اقدام هماهنگ اپراتورها برای گرانی اینترنت/ موسوی: قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، نه دانشجو و خانواده دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اسفندماه سال گذشته تعدادی از مدیران شرکت‌های اینترنتی با انتقاد نسبت به تورم موجود، افزایش دستمزد کارکنان و گرانی هزینه‌های جانبی، خواستار افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی برای سال ۱۴۰۱ شدند. نخستین زمینه گران شدن اینترنت، با یک بند در بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم نیز فراهم شد؛ دولت در این بند

کد خبر : 198878
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۱۴
اقدام هماهنگ اپراتورها برای گرانی اینترنت/ موسوی: قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، نه دانشجو و خانواده دانش‌آموز



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اسفندماه سال گذشته تعدادی از مدیران شرکت‌های اینترنتی با انتقاد نسبت به تورم موجود، افزایش دستمزد کارکنان و گرانی هزینه‌های جانبی، خواستار افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی برای سال ۱۴۰۱ شدند.

نخستین زمینه گران شدن اینترنت، با یک بند در بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم نیز فراهم شد؛ دولت در این بند از بودجه، سهم خود از درآمد اپراتورهای تلفن‌همراه برای هزینه در توسعه زیرساخت‌ها را ۱۰ درصد افزایش داد.

افزایش پرداختی اپراتورها به دولت به معنای، افزایش هزینه خدمات آن‌ها به کاربران از جمله بسته‌های اینترنتی است. حال در شرایطی با گرانی بسته‌های اینترنتی روبه‌رو می‌شویم که داده‌های سایت سنجش سرعت اینترنت اسپیدتست، نشان می‌دهد در این مدت سرعت اینترنت موبایل در ایران در میان کشورها، هفت رتبه کاهش یافته و به ردیف ۷۹ سقوط کرده است.

اقدامی هماهنگ برای گرانی

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲ اپراتور مسلط کشور در اقدامی هماهنگ با یکدیگر اقدام به حذف بسته‌های به‌صرفه برای مردم زده‌اند.

بررسی‌ سایت‌های خرید بسته این ۲اپراتور تلفن همراه نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیشترین مدت اعتبار بسته‌های اینترنت همراه ۴ماه (۱۲۰روز) است و همه بسته‌های بلندمدت گذشته ازجمله بسته‌های شش‌ماهه و یک‌ساله که خرید آنها اینترنت ارزانی در اختیار مردم می‌گذاشت به‌طور کامل حذف شده‌اند. علاوه بر این بسته‌های پرطرفدار و به صرفه کوتاه‌مدت هم حذف و کاربران مجبور به استفاده از بسته‌های گران قیمت‌تری هستند. به‌عنوان نمونه بسته پرطرفدار یک ماه اینترنت با ۱۰گیگابایت ترافیک از بسته‌های هر ۲ اپراتور حذف شده و کاربران مجبور به خرید بسته‌های یک‌ماهه با حجم ترافیک پایین‌تری شده‌اند. کاربران این ۲اپراتور درحالی‌که پیش از این بسته یک‌ماهه با ۱۰گیگابایت ترافیک را می‌توانستند با قیمت ۲۹هزارو۵۰۰تومان بخرند اکنون در بهترین حالت باید بسته یک‌ماهه با حجم ۷گیگابایت را با قیمت ۲۸هزارو۲۰۰تومان بخرند! این مسئله در مورد این بسته افزایش قیمت هر گیگابایت اینترنت بیشتر از ۳۶.۵درصد نشان می‌دهد.

پیش از این هم در تیرماه سال۱۳۹۹ این ۲ اپراتور دست به اقدامی مشابه زده بودند که با شکایت دولت و درنظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای آنها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرانجام بسته‌های به‌صرفه بار دیگر در دسترس قرار گرفتند.

در آن زمان محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات اعلام کرده بود که افزایش قیمت اینترنت موبایل با «تبانی» همراه اول و ایرانسل غیرقانونی است و این اپراتورها باید قیمت‌ها را به وضعیت گذشته بازگردانند.

پس از حدود ۴۵روز کش و قوس سرانجام ۲ اپراتور مسلط کشور از اقدام مشترک‌شان برای گران کردن و حذف برخی بسته‌های اینترنت موبایل صرف‌نظر کرده و بسته‌های بلندمدت و به صرفه به اپلیکیشن‌ها و کدهای ستاره مربع بازگشت.

واکنش مجلس به گرانی اینترنت
گرانی اینترنت در حال حاضر صدای برخی از نمایندگان مجلس را در آورده است.

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به وزیر ارتباطات تاکید: قرار بود کیفیت، سرعت و امنیت داده‌های فضای مجازی برای مردم فراهم شود، اما افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی توان مردم و کسب و کار کاربران فضای مجازی را دچار چالش کرده است. هرچه سریع‌تر باید این معضل حل شود.

سید علی موسوی ملکان نیز در انتقادی تند نسبت به گرانی اینترنت، در توئیتر نوشت: قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، اما با حقوق دانشجو و خانواده دانش‌آموز خیر.

او به وزیر ارتباطات گفت که اگر نمی‌تواند مشکل را حل کند، استعفا بدهد.

دیدگاه وزیر درباره گرانی اینترنت

با این وجود، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات اعلام کرده است برای اصلاح تعرفه‌های حوزه فناوری کارگروهی را تشکیل داده‌ایم تا مدل‌های مختلف را برای بازنگری تعرفه‌ها ترسیم کنند.

وی با دفاع تلویحی از افزایش قیمت اینترنت تاکید کرده است: خط قرمز این وزارتخانه افزایش تعرفه اینترنت، بدون افزایش کیفیت آن است و همچنین هیچکس در وزارت ارتباطات به‌دنبال افزایش سود اپراتورها نیست.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.