اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین اقدامات در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، ارائه پژوهش‌ها به ویژه پژوهش‌های سال‌های اخیر بود که با هدف توسعه مناسبات و ارتباطات در سطح ملی و بین‌المللی که بخش عمده‌ای از اهداف ما به شمار می‌رود، انجام شد.

کد خبر : 323225
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۲
اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین اقدامات در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، ارائه پژوهش‌ها به ویژه پژوهش‌های سال‌های اخیر بود که با هدف توسعه مناسبات و ارتباطات در سطح ملی و بین‌المللی که بخش عمده‌ای از اهداف ما به شمار می‌رود، انجام شد.

مسعود اعلم صمیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حضور پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، اظهار کرد: مهمترین اتفاقی که در غرفه جهاددانشگاهی رخ داد این بود که توانستیم خودمان را در سطح ملی و بین‌المللی پرزنت کنیم و ابعاد این معرفی بسیار متفاوت با نمایشگاه‌هایی بود که تا امروز در آن شرکت کرده بودیم.

وی افزود: البته پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در تمامی نمایشگاه‌های هفته پژوهش که به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود حضور پررنگ داشته است اما شرکت در این نمایشگاه به دلیل ابعاد ملی و بین‌المللی برای ما اهمیت داشت.

این کارشناس گردشگری بیان کرد: برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای ارائه دستاوردها است، چراکه از دیگر کشورها نیز در آن حضور پیدا می‌کنند. جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز با توجه به اولین حضور خود در این نمایشگاه توانست به اهدافی که از ابتدا برای این نمایشگاه در نظر داشت دست پیدا کند.

رونمایی ملی از سند راهبردی توسعه گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های اخیر ما در حوزه گردشگری معرفی «سند راهبردی عملیاتی توسعه گردشگری خراسان رضوی» بود که با حضور جمعی از افراد دارای مناصب ملی و حاکمیتی مجدد معرفی و این طرح رونمایی شد. با رونمایی از این سند پژوهشی فعالیت‌های ۶ ساله مجموعه جهاد در سطح منطقه‌ای و شهری مشخص می‌شود و توانایی انجام پژوهش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی نمایان و باعث کسب جایگاه‌های بهتری برای پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خواهد شد.

اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

اعلم صمیمی خاطرنشان کرد: قاعدتا بسیاری از ارتباطاتی که به نظر می‌آمد در نمایشگاه شکل گیرد در سطح ملی اتفاق افتاد و اقداماتی که انجام شد بسیار ارزشمند بود. همچنین تمام افراد از بازدیدکنندگان عادی گرفته تا فعالان حوزه گردشگری و دانشگاهی جذب پروژه‌های ارائه شده‌، شدند که همین امر باعث شد بخش برندینگ پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری مثبت ظاهر شود.

وی عنوان کرد: مهمترین اقدامی که در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران انجام شد این بود که در کنار خروجی علمی، پروژه‌های مختلفی که این مجموعه انجام داده بود، در قالب یک دفترچه تایپوگرافی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. این اتفاق باعث جذب افراد به غرفه و ایجاد بحث‌های تخصصی شد.

ارائه پژوهش‌ها با هدف توسعه ارتباطات در سطح ملی و بین‌المللی از اهداف حضور در نمایشگاه گردشگری تهران بود

مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین اقدامی که در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران انجام دادیم، ارائه پژوهش‌ها به ویژه پژوهش‌های سال‌های اخیر بود که با هدف توسعه مناسبات و ارتباطات در سطح ملی و بین‌المللی که بخش عمده‌ای از اهداف ما به شمار می‌رود، به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی هیچ تفاهم‌نامه‌ای منعقد نشده بود، عنوان کرد: این نمایشگاه باعث شد تا جلساتی پس از اتمام نمایشگاه برگزار شود که به نوعی اعلام آمادگی برای همکاری با برخی از شرکت‌ها بود و امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توسعه گردشگری شهر مشهد از جمله این همکاری‌ها بود. جلسات در حال انجام است و احتمال دارد تفاهم‌نامه‌ای نیز با بخش گردشگری اتاق بازرگانی ایران امضا کنیم.

اعلم صمیمی در خصوص ضعف‌هایی که غرفه جهاددانشگاهی با آن روبرو بود، اذعان کرد: مهمترین ایراد و چالشی که با آن مواجه بودیم این بود که فردی وجود نداشت تا از غرفه‌های نمایشگاه به طور کامل دیدن کند و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد. بنابراین مهمترین ضعف این بود که نتوانستیم به طور موثر با غرفه‌داران دیگر وارد مذاکره و تعامل شویم و احتمالا به دلیل عدم تجربه کافی ما برای حضور در نمایشگاه بوده است.

حضور کم‌رنگ بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری امسال

این کارشناس گردشگری در خصوص نقش بخش خصوصی استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، بیان کرد: به طور کلی بخش خصوصی امسال در نمایشگاه بسیار ضعیف‌تر از سال‌های گذشته حضور پیدا کرد و شاهد ریزش جدی حضور بخش خصوصی استان نیز بودیم. با توجه به اینکه شهر مشهد زائرپذیر است و اقامتگاه‌های زیادی در این شهر نسبت به دیگر شهرها وجود دارد تنها ۲ الی ۳ شرکت بخش خصوصی وجود داشت که در حوزه گردشگری کمبود بیشتری نسبت به دیگر شهرها احساس می‌شد.

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.