اقتصاد رفتاری بیت کوین

اکتشافی‌هایی که اغلب در اقتصاد رفتاری توصیف می‌شوند، چارچوب‌های روشنگری را برای درک مقاومت جریان اصلی در برابر بیت‌کوین ارائه می‌دهند. این یک سرمقاله نظری توسط ریچ فلدمن، مدیر بازاریابی، نویسنده و عضو هیئت مشاوران در دانشگاه وسترن کانکتیکات است. منبع: توسط نویسنده با استفاده از deepai.org ایجاد شده است اقتصاد رفتاری مدت‌هاست که برای

کد خبر : 341196
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
اقتصاد رفتاری بیت کوین


اکتشافی‌هایی که اغلب در اقتصاد رفتاری توصیف می‌شوند، چارچوب‌های روشنگری را برای درک مقاومت جریان اصلی در برابر بیت‌کوین ارائه می‌دهند.

این یک سرمقاله نظری توسط ریچ فلدمن، مدیر بازاریابی، نویسنده و عضو هیئت مشاوران در دانشگاه وسترن کانکتیکات است.

منبع: توسط نویسنده با استفاده از deepai.org ایجاد شده است

اقتصاد رفتاری مدت‌هاست که برای توصیف «گرایش‌های غیرمنطقی» ما به‌عنوان مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار ذکر شده است. من اینجا هستم تا این بحث را به طور خاص به بیت کوین تعمیم دهم، زیرا، اجازه دهید با آن روبرو شویم، وقتی صحبت از رمزنگاری به طور کلی و بیت کوین به طور خاص می شود، تأثیر احساسات، تعصبات، اکتشافات و فشار اجتماعی در شکل دادن به ترجیحات، باورها و رفتارهای ما عمیق است. و جذاب

فراتر از FOMO

همانطور که در امور مالی رفتاری موعظه می شود، سرمایه گذاری در هر چیزی مستعد “تله‌های” رایج مانند ترس از دست دادن (FOMO)، بیزاری از ضرر، تفکر گروهی (اثر “باند واگن”) و مغالطه هزینه غرق شده است – که باعث می‌شود مردم سرمایه‌های خود را بیش از آنچه باید نگه دارند.

سفرهای شناختی مانند این به خوبی در نمودار زیر نشان داده شده است که از قضا توسط Credit Suisse ایجاد شده است. با توجه به رویدادهای اخیر، شاید باید مراقب “سوگیری بیش از حد” بود! اما بیایید آن را در حالی که پایین است لگد نزنیم.

مفاهیم مالی رفتاری و بیت کوین قطعا مشابهت های جالبی دارند. به عنوان مثال: FOGI (نه نوع “قدیمی”)، یا ترس از گرفتن که در. تا یک بازار تجاری نوپا که می‌تواند فوق‌العاده گیج‌کننده باشد و (برای بسیاری) نیاز به یک جهش فناوری از ایمان داشته باشد.

با این حال، هر کسی که فکر می کند این یک است جدید این پدیده فقط باید به راه اندازی بانکداری آنلاین، پرداخت قبوض و سپرده های تلفن همراه نگاه کند تا بداند که در اطراف هر گونه نفوذ مصرف کننده به سمت فناوری های جدید، به ویژه با تکامل آنها، تردید وجود دارد. به این ترتیب، FOGI «کنجکاوهای رمزنگاری» را از انجام حرکات رفتاری (معروف به یادگیری و کشف) مورد نیاز برای شرکت واقعی در کلاس دارایی فلج می کند.

علاوه بر این، سوگیری اخیر مطمئناً می تواند به توضیح بیشتر چرخش های اکوسیستم بیت کوین کمک کند. با پیشرفت‌های عمده، اختلالات و «تشنج» که ظاهراً هر روز سرفصل‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، جای تعجب نیست که این تمایل غیرمنطقی به فرض اینکه رویدادهای اخیر همه اما قطعا تکرار خواهند شد، به راحتی می تواند با نوسانی همراه باشد که همیشه وجود دارد.

با دسترسی به یک بازار 24 ساعته، این تنها تشدید می‌شود و قانون پایان اوج را تقویت می‌کند که در آن آخرین و شدیدترین رویدادهای مثبت یا منفی (یا «اوج‌ها») بیشترین وزن را در نحوه به خاطر سپردن تجربه‌های خاص دارند – بنابراین دارای پتانسیل برای تأثیر نامناسب بر تصمیمات آینده نزدیک است.

تنزیل موقت و اثر YOLO

اما از تمام سوگیری‌ها و اکتشافاتی که فکر می‌کنم به توضیح کمک می‌کند درک جریان اصلی بیت کوین امروزه، تخفیف زمانی است – که تمایل ما به درک نتیجه مطلوب در آینده به عنوان کم ارزش تر از نتایج فعلی است – که بسیار پیش بینی کننده است. اثر YOLO را اضافه کنید – لذت گرایی “شما فقط یک بار زندگی می کنید” و “کوری” آینده – به این ترکیب، و یک کوکتل رمزنگاری قدرتمند خواهید داشت.

در اینجا دلیل آن است.

این طبیعت انسانی برای کسانی است که می گویند، “من نمی توانم ببینم این به کجا می رود” – به ویژه آنهایی که در اردوگاه “هیچ آنجا نیست، آنجا وجود دارد” – نباید تلاش کردن برای تصور اینکه به کجا می رود با تمرکز بر زمان حال، آنها به دنبال چارچوب بندی چیزی هستند که تنها بر اساس آنچه که می توانند شناسایی، تفسیر و درونی کنند وجود دارد. اکنون.

