اقتصاددان سابق کاخ سفید هشدار داد که ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین خواهد برد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] جوزف سالیوان، اقتصاددان سابق کاخ سفید هشدار داده است که ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین می برد. او توضیح داد که اگر کشورهای عضو فقط از یک ارز مشترک بریکس برای تجارت بین‌المللی استفاده کنند، «آنها مانعی را که اکنون تلاش‌های آنها برای فرار از هژمونی دلار را خنثی می‌کند، از

کد خبر : 351480
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۳۰
اقتصاددان سابق کاخ سفید هشدار داد که ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین خواهد برد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

جوزف سالیوان، اقتصاددان سابق کاخ سفید هشدار داده است که ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین می برد. او توضیح داد که اگر کشورهای عضو فقط از یک ارز مشترک بریکس برای تجارت بین‌المللی استفاده کنند، «آنها مانعی را که اکنون تلاش‌های آنها برای فرار از هژمونی دلار را خنثی می‌کند، از بین می‌برند».

مشاور اقتصادی سابق کاخ سفید در مورد ارز BRICS و وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا

جوزف سالیوان، مشاور اقتصادی سابق کاخ سفید، در مقاله‌ای که روز دوشنبه توسط فارین پالیسی منتشر شد، درباره دلارزدایی و تأثیرات احتمالی ارز بریکس بر دلار بحث کرد. کشورهای بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند.

سالیوان مشاور ویژه و اقتصاددان کارکنان شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید در دوران دولت ترامپ بود. او در حال حاضر مشاور ارشد گروه لیندزی، یک شرکت مشاوره اقتصادی است. وی با اشاره به ارز فرضی بریکس به عنوان “بریک” هشدار داد:

اگر BRICS فقط از برج برای تجارت بین‌المللی استفاده می‌کرد، مانعی را که اکنون تلاش‌های آنها برای فرار از هژمونی دلار را خنثی می‌کند، از بین می‌برد.

او ادامه داد: «این تلاش‌ها اکنون اغلب به شکل توافق‌های دوجانبه برای تبدیل تجارت به ارزهای غیر دلاری، مانند یوان، که اکنون ارز اصلی تجارت بین چین و روسیه است، انجام می‌شود.

مشاور اقتصادی سابق کاخ سفید معتقد است که “واقع بینانه است که تصور کنیم بریکس فقط از برج برای تجارت استفاده کند.”

وی افزود: با ایجاد ارز بریکس:

بریکس همچنین برای دستیابی به سطحی از خودکفایی در تجارت بین‌الملل آماده است که دیگر اتحادیه‌های ارزی جهان را از دست داده است.

او توضیح داد: «از آنجایی که یک اتحادیه ارزی بریکس – بر خلاف اتحادیه‌های قبلی آن – در میان کشورهایی قرار نخواهد گرفت که با مرزهای سرزمینی مشترک متحد شده‌اند، اعضای آن احتمالاً می‌توانند طیف وسیع‌تری از کالاها را نسبت به هر اتحادیه پولی موجود تولید کنند.»

با این حال، سالیوان انتظار دارد که واحد پول بریکس “نگرانی های عملی زیادی را ایجاد کند.”

او توضیح داد: «بریک که عمدتاً برای تجارت بین‌المللی به جای گردش داخلی در هر کشوری استفاده می‌شود، کار بانک‌های مرکزی ملی در کشورهای بریکس را پیچیده می‌کند. ایجاد یک بانک مرکزی فراملی مانند بانک مرکزی اروپا برای مدیریت بریک نیز نیازمند کار است. اینها چالش‌هایی هستند، اما لزوماً چالش‌هایی غیرقابل حل نیستند.»

این اقتصاددان به بحث درباره ارز BRICS پرداخت که جایگزین دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره جهانی در میان کشورهای عضو شده است. وی خاطرنشان کرد: نقش جهانی دلار همیشه برای آمریکا شمشیر دولبه بوده است. اگرچه این امر به واشنگتن اجازه می دهد تا تحریم ها را به مجموعه ابزار سیاست خارجی خود اضافه کند، اما با افزایش قیمت دلار آمریکا، هزینه کالاها و خدمات آمریکایی را برای سایر نقاط جهان افزایش می دهد، صادرات را کاهش می دهد و هزینه های شغلی را برای ایالات متحده به همراه دارد.

مشاور سابق کاخ سفید در پایان، ضمن توضیح اینکه معتقد است «حکومت دلار به احتمال زیاد یک شبه به پایان نمی رسد»، هشدار داد:

یک آجر فرسایش آرام سلطه خود را آغاز می کند.

تعداد فزاینده ای از مردم هشدار داده اند که ایجاد یک ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را تهدید می کند. جرد برنشتاین، اقتصاددان کاخ سفید، در جریان جلسه استماع نامزدی خود به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی گفت که چین می خواهد وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا را تضعیف کند.

آیا با نظر اقتصاددان سابق کاخ سفید در مورد تأثیرات احتمالی ارز بریکس بر دلار آمریکا موافق هستید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.