اقتصاددان و دانشمند علوم سیاسی ادعای سقوط دلار آمریکا را با وجود روند دلارزدایی رد کردند – اخبار بیت کوین

[ad_1] امسال، در میان موجی از افشاگری‌های مرتبط با بلوک بریکس، گزارش‌های خبری و سرمقاله‌های نظری در مورد روند ادعایی دلارزدایی بحث می‌کردند. در مقاله اخیر، یان برمر، دانشمند علوم سیاسی و نویسنده آمریکایی، اصرار داشت که ادعاها در مورد کاهش ارزش دلار آمریکا بیش از حد است. علاوه بر نظرات برمر، اقتصاددان پل کروگمن

کد خبر : 347342
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۰۰
اقتصاددان و دانشمند علوم سیاسی ادعای سقوط دلار آمریکا را با وجود روند دلارزدایی رد کردند – اخبار بیت کوین

[ad_1]

امسال، در میان موجی از افشاگری‌های مرتبط با بلوک بریکس، گزارش‌های خبری و سرمقاله‌های نظری در مورد روند ادعایی دلارزدایی بحث می‌کردند. در مقاله اخیر، یان برمر، دانشمند علوم سیاسی و نویسنده آمریکایی، اصرار داشت که ادعاها در مورد کاهش ارزش دلار آمریکا بیش از حد است. علاوه بر نظرات برمر، اقتصاددان پل کروگمن نیز در مقاله اخیر خود تاکید کرد که ارزش دلار به این زودی ها از بین نمی رود و برخی از سفته بازان را “ویماریست ها” نامید، افرادی که همیشه تورم فوق العاده را پیش بینی می کنند.

یان برمر، دانشمند علوم سیاسی اصرار دارد که حدس و گمان مرگ دلار بسیار اغراق آمیز است

موضوع دلارزدایی در سال 2023 مورد بحث قرار گرفته است، زیرا چندین ناظر بازار گمان می‌کنند که دلار آمریکا در آینده نزدیک سقوط خواهد کرد. بسیاری از گفتگوها و بحث ها حول محور کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) و اتحادهایی که این کشورها ایجاد کرده اند، می چرخد. تصمیمات متعددی با کمک اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کنار گذاشتن دلار در تسویه حساب های گازی و نفتی اتخاذ شده است.

علاوه بر این، داده‌های Google Trends در سرتاسر جهان نشان می‌دهد که عبارت «دلارزدایی» به بالاترین امتیاز 100 از نظر علاقه جستجو در طول هفته 2 آوریل تا 8 آوریل 2023 رسیده است. داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که موضوع در طول این دوره شروع به افزایش کرد. هفته آخر مارس 2023. قبل از آن، بهره در پایان ژانویه 2023 افزایش یافت، اما به اندازه هفته 2 تا 8 آوریل که توسط معیارهای 12 ماهه Google Trends ثبت شده بود، افزایش یافت. اگرچه علاقه افزایش یافته است، اما اینترنت مملو از داستان هایی است که در مورد نابودی تئوریک دلار آمریکا و حذف آن از تاج و تخت ارز ذخیره غالب جهان بحث می کنند.

در میان این داستان‌ها، یان برمر، بنیان‌گذار گروه اوراسیا و نویسنده‌ای که به‌خاطر دانش خود در مورد ریسک‌های سیاسی جهانی شناخته می‌شود، دیدگاه متفاوتی درباره سقوط ادعایی تسلط دلار ارائه کرده است. برمر با برجسته کردن هشت مقاله مختلف، به روند سرفصل‌های دلارزدایی اذعان می‌کند. نویسنده می‌گوید که این داستان‌ها «زمینی مساعد برای حشرات طلا، شیل‌های رمزنگاری، حقیقت‌گرایان ابر تورم، تکنو آزادی‌خواهان، ضد امپریالیست‌ها و خرده‌فروش‌های بی‌سابقه فراهم کرده‌اند تا ترس از مرگ قریب‌الوقوع دلار و احتمالی آن را برانگیزند. پیامدهای فاجعه بار برای ایالات متحده و اقتصاد جهانی.