اینها همان افرادی هستند که وقتی تلفن های همراه برای اولین بار معرفی شدند، پرسیدند “چرا ما به این نیاز داریم؟” آنها به سادگی نمی‌توانستند فناوری تلفن همراه را پیش‌بینی کنند که کشورهای در حال توسعه را ارتقا می‌دهد، تبدیل به مرکزی برای کل صنعت پرداخت، تغییر اساسی ارتباطات راه دور و غیره می‌شود. این برای تحقیر این افراد نیست. تخفیف موقت امری عادی است. در واقع، شما می توانید این پدیده را تا میزان افتضاح پس انداز بازنشستگی در میان طیف وسیعی از جمعیت، افزایش دهید.

ناتوانی در تصور آینده، یا بی علاقگی ساده به انجام این کار، منجر به تمایل به ایجاد میانبرهایی در درک و توضیح این موضوع می شود.چرا؟همراه با اکتشافی “توهم کنترل” – یا باور به اینکه ما کنترل بیشتری بر جهان نسبت به آنچه که داریم – هیچ اشتهایی برای جهش ایمان یا اعتماد وجود ندارد که در فناوری، دنیایی نویدبخش وجود دارد.

روایت “فناوری جدید قدیمی”.

دیدگاه روانشناختی جالب دیگری را می توان به این صورت خلاصه کرد: بیت کوین در ژانویه 2009 توسط ساتوشی ناکیموتو به جهان معرفی شد. در آن مرحله، این یک ایده انقلابی و انقلابی بود. اما، در حال حاضر، به معنای واقعی کلمه هزاران پروتکل و پروژه بلاک چین وجود دارد – که بسیاری از آنها در سودمندی و وعده خود از بیت کوین گذشته اند.

یا به عبارت دیگر، بیت کوین است تکنولوژی جدید قدیمی شکلی از اکتشافی در دسترس بودن، تمایل ما به سوگیری اطلاعاتی را که به سرعت و به آسانی برای قالب بندی یک نظر به ذهنمان خطور می کنیم، نشان می دهد.

طرفداران این دیدگاه به رد مکانیسم اجماع اثبات سهام توسط بیت کوین (و دلایل بی شمار برای آن)، تمرکز قدرت استخراج و جامعه توسعه دهندگان کوچکتر در مقایسه با دیگران اشاره می کنند.

مخالفان این دیدگاه باید بخندند. چهارده سال به سختی “پیری” است. این فناوری در مقایسه با سایرین به طرز قابل تحسینی در آزمون زمان مقاومت کرده است و نوآوری در بلاک چین با پل های زنجیره ای متقاطع، Ordinals، شبکه لایتنینگ و غیره به پیشروی خود ادامه می دهد. در واقع، این ثبات، پایداری و امنیت بیت کوین است که باعث شده است. آن را حفظ کرد در خط مقدم این اکوسیستم نوظهور.

به طور خلاصه، وقتی اولین هستید، ناگزیر با شما مقایسه می شوند همه چیز.

سوگیری تایید تورم-پرچین

برای مدتی طولانی، روایتی که در مورد بیت کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری وجود داشت، این بود که بیت‌کوین یک محافظ در برابر تورم است. اگر بخواهید “طلای دیجیتال”.

بسیاری استدلال می کنند که این حکمت غالب – حداقل در حال حاضر – از بین رفته است. در واقع، آنچه که هست و باید همیشه به آن نگریسته می شد، پوششی در برابر شکست سیستماتیک نهادی است. به هر حال، ایده بیت کوین از یک بحران مالی قبلی متولد شد. از زمان نوشتن این مقاله، زمانی که بانک‌هایی مانند بانک سیلیکون ولی (SVB)، کردیت سوئیس و سیلورگیت تحت فشار شدید قرار گرفتند، بیت کوین توانایی خود را نشان می‌دهد.

این که روایت تورم پرچین به این شکل بزرگ مطرح شد، نمونه ای از سوگیری تاییدی است – یا تمایل ما به طرفداری از باورهای موجود. این که دلیل اصلی وجود بیت کوین کنار گذاشته شد (توسط برخی)، می تواند به تعصب خوش بینی نسبت داده شود. مردم به سادگی احتمال تجربه وقایع منفی را دست کم می گیرند.

و حتی اگر یک انفجار سیستماتیک فاجعه آمیز وجود نداشته باشد، صرف پتانسیل یک دریچه ای را به این ذخیره جدید ارزش باز می کند.

کمی تعصب

وقتی صحبت از وب 3، کریپتو، بلاک چین و بیت کوین می شود، می توانم اعتراف کنم که کمی سوگیری دارم. که می تواند به عنوان گچی تا اعتقاد بر این است که ویژگی‌های اساسی فناوری بیت‌کوین – عدم تمرکز، حضانت شخصی، مالکیت و کنترل – به گونه‌ای تغییر می‌کند که امروزه نمی‌توانیم آن را به طور کامل درک کنیم.

به عبارت دیگر، اگر فکر می‌کنید «آنجا وجود ندارد»، شاید به این دلیل است که نمی‌توانید تصور کنید «آنجا» چه چیزی می‌تواند باشد.

غیر منطقی؟ بیایید 10 سال دیگر صحبت کنیم.

این یک پست مهمان توسط ریچ فلدمن است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.