اقتصادهای اروپایی زمین گیر شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در نخستین فصل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب منفی ۰.۳ درصد و منفی ۰.۲ درصد بوده است که

کد خبر : 63970
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۵:۰۱
اقتصادهای اروپایی زمین گیر شدند


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در نخستین فصل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب منفی ۰.۳ درصد و منفی ۰.۲ درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو ۰.۳ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.  

هم چنین رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به مارس در سطح منطقه یورو به طور متوسط منفی ۱.۳ درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط منفی ۱.۲ درصد بوده است.

در بین کشورهای اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی طی این مدت متعلق به ایرلند با ۷.۸ درصد بوده است و پس از این کشور، کرواسی با ۵.۸ درصد و استونی با ۴.۸ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد اقتصادی مربوط به پرتغال بوده است که رشد منفی ۳.۳ درصدی را تجربه کرده است. رشد  اسلواکی نیز طی این مدت منفی ۲.۰ درصد و آلمان منفی ۱.۸ درصد اندازه گیری شده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد سه سه ماهه نخست اتریش منفی ۱.۱ درصد، فرانسه منفی ۰.۱ درصد،  هلند منفی ۰.۵ درصد و ایتالیا ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

طبق گزارش جدید کمیسیون اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۸ درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی ۰.۸ درصد بیشتر است اما رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به جای ۳.۹ درصد قبلی، ۳.۷ درصد پیش بینی شده است.  



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.