اقتصاددان می‌گوید دلارزدایی در بحبوحه سیاست‌های «جنگ اقتصادی» و «خطاآمیز» ایالات متحده افزایش می‌یابد – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

[ad_1] پیتر سی ارل، اقتصاددان، می‌گوید دلارزدایی آغاز شده است و تأکید می‌کند که «فقط استفاده از دلار در جنگ اقتصادی نیست، بلکه رژیم‌های سیاست پولی پرخطا فزاینده‌ای است که منافع مختلف را از دلار آمریکا دور می‌کند». او توضیح داد: «با تسلیح کردن سلطه دلار و اجازه دادن به دستورات در حال گسترش برای

کد خبر : 345463
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
اقتصاددان می‌گوید دلارزدایی در بحبوحه سیاست‌های «جنگ اقتصادی» و «خطاآمیز» ایالات متحده افزایش می‌یابد – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

پیتر سی ارل، اقتصاددان، می‌گوید دلارزدایی آغاز شده است و تأکید می‌کند که «فقط استفاده از دلار در جنگ اقتصادی نیست، بلکه رژیم‌های سیاست پولی پرخطا فزاینده‌ای است که منافع مختلف را از دلار آمریکا دور می‌کند». او توضیح داد: «با تسلیح کردن سلطه دلار و اجازه دادن به دستورات در حال گسترش برای منحرف کردن سیاست پولی ایالات متحده، ممکن است سرنوشت دلار به عنوان زبان تجارت جهانی در درازمدت بسته شود.»

روند رو به رشد دلارزدایی

پیتر سی ارل، اقتصاددان، مقاله ای با عنوان «دلارزدایی آغاز شد» نوشت که هفته گذشته توسط مؤسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا منتشر شد.

او توضیح داد که «اختلال اقتصادی عمیقی که ایران و اخیراً روسیه، پس از بیرون راندن از سیستم‌های تجاری مبتنی بر دلار مانند سوئیفت تجربه کرده‌اند، بسیاری از کشورها را به بررسی برنامه‌های احتمالی قریب‌الوقوع سوق داده است.»

این فقط استفاده از دلار در جنگ اقتصادی نیست، بلکه رژیم های سیاست پولی پرخطا فزاینده ای است که منافع مختلف را از دلار دور می کند.

این اقتصاددان توضیح داد که واکنش سیاست پولی به بحران سال 2008 و شیوع کووید باعث نوسانات غیرقابل پیش بینی در ارزش دلار شد. وی خاطرنشان کرد: این بیماری همه گیر واکنش انبساطی گسترده ای را در سال 2020 به دنبال داشت و به دنبال آن بی توجهی اولیه به شیوع تورم که متعاقباً به بالاترین حد چهار دهه گذشته رسید «قبل از اجرای یک تغییر انقباضی تهاجمی در سیاست که موسسات مالی متزلزل را بی‌ثبات می‌کرد».

ارل به تلاش‌های چندین کشور در تلاش برای کاهش اتکای خود به دلار آمریکا اشاره کرد، از جمله توافق بین چین و برزیل برای تسویه معاملات با ارزهای محلی. علاوه بر این، کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) طبق گزارش‌ها در حال تلاش برای ایجاد یک ارز جدید هستند.

به گفته این اقتصاددان، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و سبدهای کالاهایی که نماینده یک کشور خاص هستند، از جمله گزینه های جایگزین دلار آمریکا هستند که مورد بحث قرار می گیرند. با این حال، او هشدار داد که «دور شدن از دلار به دلیل موانع تاریخی، تکنولوژیکی، مالی و معمولی، موانع قابل توجهی برای خروج و همچنین غلبه بر اثرات شبکه به همراه دارد.»

در حالی که بیان می‌کند که «دلار، به شکل یا شکلی، احتمالاً برای مدت طولانی وجود خواهد داشت. شاید خیلی طولانی باشد، ارل هشدار داد:

با تسلیح کردن تسلط دلار و اجازه دادن به دستورات در حال گسترش برای منحرف کردن سیاست پولی ایالات متحده، ممکن است سرنوشت دلار به عنوان زبان تجارت جهانی در درازمدت از قبل مشخص شود.

«تا زمانی که اراده سیاسی برای تطبیق سیاست‌های مالی و پولی ایالات متحده به سیاست‌های منطبق با قانون اساسی پول سالم، موضوعی غیرقابل بحث باقی بماند، دلارزدایی ادامه خواهد یافت. و با کندی یا سرعت بیشتر، دلار در خارج از کشور از دست خواهد داد.»

تعدادی از اقتصاددانان در مورد آینده دلار آمریکا پیش بینی کرده اند. نوریل روبینی، با نام مستعار دکتر دووم، پیش بینی می کند که سیستم ارز ذخیره جهانی از تک قطبی به دو قطبی تغییر کند. لری لپارد، مدیر سرمایه گذاری، گفت که دلار ممکن است طی پنج سال بیشتر ارزش خود را از دست بدهد. در همین حال، پیتر شیف، حشره طلا اخیراً به مردم توصیه کرد که اکنون از شر دلارهای خود خلاص شوند و نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی پیش بینی خود را تکرار کرد که دلار آمریکا در حال مرگ است.

آیا با پیتر سی ارل در مورد دلارزدایی موافقید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.