برمر داده‌های استفاده از دلار را از فدرال رزرو نشان می‌دهد و اصرار دارد که “شایعات مرگ دلار بسیار اغراق آمیز است.” او همچنین تاکید می‌کند که بر اساس بسیاری از معیارها، دلار آمریکا «به‌طور غیرقابل بحثی در تجارت و امور مالی جهانی غالب باقی می‌ماند». بنیانگذار گروه اوراسیا تاکید می کند که دلار آمریکا دارای چندین “ویژگی مطلوب” است، مانند ارائه ثبات در عین حال “مایع، ایمن و قابل تبدیل”. با این حال، برمر اذعان دارد که سلطه دلار ممکن است روزی مانند سایر ارزهای غالب در گذشته کاهش یابد. نویسنده بیان می کند:

البته هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که مزیت دلار نمی تواند از بین برود. به هر حال، هر ارز ذخیره ای که قبل از دلار آمده بود، تا لحظه ای که دیگر وجود نداشت، غالب بود.

پل کروگمن، اقتصاددان ادعا می کند که نقش دلار آمریکا “بسیار امن به نظر می رسد”

بنیانگذار گروه اوراسیا تنها کسی نیست که احساس می کند دلار به این زودی سلطه خود را از دست نخواهد داد. پل کروگمن، اقتصاددان نیز مقاله ای درباره موضوع دلارزدایی در نیویورک تایمز منتشر کرد. کروگمن پیتر شیف حشره طلا و رابرت کیوساکی نویسنده «پدر پولدار، پدر فقیر» را هدف قرار می دهد. این مقاله می گوید که برخی از این افراد «وایماریست» هستند و اصرار دارند که تورم جمهوری وایمار را در ایالات متحده پیش بینی کرده اند. کروگمن اصرار دارد که تسلط دلار آمریکا واقعاً در خطر نیست و “نقش دلار بسیار امن به نظر می رسد.”

برنده جایزه نوبل گفت: دلار سه مزیت بزرگ دارد. یکی از این موارد، مسئولیت است: از آنجایی که همه در حال حاضر از دلار استفاده می کنند، شرایط استثنایی لازم است تا آنها را وادار به تغییر کند. مورد دوم این است که بازارهای مالی ایالات متحده باز هستند: برخلاف چین، ما کنترلی بر افرادی که سعی در انتقال پول به داخل یا خارج از کشور دارند اعمال نمی کنیم. کروگمن افزود سومین مورد، حاکمیت قانون است.

کروگمن در پایان «خبرنامه فقط برای مشترکین» خود، می‌گوید «یک نکته مهم وجود دارد». او معتقد است که این احتمال وجود دارد که ایالات متحده بتواند بدهی خود را نکول کند، زیرا مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان از افزایش سقف بدهی خودداری می کند. از نظر طیف سیاسی، کروگمن یک دموکرات با گرایش چپ است و توسط allsides.com “لیبرال ترین” رتبه بندی شده است. چه کسی به واحد پول ملتی اعتماد خواهد کرد که به نظر می رسد از نظر سیاسی عقل خود را از دست داده است؟ کروگمن در مقاله NYT خود می پرسد. اگر این اتفاق بیفتد، تهدید به وضعیت ارز-ذخیره دلار کمترین مشکل ما خواهد بود.

برچسب ها در این داستان

ضد امپریالیست ها، بریکس، کشورهای بریکس، تبدیل پذیر، شیل های کریپتو، ارز، دلارزدایی، سقف بدهی، پیش فرض، دموکرات، گروه اوراسیا، بازارهای مالی، اقتصاد جهانی، اشکالات طلا، گرفترها، حقیقت گران تورم، ایان برمر، تورم، لیبرالیسم ، مایع، نیویورک تایمز، اوپک، پل کروگمن، پیتر شیف، ریسک سیاسی، مجلس جمهوری خواهان، ارز ذخیره، رابرت کیوساکی، حاکمیت قانون، ثبات، آزادیخواهان تکنو، دلار آمریکا، نابودی دلار آمریکا، جمهوری وایمار

به نظر شما آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره غالب جهان چه خواهد بود و روند دلارزدایی چگونه می تواند بر اقتصاد جهانی تأثیر بگذارد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.