اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم بیش از حد انتظار کاهش یافت

[ad_1] شروع شلوغی برای جلسه اروپا بود. اقتصاد آلمان در کانون توجه قرار داشت. در بخش داده های اقتصادی، تخمین دوم اعداد تولید ناخالص داخلی و ارقام احساسات مصرف کننده در ماه مارس مورد توجه قرار گرفت. اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم 0.4 درصد کاهش یافت که نسبت به انقباض اولیه 0.2 درصدی کاهش

کد خبر : 324372
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم بیش از حد انتظار کاهش یافت

[ad_1]

شروع شلوغی برای جلسه اروپا بود. اقتصاد آلمان در کانون توجه قرار داشت. در بخش داده های اقتصادی، تخمین دوم اعداد تولید ناخالص داخلی و ارقام احساسات مصرف کننده در ماه مارس مورد توجه قرار گرفت.

اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم 0.4 درصد کاهش یافت که نسبت به انقباض اولیه 0.2 درصدی کاهش یافت. در سه ماهه سوم، اقتصاد 0.5 درصد رشد کرد. رشد سالانه اقتصاد آلمان 0.3 درصد در مقابل 1.3 درصد در سه ماهه سوم بود.

ارقام احساسات مصرف کننده آلمان نیز ناامید کننده بود، زیرا بانک مرکزی اروپا به دنبال افزایش قابل توجهی در احساسات برای حمایت از مصرف و چشم انداز اقتصادی خوش بینانه تر است.

شاخص آب و هوای مصرف کننده آلمان GfK از -33.8 به -30.5 در مارس در مقابل پیش بینی -30.4 افزایش یافت.

بر اساس نظرسنجی فوریه،

  • انتظارات اقتصادی و درآمدی در ماه فوریه به طور قابل توجهی بهبود یافت، در حالی که شاخص تمایل به خرید بر پیش بینی احساسات مصرف کننده در ماه مارس کشیده شد.
  • شاخص انتظارات درآمدی با 4.9 واحد افزایش به 27.3- رسید که پنجمین افزایش ماهانه متوالی را به ثبت رساند.
  • انتظارات اقتصادی نیز روند مشابهی را دنبال کردند و با 6.6 واحد افزایش به 6.0+ واحد رسیدند و چهارمین افزایش ماهانه متوالی را رقم زدند.
  • به طور قابل توجهی، انتظارات اقتصادی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین به بالاتر از میانگین بلندمدت حدود صفر رسید. شاخص انتظارات درآمدی از پایین ترین سطح تاریخ سپتامبر 2022، 40 واحد افزایش یافته است.
  • شاخص تمایل به خرید با 1.4 واحد افزایش به -17.3 واحد رسید. افزایش تورم همچنان بر تمایل مصرف کننده به خرید فشار می آورد.

چشم انداز بانک مرکزی اروپا

با توجه به تصمیم بانک مرکزی اروپا برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه مارس، بعید است این اعداد بر تصمیم سیاست پولی مارس تأثیر بگذارند. با این حال، روندها چشم انداز سیاست بانک مرکزی اروپا را پس از ماه مارس تعیین می کند.

در آخرین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که افزایش رشد دستمزدها و کاهش تورم قیمت انرژی باید از دست رفتن قدرت خرید و حمایت از مصرف را کاهش دهد. برای حمایت از چشم انداز بانک مرکزی اروپا در مورد مصرف، اعتماد مصرف کننده باید بهبود یابد.

پس از آخرین دور از آمارهای منطقه یورو، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و آقای پانتا در نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی G20 شرکت خواهند کرد. ما انتظار داریم نظرات G20 مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

EUR/USD حساسیت به آمار ضعیف آلمان را نشان می دهد

قبل از تولید ناخالص داخلی آلمان و ارقام آب و هوای مصرف کننده، روز پیش رو برای یورو/دلار آمریکا به پایین ترین سطح اولیه 1.05920 دلار سقوط کرد و به بالاترین سطح 1.06143 دلار رسید.

با این حال، در پاسخ به اعداد آلمانی، EUR/USD از 1.05988 دلار به پایین ترین سطح 1.05884 دلار سقوط کرد.

در زمان نگارش این مقاله، EUR/USD با 0.03 درصد کاهش به 1.05921 دلار رسید.

نمودار ساعتی EURUSD 240223

بعدی

اعداد احساسات مصرف کننده فرانسوی از فرانسه به زودی منتشر می شود. با این حال، با جلوگیری از وخامت قابل توجه در اعتماد مصرف کننده، اعداد باید تاثیری خاموش بر EUR/USD داشته باشند. تمرکز بازار بر G20 و تقویم اقتصادی ایالات متحده خواهد بود.

روز شلوغی در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. درآمد شخصی، مخارج و تورم در کانون توجه خواهد بود. افزایش غیرمنتظره شاخص قیمت Core PCE به شرط‌بندی فدرال رزرو جنگ‌طلب‌تر دامن می‌زند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص قیمت اصلی PCE در ژانویه 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد. این شاخص در ماه دسامبر 4.4 درصد افزایش یافت.

بعداً در جلسه، احساسات مصرف کننده و صحبت های فدرال رزرو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. لورتا مستر، عضو FOMC، سخنرانی پس از آمار ارائه خواهد کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.