اقتصاددان هترودکس در آرژانتین روی صندلی داغ نشسته است

[ad_1] پس از استعفای ناگهانی مارتین گوزمان، اقتصاددان معتدل در پی درگیری با جناح ستیزه جوی ائتلاف حاکم، این اقتصاددان هترودکس یا غیرمتعارف 53 ساله احتمالاً سبک جدیدی را به نقش وزیر اقتصاد خواهد بخشید. باتاکیس، متولد منطقه جنوبی تیرا دل فوئگو، وزیر اقتصاد بزرگترین و ثروتمندترین استان آرژانتین بوینس آیرس بین سال های 2011

کد خبر : 224697
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
اقتصاددان هترودکس در آرژانتین روی صندلی داغ نشسته است

[ad_1]

پس از استعفای ناگهانی مارتین گوزمان، اقتصاددان معتدل در پی درگیری با جناح ستیزه جوی ائتلاف حاکم، این اقتصاددان هترودکس یا غیرمتعارف 53 ساله احتمالاً سبک جدیدی را به نقش وزیر اقتصاد خواهد بخشید.

باتاکیس، متولد منطقه جنوبی تیرا دل فوئگو، وزیر اقتصاد بزرگترین و ثروتمندترین استان آرژانتین بوینس آیرس بین سال های 2011 تا 2015 در زمان فرماندار وقت دانیل اسکیولی، که اکنون وزیر تولید ملی است، بود. او در آخرین شغل خود یکی از مقامات ارشد وزارت کشور بود.

این فارغ التحصیل مالی و اقتصاد بیشتر با جناح ستیزه جوی ائتلاف پرونیست حاکم در اطراف معاون رئیس جمهور قدرتمند کریستینا فرناندز دی کرشنر که آشکارا با گوزمان بر سر سیاست های مالی سخت تر او درگیر شده بود، همسو است.

علیرغم اهداف قرارداد جدید 44 میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول (IMF) برای کاهش کسری مالی، افزایش ذخایر و کاهش تامین مالی بانک مرکزی، این جناح خواهان هزینه های عمومی بیشتر برای کمک به کاهش سطح بالای فقر است.

احتمال پاسخ باتاکیس به جناح شبه نظامیان بیشتر از گوزمان است.

او در یک پست پین شده در حساب توییتر خود نوشت: «هیچ فقر شرافتمندانه ای وجود ندارد. این فقط فقر است و ما باید با آن مبارزه کنیم. با دولتی که برنامه ریزی می کند و مداخله می کند و با جامعه ای که آن را به عنوان یک هدف اجتماعی تحمیل می کند، مبارزه می شود.

وزیر جدید در سال 1993 مدرک اقتصاد را از دانشگاه ملی لاپلاتا آرژانتین و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مالیه عمومی دریافت کرد. او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد محیط زیست از دانشگاه یورک، انگلستان است.

اسکیولی در توییتر گفت که باتاکیس «فردی با کیفیت انسانی عالی و آموزش حرفه ای گسترده بود. یک کارگر خستگی ناپذیر با احساس مسئولیت و تجربه عالی.»

او به آن نیاز خواهد داشت. سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نگران هستند که آرژانتین نتواند به تعهدات بدهی خود در میان هزینه های بالای واردات انرژی که ذخایر ارز خارجی را جذب می کند و تورم مرتبط با افزایش قیمت های جهانی، عمل کند.

کنترل های سخت ارزی بازارهای رایج ارز جایگزین را برای خرید دلار تحریک کرده است، جایی که مردم مایلند دو برابر نرخ رسمی برای دریافت دلار بپردازند، روندی که قیمت های تجاری را مخدوش می کند و تورم را افزایش می دهد.

آرژانتین اهدافی را به عنوان بخشی از یک برنامه 30 ماهه با صندوق بین المللی پول به توافق رسیده است و باید در مورد قرارداد بدهی 2 میلیارد دلاری با گروه وام دهندگان مستقل باشگاه پاریس مذاکره کند. انتظار می رفت گوزمان این هفته برای مذاکره به فرانسه سفر کند.

ماتیاس کاروگاتی، اقتصاددانی از Consultora Seido، در توییتر گفت که رئیس جمهور آلبرتو فرناندز به نظر می رسد کنترل اقتصاد را به شاخه معاون رئیس جمهور خود واگذار کرده است، اگرچه باتاکیس هنوز باید چشم انداز سیاست خود را ارائه دهد.

وی گفت: اکنون وزیر داریم اما هنوز برنامه اقتصادی نداریم.

(گزارش توسط خورخه اوتاولا؛ ویرایش توسط آدام جوردان و راجو گوپالاکریشنان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.