الظواهری تأییدیه دی‌ان‌ای ندارد – هوشمند نیوز

[ad_1] به گزارش العربیه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان، با اشاره به آنالیز دی ان ای فرد کشته شده در حمله شنبه شب آمریکا به منطقه شیرپور در کابل افغانستان، گفت: ما تاییدی از طریق تجزیه و تحلیل دی ان ای نداریم و نیازی به این

کد خبر : 237300
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۴۴
الظواهری تأییدیه دی‌ان‌ای ندارد – هوشمند نیوز

[ad_1]

به گزارش العربیه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان، با اشاره به آنالیز دی ان ای فرد کشته شده در حمله شنبه شب آمریکا به منطقه شیرپور در کابل افغانستان، گفت: ما تاییدی از طریق تجزیه و تحلیل دی ان ای نداریم و نیازی به این مدرک نداریم چون از طرق مختلف آن را تایید کردیم.ما تاییدیه مشاهده و همچنین تاییدیه از منابع دیگر داریم.

کربی همچنین گفت که القاعده هنوز حضور کمرنگی در افغانستان دارد.

این اظهارات کربی در حالی ایراد شده که عبدالنافی تکور، سخنگوی وزارت کشور طالبان سه شنبه درباره حمله آمریکا گفت: «در این حمله خانه‌ای در محله شیرپور هدف یک راکت قرار گرفت. اما از آنجا که این خانه خالی بود، کسی کشته نشد.»

فهیم شاه یک شهروند ۶۶ ساله نیز که در کابل زندگی می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفت: “فکر نمی‌کنم این حقیقت باشد. این فقط یک کمپین تبلیغاتی است.”

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه در سخنرانی تلویزیون از کشته شدن ایمن الظواهری، یکی از برجسته‌ترین تروریست‌های تحت تعقیب‌ در جهان خبر داد.

فهیم شاه به خبرگزاری فرانسه گفت: ” من فکر نمی‌کنم او در اینجا کشته شده باشد.”

عبدالکبیر، یکی دیگر از ساکنان پایتخت افغانستان، گفت اندکی پس از ساعت ۶:۱۵ صبح روز یکشنبه صدای انفجار را شنیده است اما برای اثبات ادعاهای مربوط به قتل الظواهری، که او به صحت آن شک دارد، شواهدی را درخواست کرد.

او گفت: “این امکان وجود دارد که آنها شخص دیگری را کشته‌اند و او را رهبر القاعده اعلام کرده‌اند. مکان‌های دیگری نیز وجود دارد. الظواهری ممکن است در پاکستان یا حتی عراق در آنجا مخفی شده باشد.”

محمد بلال دانشجوی افغان نیز به نوبه خود این فرضیه را که رهبر القاعده در کابل مستقر شده است رد کرد. او گفت: این یک گروه تروریستی است و فکر نمی‌کنم رهبرشان را به افغانستان بفرستند.

بر اساس گزارش آمریکا، ایمن الظواهری در یک خانه سه طبقه در محله مرفه شیرپور در مرکز پایتخت افغانستان زندگی می کرد و در حالی که در بالکن خود بود کشته شد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.