبل از بیت‌کوین بود.

ماشینسکی در سال 2017، زمانی که صندوق مخاطره‌آمیز او Governing Dynamics، شرکت بلاک چین MicroMoney را به عنوان یک شریک استراتژیک وارد کرد، درگیر کریپتو شد. او در همان سال سلسیوس را تأسیس کرد.

طبق مقاله ای در سال 1999 در نشریه فناوری منقرض شده Industry Standard، ماشینسکی در نوجوانی اش کالاهای مصادره ای مانند سشوار و دستگاه های ویدئویی را از مزایده های گمرکی در فرودگاه بن گوریون اسرائیل خریداری کرد و آنها را برای کسب سود دوباره فروخت.

ماشینسکی در آن زمان آرزوی راه‌اندازی کسب‌وکاری برای پیوند کل بدن داشت: «به یک فرد پیر بدنی جدید بدهید – سرش را نگه دارید، ستون فقرات را حفظ کنید و بقیه را دوباره بسازید».

این مجری بین سال های 1984 تا 1987 در ارتش اسرائیل خدمت کرد و طبق وب سایت شخصی وی در آنجا به عنوان خلبان آموزش دید و در یگان های پیاده نظام جولانی خدمت کرد.

طبق وب‌سایت او که همچنین می‌گوید بیش از 50 پتنت دارد، ماشینسکی بیش از 1.5 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف جمع‌آوری کرده است.

صفحه اصلی می‌خواند: «بزرگ‌ترین ریسک، نپذیرفتن آن است.

در صدها مصاحبه، پست های وبلاگ و پخش زنده به عنوان چهره عمومی سلسیوس، Mashinsky به مشتریان خود قول داد که در صورت سپرده گذاری دارایی های دیجیتال در پلتفرم او، با کمترین خطر، بازده بالایی دریافت خواهند کرد.

نه ماشینسکی و نه وکیل او بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر در روز پنجشنبه پاسخ ندادند.

سرمایه گذاران متعهد شده با درجه سانتیگراد بازدهی تا 17 درصد را در میان بالاترین در صنعت به دست خواهند آورد. در این دادخواست به نقل از ماشینسکی آمده است: “ما آن را از ثروتمندان می گیریم.”

تا اوایل سال 2022، 20 میلیارد دلار دارایی دیجیتال از سرمایه گذاران جمع آوری کرده بود. اما بر اساس این ادعا، شرکت برای ایجاد درآمد کافی برای پرداخت بازدهی وعده داده شده تلاش کرد و به سرمایه گذاری های بسیار پرخطرتر روی آورد.

در این دادخواست آمده است که این شرکت صدها میلیون دلار وام بدون وثیقه اعطا کرده و صدها میلیون دلار دیگر را در پلتفرم های مالی غیرمتمرکز غیرقانونی سرمایه گذاری کرده است.

طبق پرونده حقوقی، ماشینسکی که تی شرت هایی با شعارهایی مانند “بانک ها دوستان شما نیستند” می پوشید، به طور دروغ به سرمایه گذاران نشان می داد که درجه سانتیگراد از طریق سرمایه گذاری های کم خطر بازدهی بالا ایجاد می کند.

در ویدیوی یوتیوب «از Mashinsky Anything» در 10 ژوئن، این کارآفرین گفت: «سلسیوس میلیاردها نقدینگی دارد». دو روز بعد، “به منظور تثبیت نقدینگی و عملیات”، برداشت سرمایه گذاران را متوقف کرد.

سلسیوس در 13 ژوئیه گذشته برای حمایت از فصل 11 از طلبکاران درخواست داد و کسری 1.19 میلیارد دلاری را در ترازنامه خود ذکر کرد.

(گزارش توسط جان مک کرانک در نیویورک و هانا لانگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط لانانه نگوین و متیو لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.