الجزیره رسانه راستگرا در آمریکا راه‌اندازی می‌کند

به گزارش گاردین، بر اساس گزارش پولتیکو، این پروژه جدید تحت عنوان “رایتلی” (Rightly) جمهوریخواهانی را که “احساس جدا افتاده بودن از رسانه‌های جریان اصلی” را دارند هدف قرار خواهد داد و تحت رهبری یک خبرنگار سابق فاکس نیوز خواهد بود. الجزیره در سال ۲۰۱۳ زمانی که شبکه خبری و وبسایت چپگرای موسوم به “الجزیره

کد خبر : 25426
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
الجزیره رسانه راستگرا در آمریکا راه‌اندازی می‌کند



به گزارش گاردین، بر اساس گزارش پولتیکو، این پروژه جدید تحت عنوان “رایتلی” (Rightly) جمهوریخواهانی را که “احساس جدا افتاده بودن از رسانه‌های جریان اصلی” را دارند هدف قرار خواهد داد و تحت رهبری یک خبرنگار سابق فاکس نیوز خواهد بود.

الجزیره در سال ۲۰۱۳ زمانی که شبکه خبری و وبسایت چپگرای موسوم به “الجزیره آمریکا” را راه اندازی کرد، حضوری چشمگیر در آمریکا را تجربه کرد. این شبکه که با بودجه دولت قطر کار می‌کند، این رسانه‌اش را در سال ۲۰۱۶ تعطیل کرد اما همچنان با شبکه ویدیویی ای.جی پلاس حضور چشمگیری را در اینترنت دارد. کانال بین‌المللی آن موسوم به الجزیره انگلیسی در آمریکا پرطرفدار است.

راه اندازی این رسانه محافظه‌کار همزمان با افراطگری فزاینده در منابع خبری راستگرای موجود آمریکا قرار است اتفاق بیفتد.

فاکس نیوز که معمولا مرجع راست‌های آمریکا بوده در مواجهه با تهدیدهای کانالهای جدید فوق محافظه کاری همچون نیوزمکس و وان آمریکا نیوز حتی بیشتر به سمت راست متمایل شده است.

پولتیکو گزارش کرد، اسکات نورول، یک کارمند سابق فاکس نیوز قرار است سردبیر رسانه رایتلی که روز پنجشنبه اولین شوی متمرکز بر محافظه‌کاران را راه اندازی می‌کند، باشد.

“نورول” شرکت نیوز کورپ، مالک فاکس نیوز را در سال۲۰۱۲ طبق اعلام صفحه لینکدینش، ترک کرده و به ۱۶ سال حضورش در این شرکت در نقشهای مختلف پایان داد.

یک کارمند سابق یک وبسایت خبری راه اندازی شده در آوریل ۲۰۱۶ از سوی نیوز کورپ تحت عنوان “هیت استریت”  که بعدا در اوت ۲۰۱۷ تعطیل شد اظهار کرد، نورول در گرایش پیدا کردن سیاست آن سایت به راست دخیل بوده است.

برخی کارمندان الجزیره به طورخصوصی نسبت به راه اندازی رسانه رایتلی اظهار ناخرسندی کرده و از سازگاری این کار با وعده‌های سابقا مطرح شده از سوی این شبکه مبنی بر صدا دادن به گروه‌های به حاشیه رانده شده، سوال می‌کنند.

طبق گزارش پولتیکو، شوی الجزیره نامش “هم اکنون با استفن کنت” نام دارد؛ مفسری که در حال حاضر ارائه کننده پادکست “بلتوی بانتهاس” درباره ” جنگ ستارگان، سیاست و غیره” است.

کنت همچنین قراردادی در زمینه کتاب با شرکت انتشاراتی محافظه کار “سنتر استریت” بسته است که به انتشار آثار نویسندگان راست افراطی شامل دونالد ترامپ جونیور و کوری لواندوفسکی پرداخته است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.